Årets spill 2004

Hva er årets beste spill?

  • Burnout 3: Takedown (XBOX/PS2)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Grand Theft Auto: San Andreas (PS2)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Half-Life 2 (PC)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Halo 2 (XBOX)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Metroid Prime 2: Echoes (GC)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Ninja Gaiden (XBOX)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Ratchet & Clank: Up Your Arsenal (PS2)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Rome: Total War (PC)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Tom Clancy's Splinter Cell Pandora Tomorrow (XBOX/PC)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Unreal Tournament 2004 (PC)

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0

Kilik

Lokal moderator
#1
2004 har vært et meget bra spillår med topptitler på rekke og rad, og nå skal vi kåre hva som var det aller beste...

Spillene er ikke valgt etter min personlige smak, men de 10 spillene som har fått høyest score på gamerankings.com. Kun spill som er gitt ut i Norge i 2004 er tatt med.
 
#2
Mange av spillene her har jeg ikke spillt, men dette har jo vært oppfølgernes år så jeg har nok et ganske godt bilde om hvordan de fleste titlene er. Det har jo vært skikkelig knall på spillfronten i år, så det er ganske vanskelig å velge.

Jeg får bruke elimineringsmetoden:
Burnout 3 er ganske fett, men ikke i lengden.
GTA har jeg ikke spillt, men jeg har lest mye om spillet og vet sånn noenlunde hvordan det er.
HL2 er det beste FPS-spillet jeg har spillt, noensinne. Og jeg vil kåre dette spillet til det beste på PC i år.
Halo 2 har jeg ikke spillt, men jeg falt ikke helt for enern, så jeg kommer nok ikke til å spille det heller.
Metroid Prime 2 er konge! Ett av de bedre spillene på GC.
Ninja Gaiden har jeg ikke spillt, men det frister veldig. Gidder bare ikke å skaffe Xbox bare på grunn av én tittel. Er ikke så mye annet som frister til denne konsollen.
Ratchet & Clank har jeg ikke spillt.
Rome: Total War er totalt uinterresant.
Splinter Cell er gøy i noen timer.
UT2004 er konge, men jeg har gått ganske lei. Altfor lite nytt. Liker veldig godt Onslaught, men da burde det helst være mange på serveren og det sluker litt båndbredde (i tillegg til at PC-en min suxx0rz).

Det ble ganske vanskelig dette her. Det ligger mellom HL2 og Metroid Prime 2, men jeg tror nok stemmen min går til Metroid.

Faen ... Jeg har vært litt sløv på spillfronten i det siste, altfor mange spill jeg ikke har spillt.
 
#3
Savner selvsagt mgs 3, men kan jo ikke være med når nesten ingen har spillt det siden det ikke er utgitt i Norge.

Er ikke fan av FPS spill så jeg velger Rome, genialt spill.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#4
Tenker jeg velger Halveringstid 2. Det er close call mellom det, Metroid Prime 2 og GTA: SA, men jeg føler litt at jeg må backe PC-kandidaten. Det, pluss at HL2 har gitt meg fler og sterkere morsomme opplevelser enn de fleste andre spill de siste årene - og det er på en sterkt underpowered PC.
 
#5
Jeg stemte Halo 2, fordi det er det spillet jeg liker best av de som er listet opp der. Logisk, eh?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#6
Nei, det der var ikke logisk... kan du forklare valget ditt nærmere?
 
#7
Jeg stemmer på San Andreas, fordi det er det spillet som har underholdt meg mest i år.

Har spilt nærmere 100 timer, men er ikke i nærheten av å bli lei av det.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#8
Jeg får stemme på Metroid Prime 2: Echoes fordi det er det eneste jeg har spilt på den lista. :ehm...:
 
#9
Ninja Gaiden er helt klart det beste på den lista. De andre kommer ikke i nærheten en gang. Likte GTA: San Andreas godt også.

Men resten av lista er ikke noe å skryte av. Half-Life 2 og Halo 2 har jeg nesten ikke orket å spille. Ble skuffet av Metroid Prime 2 også, selv om jeg likte enern svært godt. Burnout 3.. jeg liker ikke bilspill, men det var faktisk helt ok. Pandora Tomorrow ble altfor likt forgjengeren og multiplayeren interesserte meg ikke. Resten har jeg ikke spilt noe særlig.

..tror faktisk jeg har mistet litt interessen i gaming det siste halvåret. :grine:

Er liksom ikke så mye som fenger lenger. Er egentlig eneste World of Warcraft jeg ser frem til nå.


Men noen spill liker jeg fortsatt, sånn som MGS3 som uten tvil er GOTY for meg. Holder på å runde det for sjuende gang!
 
#12
Jeg derimot, kjøpte Xbox for Ninja Gaiden, og angrer ikke et sekund. Fantastisk spill, variert hele tiden, passe vanskelig, nydelig grafikk, og tighte kontroller av en annen verden.

San Andreas har jeg også spilt endel, men det gir meg ikke den samme intense spillgleden som Gaiden. En god runner-up. Halo 2 og Half-life 2 har jeg bare prøvd såvidt, og likte begge. Spilte HL2 på en altfor dårlig PC, og bare noen timer, mens Halo 2 trenger Live for å nytes til det fulle, og jeg har bare spilt litt co-op.
 
#13
Jeg har faktisk bare spilt tre av spillene på listen der. GTA: San Andreas, Burnout 3 og Metroid Prime 2: Echoes. Jeg med andre ord ikke så veldig godt grunnlag for å stemme, menmen..

Burnout 3 synes jeg er veldig moro til å være bilspill, men jeg er ikke egentlig fan av bilspill, så det blir ikke veldig gøy uansett hvor bra det er.

GTA: SA var omtrent som forventet. Spillet er enormt, og det er masse gøy å gjøre i den store verdenen. Et svært bra spill, men jeg synes dessverre det hadde noen av de samme problemene som GTA 3 og Vice City. Jeg synes spillet har lett for å bli frustrerende. Absolutt noe av det beste jeg har spilt i år, men når ikke helt til topp.

Half-Life 2 har jeg dessverre ikke spilt, men jeg vil våge å påstå at det ikke hadde vært min favoritt i år, uansett. Grunnen er egentlig det at jeg ikke er stor fan av FPS. Jeg synes heller ikke Half-Life 1 er så enormt bra som alle vil ha det til.

Halo 2 har jeg ikke spilt, men har spilt Halo 1 en del til PC. Jeg synes eneren er temmelig oppskrytt, så tviler på jeg hadde likt nummer to mye bedre.

Metroid Prime 2: Echoes liker jeg svært godt. Det er kanskje litt skuffende i forhold til eneren, men det er nok allikevel det beste spillet jeg har spilt i år, i hvert fall av de som er på lista.

Ninja Gaiden har jeg heller ikke spilt, men det ser utrolig bra ut. Hvis jeg kjøper en Xbox (noe som er ganske sannsynelig), så kommer jeg helt sikkert til å kjøpe Ninja Gaiden.

Ratchet and Clank 3 har jeg heller ikke spilt. Jeg har faktisk ikke spilt noen av spillene i serien, så jeg har egentlig ingen anelse om hvordan spillene er.

Rome Total War har jeg ikke spilt, men har spilt Shogun Total War, og synes ikke det var det helt store.

Splinter Cell: Pandora Tomorrow har jeg ikke spilt, men har spilt eneren, og likte ikke det veldig god. Jeg foretrekker Metal Gear Solid.

Unreal Turnement 2004 ser ekstremt fet ut. Problemet er bare at jeg tror PC-en er hakket for dårlig, så jeg har derfor latt være å kjøpe det.

Ja, min stemme går vel til Metroid.
 
#14
Åååååååh, så er ikke Doom 3 på lista der. Neivel, så stemmer jeg på...Half-Life 2.
 

Halky

Veteran bruker ;)
#15
Min stemme går da til Grand Theft Auto: San Andreas (PS2) ;) Siden det er det spillet jeg har spilt mest, og det er ett av de eneste spillene jeg har prøvd, som er på den listen.
 
#16
har kun spilt rome total war på den listen, og det er nå genialt så jeg stemte rome total war...
 
#17
Burnout 3: har ikke prøvd det.

GTA: SA: begynte å miste litt interessen etter at Vice City kom og det ble ikke mye bedre når San Andreas kom. Dette er årets skuffelse for min del, og er et like stort bomkjøp som Unlimited Saga.

HL2: har ikke prøvd det.

Halo2: Halo var gay, men har ikke spilt oppfølgeren.

Metroid2: har ikke prøvd det.

Ninja Gaiden: har ikke prøvd det.

Ratchet and Clank: har ikke prøvd det.

Rome: veldig morsomt. Helt klart en av mine favoritter.

Splinter Cell2: spilte det første, men det var en stor skuffelse. Har ikke prøvd dette, men mulitplayeren ser jo morsom ut.

UT2004!!1: Hadde ikke prøvd noen av de andre spillene, så dette var en stor overraskelse. Utrolig morsomt å spille, samt at det er nesten fritt for haxxor-lolomg'ere.

UT2004 får min stemme, selv om MGS3 er årets spill for min del.
 
#18
Grand Theft Auto: San Andreas
stemte jeg på, ganske enkelt fordi jeg ikke har spilt noen av de andre i lista, og at San Andras er et knallspill. Ikke så mye bedre en Vice city, men bra nok.
 
#19
I år har jeg nesten ikke kjøpt spill men visst jeg skulle velge må det definitivt vere Tales of Symphonia. Definitivt det beste spillet jeg har spilt på lenge!
 
K

Kumool

Gjest
#20
Jeg stemte på GTA San Andreas enkelt og greit fordi resten er søppel (les: har ikke spilt dem).