Årets spill 2004

Hva er årets beste spill?

  • Burnout 3: Takedown (XBOX/PS2)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Grand Theft Auto: San Andreas (PS2)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Half-Life 2 (PC)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Halo 2 (XBOX)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Metroid Prime 2: Echoes (GC)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Ninja Gaiden (XBOX)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Ratchet & Clank: Up Your Arsenal (PS2)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Rome: Total War (PC)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Tom Clancy's Splinter Cell Pandora Tomorrow (XBOX/PC)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Unreal Tournament 2004 (PC)

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
#22
HL2 vs GTA: SA. Omg ... GTA ca vant ... eller ... jeg klarer ikke bestemme meg. :(
 
#24
Metroid Prime 2: Echoes.

Sterkt personlig valg dette. Jeg elsker Metroid serien. Jeg kunne ramset opp flere grunner, men jeg vet dere driter I hvorfor jeg valgte det.
 
#26
Burnout 3: Takedown (XBOX/PS2)
Et utrolig godt gjennomført og fengende bilspill. Det er nesten underholdning hele tiden ... Kun den modusen/delen i spillet der du skal lage skikkelig trafikk-kaos ved å treffe biler slik at flere biler kjører inn i hverandre som til tider kan bli noe kjedelig. Ellers et topp spill - et av de spillene jeg har hatt det mest moro med i år. En tittel som faktisk overasket meg veldig.

Grand Theft Auto: San Andreas (PS2)
Hm. Oppdragene var greie, muligens noe bedre enn i de tidligere spillene. Større områder, mini-games osv. gjorde det litt bedre. Musikken var langt ifra så god som i Vice City, men den var heller ikke dårlig. Jeg har litt blandede følelser ... Det er et morsomt og underholdene spill, men jeg ble aldri helt hekta. Men jeg tar det nok fram igjen.

Half-Life 2 (PC)
Jeg synes Half-Life var greit, og hadde egentlig ingen planer om å plukke opp 2-eren. Men jeg gjorde det. 299 kroner var en grei pris, og spillet er faktisk ganske så underholdene. Enda ikke runnet det, men fortsetter det å underholde, skal man ikke se bort ifra at jeg runner det.

Halo 2 (XBOX)
Story-modusen var OK, men jeg synes det ble fort kjedelig egentlig. Multiplayer var nok det store i dette spillet, og den delen har jeg kost meg med en del. Men helt hekta har jeg ikke blitt ...

Metroid Prime 2: Echoes (GC)
Enda ikke satt meg skikkelig ned med det, men det jeg har spilt så langt lover veldig bra. Fine omgivelser, flott atmosfære og det er alltid moro å se hva man treffer på i neste rom. Gleder meg til å fortsette, for dette lover bra. Multiplayer-delen var ikke noe stort, men den var overaskende artig. For min del «Game of the Year 2004» i forhold til PAL-spillene (Metal Gear Solid 3: Snake Eater er nok «Game of the Year 2004» totalt).

Ninja Gaiden (XBOX)
Et meget imponerende og underholdene spill, men jeg gikk til dels lei også ... Skal se om jeg tar det fram igjen, siden jeg aldri fikk fullført det.

Ratchet & Clank: Up Your Arsenal (PS2)
Har ikke vært helt fan av denne serien, så dette spillet droppet jeg.

Rome: Total War (PC)
Et spill jeg muligens plukker opp ... Hørt mye positivt om det. Men enda ikke prøvd det. Er det en demo ute jeg kan laste ned, kanskje?

Tom Clancy's Splinter Cell Pandora Tomorrow (XBOX/PC)
Har spilt demoen, og det er for meg veldig likt 1-eren ... Noe som for meg også er negativt. Spillet er rett og slett enormt kjedelig.

Unreal Tournament 2004 (PC)
Lastet ned demoen, og det var artig det. Men tok meg aldri tid til å kjøpe det.

---

For min del er Metal Gear Solid 3: Snake Eater [PS2] «Game of the Year 2004», og Metroid Prime 2: Echoes [GC] ligger hakket bak.

Edit: Hadde helt glemt Metal Gear Solid: The Twin Snakes [GC], og selv om det er en remake, så er det et av de spillene som har underholdt meg mest i år.

Listen ser altså slik ut (Topp 3):

1. Metal Gear Solid 3: Snake Eater
2. Metal Gear Solid: The Twin Snakes
3. Metroid Prime 2: Echoes

Er nesten litt usikker på hvilket spill jeg liker best av Snake Eater og The Twin Snakes, men siden The Twin Snakes kun er en remake, så velger jeg Snake Eater foran.
 
#27
Hvor blir det av FIFA? :blunk:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#28
Åh, har du ikke merket det? De har gitt ut samme versjonen på nytt i en del år nå. Største forskjellen er at det siste sifferet på esken er høyere enn forrige utgave.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#30
Hmm...ligge å vipper mellom Rome:total war og GTA.

Tror jeg velger GTA. Massivt spill, mye å gjøre, bra musikk osv. Alt for mye å nevne. Ett spill som er rett å slett underholdende.

Jeg har desverre ikke prøvde metroid og har spilt alt for lite HAlo2 og HL2til å gi min mening, men det lille jeg har prøvd har vært bra. Må nesten testes ut snart....
 
#31
Opprinnelig skrevet av Yetipants@20.12.2004, 11.58
Åh, har du ikke merket det? De har gitt ut samme versjonen på nytt i en del år nå. Største forskjellen er at det siste sifferet på esken er høyere enn forrige utgave.
151729​
De har faktisk forbedret spillet også ... Ikke bare lisenser, småpynting på grafikken og harry musikk, men de har faktisk forbedret gameplayet.

Jeg nyter faktisk FIFA Football 2005 ... Faktisk et av de mest underholdene spillene jeg har spilt i år.
 
K

Kumool

Gjest
#32
Opprinnelig skrevet av Yetipants@20.12.2004, 11.58
Åh, har du ikke merket det? De har gitt ut samme versjonen på nytt i en del år nå. Største forskjellen er at det siste sifferet på esken er høyere enn forrige utgave.
151729​
Nei, største forskjellen er at nå er HamKam med =D
 
#33
Husk at Raymond Kvisvik kommer til å få stjernestatus (sikkert bare noe sånn at han har en liten stjerne på skoen eller noe :p ) i neste utgave. Endelig gjør de noe riktig. EA, altså.
 
#34
LÅLLZ! halo2 er det beste spillet i år synes jeg!
 
#36
Unreal Tournament 2004 er etter min mening helt klart best. Går rett og slett ikke lei gameplayet selvom jeg spillte det første spillet, som er ganske likt, mange, mange titalts timer.
 
#38
Av spill jeg faktisk har spilt meg gjennom, er mine favoritter fra 2004 Myst IV: Revelation og Hitman: Contracts. Førstnevnte fordi det er det mest imponerende og gjennomførte eventyrspillet på lenge, og sistnevnte ganske enkelt fordi det er så fordømt tøff musikk og stemning. Pandora Tomorrow og Thief: Deadly Shadows var også kompetente spill fra året som har gått, men førstnevnte har en litt uinspirert enspillmodus, og sistnevnte føles ikke like flytende i kontroller og bevegelse som de første Thief-spillene.

Ser fram til å spille gjennom Halo 2, HL2, Prime: Echoes, Paper Mario, GTA: SA, Moment of Silence og alle de andre, men foreløpig har jeg ikke hatt tid.

Et spørsmål: hva er det egentlig som er så tøft med Ninja Gaiden? De fire sekundene jeg har sett av spillet har det sett utrolig generisk ut - er det noen kunstneriske prestasjoner/ambisjoner der, eller er alt kun simpel oldskool-bank-dem-opp?
 

SHDR

Gullmedlem
#39
Det er simpel oldskool-bank-dem-opp i 2004. Altså ekstremt mye mer sofistikert enn Dinosaurs & Cadillacs, mer på linje med en frittgående fighter enn de gamle, sidescrollende affærene. Det er et par hakk over ekstremt vanskelig, og det er ganske enkelt et mirakel at det solgte i det hele tatt: dette er throwback til gamle dager da du spilte ett spill i uker, måneder, og enda ikke klarte å runde det. Combobasert fightingsystem couplet med et litt ubrukelig magisystem og lassevis av fiender som alle representerer en viss trussel, og vi er i boks. Det er vanskelig å si hva som er så fantastisk med det, det er kanskje bare den komplekse fightingen og de hårreisende oddsene du stilles opp mot. Et lite brus av gamle dager.

Thief 3, ja. Ventet på at noen skulle nevne det. Tross begredelig programmering og en free-roaming kvasi-GTA-by du må tusle rundt i, var dette meget solide saker. Herlig troverdige og funksjonelle spillomgivelser og ganske enkelt det beste snikespillet jeg har spilt i år, akkurat som Thief og Thief 2 var det når jeg spilte dem. Men jeg vet ikke helt om det er årets spill likevel ... kanskje det bare trenger litt mer tid.

Dette er ikke mye lett. Man har spilt motbydelig mye spill i år. Halo 2 er det ikke, selv om det varmet godt i sjelen har det ikke heeeeeeelt nådd opp til det første spillets høyder. Og det kan godt hende det ikke vil gjøre det for meg heller før jeg kan bytte ut håndkontrollene med litt ekte input, som mus og tastatur.

Half-Life 2 er veldig fristende. Det tok stødig av, det bygde en verden og en (enkel) fortelling på en beundringsverdig måte og det var aldri kjedelig. Men det var først helt mot slutten at jeg ble totalt grepet og ikke klarte å legge spillet fra meg. Det var knallsaker hele veien, kanskje årets spill. Men faktum er at det ikke var Half-Life 2 som grep meg mest og har holdt meg våken og grunnende over hvordan jeg skal løse et gitt problem. Faktisk tenkte jeg ikke alltid på Half-Life 2 engang når jeg spilte Half-Life 2.

Gradius V, derimot, har gjort en hederlig innsats i å holde meg våken, fått meg til å vurdere skikkelig hvordan situasjoner bør løses på perfekt måte, tvunget meg til å perfeksjonere spillestilen min og ikke minst vært nådeløst vanskelig. Gradius V er det eneste spillet jeg har droppet forelesninger for å spille, det er det eneste spillet jeg har tenkt på mens jeg har spilt andre spill, ganske enkelt.

Så av listen over, er det nok Half-Life 2 som er The Shit, men Gradius V er fantastiske saker. Type årets spill for meg. Selv om jeg tror det kan bli slått ut av Knights of the Old Republic 2, som jeg nettopp har begynt på ... har ikke så mye inntrykk av det enda, men det lover så godt, så godt.
 
#40
Jeg valgte Rome Total War, ikke fordi jeg spiller det mest, men fordi det er det mest gjennomførte spillet på listen ovenfor. Jeg har spillt GTA SA, og det var helt forferdelig, etter at hypet hadde lagt seg, og man kunne virkelig se hvordan det var. Friheten var et pluss, men mye dro det ned igjen. Jeg spiller jo Halo2 mest for tiden, men Rome Total War fortjener tittelen.