Hva spiller du for tiden?

Og jeg spiller såklart fortsatt Wootini of the Samurai. Begynner å bli ferdig med det nå og har bare en slutt igjen. Men men.
Noe artig skjedde istad, nemlig at jeg ble angrepet av en dick som kontinuerlig regenererte liv om jeg ikke konstant hamra løs på ham. Løsninga var å løpe vekk og så nomme sake og sjokolade så styrken min ble høyere og jeg kunne gå bananas ganske lenge. Så gøy jeg løs på fitta og siden han aldri rakk å heale så gikk han ned etter ett minutt eller så.
Jeg plukka opp sverdene hans og... de kan ikke eksistere i spillet. De har stats som konstant regenererer liv og kan ikke ødelegges. De gjør ikke særlig skade, men statsene viser alikevel at smeden har arbeida med dem nesten hundre ganger.
Eneste konklusjonen jeg kan trekke er at fyren må ha haxxora dem inn. Nå er dem ihvertfall mine og de skal brukes. =D
 
Fifa 13. Har ranka meg opp i division 1 nå på Seasons. ^^
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Er på The Walking Dead - Episode 3 nå. Skal skrive en mer utfyllende post når jeg er ferdig, dra med stats og sånne ting, men fy faen... For. Et. Spill.
RIMELIG høyt i toppen over favorittspill noensinne, tror jeg. Hittil fungerer alt akkurat som jeg hadde håpet spillet skulle gjøre
 

TheNormalGeek

også kalt Anders
Jeg spiller Coin Dozer på mobilen, hipster asso
(De store spillene jeg har på steam skal jeg begynne med neste uke tho(Må jo ha høyeste grafikk på den nye Datamaskinen istedet for laggy bad quality på den gamle))
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Har ikke hverken sett serien eller spilt spilla angående de spaserende bortgåtte. Bør jeg ha sett serien før jeg spiller spillen? Jeg gidder ikke se serien, og jeg gidder ikke spille spillen hvis jeg burde vært kjent med universet først.
 
Episodene (spilla) er basert på tegneserien, hvis jeg ikke tar feil?
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Jeg er så jævlig klar over at det spillet der er så jævlig for meg, men jeg må vente til etter eksamen med å kjøpe det tror jeg.

Kroppen min er uansett klar.
 
Ble ferdig med Dishonored i går. Ved siden av Downpour var dette definitivt det spillet jeg så mest fram til i år, men forventningene ble nok ikke helt møtt. Historien som ikke leverte ordentlig. Gjorde jobben sin greit nok, men i sin uforutsigbarhet føltes den veldig forutsigbart. Et annet problem er at spillet ikke gadd å bygge videre på forholdet mellom Corvo og resten av castet i løpet av spillet, som gjorde de obligatoriske stoppene på baren mellom missionene bare var dødkjedelige. Men viktigst av alt;
det gjorde at twistene ikke var noe særlige effektive, for jeg bryr meg fint lite om at folk jeg gir faen i lurer meg
. Så den komme på en mils avstand uansett i tillegg.
Har ikke så mye utsette på gameplayet egentlig. Litt penis at et spill som boaster at du kan velge egen spillestil, til slutt straffer / belønner deg med enten en good eller en bad ending. Du gir ikke en pil som setter fyr på folk, og sier at men da kan du bare drite i å få en good ending hvis du skal spille sånn, din faen.
Valgte likevel å holde meg på den gode siden. Må nok spille igjennom det enda en gang senere for å få prøvd ut alle evnene ordentlig. Det villeste påfunnet jeg fant på var å ta kontroll over en fyr, for å så la han gå utenfor et stup, bruke stope-tid-evnen og så blinke meg til sikkerhet før han ble ett med bakken. Ser muligheter.

Og artstylen var ganske fet. Noe med den hvalbåten i likhet med toget i HL2 som gir meg en uggen følelse


Må også nevne at jeg nesten begynte å grine da jeg først gikk inn i menyene og så at jeg ikke måtte kuke rundt i en .ini-fil for å få spilt det ordentlig.

Tror med et nytt run så kommer jeg til å like det enda mer. Definitivt verdt å prøve hvis man vil ha noe ala Thief møter Bioshock.
 
Hjertet hjalp meg veldig når det gjalt å ikke bare leve meg mer inn i settingen, men og å få mer feeling for hvem folka på laget mitt var (og alle andre folk forsåvidt). Enig i at de i seg selv ikke er så spennende, men når man får kryptisk informasjon om bakgrunnen deres hjelper det.

Legger inn igjen Deus Ex Human Revolution nå siden jeg faktisk aldri runna det.
 
Fifa 13. Har ranka meg opp i division 1 nå på Seasons. ^^
Du spiller på burk ja? Har du hatt noe trøbbel med onlinedelen? Her fryser spillet ofte under booting, jeg mister connection til motspillere i hytt og pine (spesielt under loadinga) og får stadig vekk feilmeldinger om at det er noe gærnt med squadfila mi. Enormt irriterende, og det virker som det er faen så mange andre som også sliter med det mens mange andre ikke er plaget med det.
 
Dobbeltpost. Jeg finner ikke Android-spilletråden. Den ligger sikkert på side 1000. Må si utvalget er jækla triste greier i forhold til iPhone.

Uansett. Jeg kjøpte et spill som het Devil's Attorney. Gode brukerreviews, grafikken er bra, voiceacting, 17 kroner - dette må jo være kult. Det virker litt som en krysning av Phoenix Wright-spilla og litt gamle pekogklikkere. Men nei, det var dritt. Selve mekanikkene i rettsakene funka bra, men det er ingen story underveis. Jeg hadde regna med å kunne gjøre no etterforsknings og avhørings men neida. Styr unna. Finnes det ikke noe kult å spille til denne jævla telefonen?
 
Du spiller på burk ja? Har du hatt noe trøbbel med onlinedelen? Her fryser spillet ofte under booting, jeg mister connection til motspillere i hytt og pine (spesielt under loadinga) og får stadig vekk feilmeldinger om at det er noe gærnt med squadfila mi. Enormt irriterende, og det virker som det er faen så mange andre som også sliter med det mens mange andre ikke er plaget med det.
Nei, jeg spiller på Xbox 360. Har ikke opplevd noe trøbbel med onlinedelen nei, og har spilt ganske mye online. Eneste jeg kan klage på er folk som quitter med en gang jeg har scora det første målet.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Boks (som i brusboks) på svensk er...?

Edit: Føler meg skitten fordi jeg plutselig skjønte at jeg kappåt med trollet
 
Du forsto ikke at jeg skrev det med vilje, skjønner jeg...

e: Bravo, Shinra
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Da ble jeg ferdig med The Walking Dead. Det var virkelig en opplevelse mer enn et spill, egentlig. Unektelig bra regissert, klarte å formidle enormt med følelser, både positive og negative.
Husker da jeg spilte Heavy Rain, og at jeg følte det var vanskelig med noen valg, men etterhvert ble det bare en fadese. Her var det faktisk vanskelig innimellom, føltes jævlig med en del av tingene.
Eneste jeg har å utsette er at jeg er skeptisk til at valgene har SÅ stor betydning; har følelsen av at mesteparten (om ikke alt) ville skjedd uansett hva jeg hadde valgt. Litt frista til å gå igjennom spillet igjen, men må la det ligge litt. Var slitsomt og uttømmende

Spillmekanikken fungerer bra. Litt klumsete kontroller fra tid til annen, men ikke noe som irriterte mer enn "hmmm, da så" under hele opplevelsen.
Det er rett og slett en pek-og-klikk som Telltale har gjort et par av nå, forkledd som et eventyrspill. Mye panikk, paranoia, lettelse, redsel, skuffelse, latter og faen tårer for min del.
For, dette spillet her... Dette jævla mesterverket her. DET, folkens, er absolutt en kandidat for Årets Spill

VELDIG høyt på topplista over beste spillopplevelser noensinne, selvom
slutten var litt for opplagt fra starten av, så siste episoden hadde ikke det trykket som jeg håpet på

Uansett; Thinaran fikk meg til å skrive ned stats fra hver episode. Prøvde å skrive litt mer fyldig på Episode 2, men ble etterhvert så borte i spillet at jeg glemte hele faenskapet.
Prøvd å supplere litt ekstra, begrunne valg og lignende;

Episode 1

Stats:
Juge for Hershel? Jeg, og 63% andre var ærlig mot han. Prøvde å sette meg inn i Lees sko igjennom hele spillet, og jeg hadde gått for ærlighet hele veien. Holdt den linja igjennom alle episodene
Redde Duck eller Shawn? Jeg og 43% valgte å redde Shawn. Kjente at det faktisk føltes vanskelig å velge, da Duck er jo en liten unge. Samtidig var jeg såpass godtroende til spillet at jeg tenke "hei, redder jeg han duden først så hjelper han meg sikkert å redde ungen"
Ta Kenny sitt parti? Nei, holdt med Larry (51% andre gjorde det samme). Trodde jeg klarte å unngå konfrontasjon
Gi pistolen til Irene? Nei, jeg gjorde ikke det. 55% andre gjorde heller ikke det. Greia var at jeg tenkte på ammunisjonen til Carley, noe som egentlig ikke ga mening i det jeg valgte det. Hun er jo en NPC, så jeg burde skjønne at hun hadde ammo fram til noe dramatisk skjedde og hun måtet hyle "I'm out of ammo!" og Lee måtte ha hoppa igjennom et brennende hus med kattunger i armene for å finne ammo eller noe
Redde Doug eller Carley? Som 76% andre, så reddet jeg Carley. Grunnen var rett og slett (nok engang) at jeg trodde om jeg ga hu veska med ammo, så burde hu klare å skyte zombien som tok Doug. Var litt dritt, likte Doug

Episode 2

Stats:
Kutte av beinet til David? Sammen med 84% av andre spillere, så kutta jeg det av for å få han løs
Skyte Jolene? 87% av andre spillere, samt meg, skøyt ikke Jolene. Trodde jeg kunne snakke henne til fornuft, selvom hun var gal
Hjalp til å drepe Larry? Nei. 68% av andre gjorde heller ikke det. Prøvde heller å redde han; fyren var stor som et hus og var lojal selvom han hatet Lee (prøvde jo å redde Lee under greine med David)
Drepte begge brødrene? Nei. 82% av andre gjorde heller ikke det. Drepte ingen av de, kuksugerne burde faen meg lide
Stjal mat fra bilen? Nei. 44% av andre spillere gjorde heller ikke det

Episode 3

Stats:
Skyte jenta på gata? Nei. 59% av de andre gjorde det heller ikke. Var faen så vanskelig valg å ta, type 1 min uti spillet
Lot Lilly være igjen? Nei, tok hu med meg. 57% av de andre gjorde også det. Ville gi en rettferdig "rettsak" ut av det
Slåss med Kenny? Nei, fikk roa han ned. 44% av de andre gjorde det samme
Skyte Duck? FUUUUUUUUUUCK. Sykeste valget i et spill noen-jævla-sinne. Jeg valgte å gjøre det. Satt meg i Kenny sine sko; kona hadde nettopp skutt seg, sønnen hadde dødsdom over seg. Fyren var et vrak. Hadde jeg vært i samme situasjon, hadde jeg prisa meg lykkelig over at jeg hadde en venn som kunne gjøre det for meg. 79% av de andre gjorde også det. Når man er innpå det; Ikke nok at man sa "ja, ok... Jeg får være et monster å drepe et barn", men faen heller; Man må jo faktisk trykke på avtrekkeren selv. Stod lenge før jeg faktisk klarte det. fuuuuuck!
Hjalp Omid? Ja. Fyren hadde fucked bein, trodde jeg skulle klare å få opp Christa også.... 57% av andre spillere gjorde det samme

Episode 4

Stats:
Drepe gutten på loftet? Ja (75% andre gjorde det også). Prøver fortsatt å være litt på siden til Kenny, tenkte det kunne minne for mye om situasjonen med Duck
Løy eller truet Vernon? Ingen av delene; Var rasjonell og ærlig slik jeg har vært hele spillet hittil. 66% av andre spillere har gjort det samme
Tok med Clementine til Crawford eller ikke? Tok henne med (74% av de andre gjorde det også). Hadde gitt henne et løfte om å ha henne nærme, ville ikke bryte det ettersom det kun er meg hun stoler på, selvom det var farlig som faen
Lot Ben falle til døden? Nei. 67% andre hjalp han også opp. Tenkte at en ekstra person kan gjøre den store forskjellen, især da han i bunn og grunn har et stort hjerte. Kan bli problemer mellom han og Kenny...
Viste bittet til resten av gruppa? Ja. Hele 80% andre gjorde det også. Ærlighet har vært alfa-omega hele veien, så å lyve om noe sånt ville skapt masse panikk, mistanker og annen faenskap.

Episode 5

Stats:
Kutta av armen? Ja. 70% av andre spillere gjorde også det.
Mista besinnelsen ovenfor Kenny? Nei, klarte å snakke rolig med han. 28% av de andre spillerene gjorde det samme
La fra meg våpnene? Ja, sammen med 59% av de andre
Drepte Clementines kidnapper? Nei. Sammen med 56% andre. Ville få han til fornuft, valgte å ikke fullføre QTE med kvelinga
Fikk Clementine til å stoppe meg fra å bli zombie? Nei. Ville ikke at hun skulle måtte drepe meg, ikke etter at hun hadde sett foreldrene sine sånn. 36% andre gjorde det samme.

Ellers;

Kenny - Kjempet for sønnen hans i apotektet, fikk snakket han fra å bare ignorere at Duck holdt på å dø, drepte Duck for han så han slapp, han døde mens han prøvde å redde Ben (som på mange måter er en seier, med tanke på at Kenny like gjerne kunne latt han dø)
Katjaa - Ga Duck vann når han trengte det, hun tok livet sitt når hun skjønte at Duck ble borte
Larry - Ga han øksa selvom han hata meg, prøvde å gjenopplive han med hjertekompresjoner (fyren trakk pusten når Kenny drepte han), døde i kjøttskapet på gården
Lilly - Støtta henne når provisjoner forsvant, fortalte om Lees fortid til henne
Omid - Bonda som bros over USAs historie, døtta han ned fra brua (pga han ikke turte), blei separert når man kom over grensa, redda han inn på toget pga beinet
Ben - Spurte han om hjelp til å finne Clementine (2 ganger), Ben døde i Savannah
Carly - Var ærlig om Lees fortid til henne, redda henne i motsetning til Doug (hu hadde våpen, trodde hun ville klare å få ammunisjon fort nok til å redde Doug), hun ble drept av Lilly, jeg beskyttet henne mot Lillys anklager om at hun hjalp bandittene ved motellet
Christa - Møtte henne på den verste dagen, viste henne bittet til Lee, etter at de ble separert ba jeg Christa og Omid om å finne Lee senere, spurte om christa og Omid kunne ta vare på clementine
Doug - Sa han var merkelig (og tok ikke feil), var med han da Lee fant broren sin, han døde ved apoteket
Duck - Spillet mener jeg sa han var blitt bitt i Macon (jeg var veldig ambivalent, prøvde å roe situasjonen), ga han mat da han var sulten, lot han hjelpe meg med å løse mysteriet, tok livet hans før han blei zombie

Den avsluttende cutscenen med Clem ute å landet. ARGH! Typisk at de avslutter spillet med en faens cliffhanger

Så, ja. Opplevelsen ferdig for denne gang. Kanskje ta en runde eller to til, føler at det kan være verdt det. Men ikke nå... Må la det ligge litt, kjenner jeg. Rart at man kan sitte igjen med en så ambivalent følelse som det her; tom innvendig, men smilende over den jævla reisa det spillet tok meg igjennom. Er iallefall glad jeg venta til alle episodene var ute før jeg begynte på det her