[13.07.2012] Super Mario Brostafett: Rørleggerne på Tøyen (Oslo)

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Klokka er kvart over syv, vi går på reservebatterier og Urge Intense mens vi venter på neste soveskift men Klaymen har samlet stjerner som en motherfucker så har 92 av 120, her er en liten update:

 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika

Ble litt shabby kvalitet, men spesielt mikrofonen på kameraet mitt er jalla så det holder, så jeg måtte fikse lyden litt i etterkant.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Jepp jepp, vi ble ferdige med alt vi skulle og avslutter helgen med Mario Kart-mesterskap! Yetipants spiller Yoshi, Buggz spiller Toad, Nabbe spiller Donkey Kong og jeg sjæl er Diddy Kong, tune inn på spillegal.no/live for å få med deg den spennende utviklingen!
 
Jepp, absolutt. Har aldri sett sånn veldig mye på før, men å faktisk være der var veldig kos. Har kun hatt tre timer søvn etter å ha spillt Galaxy mer eller mindre kontinuerlig i tolv timer, så blir tidlig kveld etter jeg er ferdig med middagen. Oblivione sover fortsatt etter at vi la oss i titiden i morges. Uansett, bra natt, og jeg dukker nok opp neste gang også.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Jepp, bra opplegg som alltid. Kult å endelig få treffe Erketor, Klaymen, sagosen og metalljinta fra Løten. Ellers må jeg få skryte av kaffen til Buggz, og jeg kan nå føre opp på CVen at jeg har sovet i bil på Tøyen, noe som ikke akkurat kan kalles en suksess. Stolen var mye bedre. Digga også det nye spillskapet.

Sånn ellers så ble det naturligvis snakka litt løst om neste streamer, og jeg tror de fleste var hypp på å få til to til i år. En i september/oktober og en i desember, hvor jeg har foreslått Kingdom Hearts, siden det er et spill som gir god julestemning, til tross for at det ikke har noe med jula å gjøre, med unntak av Christmas Town i toern.

Har forresten noen bilder som kommer etter hvert.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Her kan man se da, at han Buggz, har stålkontroll på progaminga.


Hva skjer på skjermen da? Jo, det er en diger klædd som er sinna.


Det er flere som vet hvordan man spillet videospill på høyt nivå. Legg merke til Buggz sitt nye leketøy til høyre i sofaen.


Nevnte jeg at Filip har nytt spillskap? Ja, det gjorde jeg, og det ser sånn ut. Se opp for Nabbearm i hjørnet.


Mye kjent og kjært på konsollfronten, men én ting skiller seg ut, nemlig denne Atari-dingsen som jeg aldri har sett før og ikke aner hva er:


Og helt øverst, ved siden av Den Objektivt Beste Konsollen, finner vi den gulleste stikka i gutua:


Ja, du ser refleksjonen av hovudet mitt der. Apropos refleksjon så måtte jeg ta et bilde av dette, siden jeg likte hvordan Casa di Filip ble speilet i vinduene på andre sida. Så sånn er det.
 

Terje

mostly harmless
Jepp, gratulerer med fullført maraton. Denne gangen fulgte jeg med på streamen en del. Hadde litt lyst til å ta turen istedet for å bare glo på stream men hadde avtalt andre greier begge kveldene denne helga. Vi får muligens se en annen gang.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
For en bra helg!

Jepp, jeg er en fornøyd fyr her jeg sitter, vi gjennomførte en knallgod streamhelg med ikke minst rekordfå tekniske problemer (det lønner seg alltid å flashe firmwaren, sa faren min til meg) som Buggz fortjener en diger klapp på skulderen for, etter at lydnivået ble fikset (var en løs kabel ^ ^) gikk det i ett helgen ut og selv om chatten har noen irritasjonsmomenter var det masse aktivitet i den, toppnice.

Ikke bare fungerte alt som det skulle men herregud så gøyale spill vi spilte! Var overraskende gøy å måtte raegquitte SMB1 da vi nektet å bruke continue og begynte fra start hver gang vi døde, SMB3 gikk radig og gøyalt unna og selv om det ble litt tight mot slutten av spillet kom vi i mål etter å ha gjennomført alle brettene som planlagt. Deretter var det gøyalt med overgangen til 3D, og selv om den ekstra dimensjonen tilfører gameplayet en hel haug er det fortsatt Mario, og selv om jeg selv ikke spilte ett sekund Super Mario 64 var det et fornøyelig gjensyn og ikke minst deilig å samle alle 120 stjernene, som planlagt. Det var ikke uventet også veldig koselig med Super Mario Galaxy, har ikke spilt det siden det kom ut men det har selvfølgelig holdt seg utrolig godt, designet er så bra bare Nintendo klarer og musikken, den er så bra. Skikkelig bra. Vi var på forhånd litt nervøse for hvor mye vi ville få spilt av dette men jaggu fikk vi ikke samlet alle 120 stjernene (jaja, "halvparten") her og med så god margin at vi tok en runde Spillegals Snacksy E-Sportatlets Progamer Cup i Mario Kart Wii! Nabbe, Fetthest, Buggz og meg selv stilte på startstreken, Yetipants bukket dessverre under for presset mens Buggz og meg selv knivet med få poengs mellomrom helt til siste bane, neste gang trenger du ikke gjøre det så spennende!

Men, det som virkelig gjør disse helgene er jo folka. Vil rette en stor takk først og fremst til dere som følger med, seertallet var stabilt mellom 30 og 40 med litt godvilje som jeg er fornøyd med, men i bunn og grunn gjør vi jo dette i håp om at dere skal synes det er gøy å se på!
Samtidig er det veldig moro å kunne møte og henge ut med så mange av dere i RL som på nettet, dere er jo en skikkelig bra gjeng! Som vanlig stilte jo Buggz, Nabbe og Yetipants opp fra fredag til søndag men det gjorde også Erketor som kom hele veien fra Bodø, vi fikk besøk av vår alles drauden som kom veien helt fra Sandefjord, Klaymen gadd endelig å stikke innom med Oblivione nå som de bor noen hundre metere unna men leverte i stor stil nå som de dukket opp med å ikke bare komme to ganger (heh) men også spille sikkert 75% av Super Mario Galaxy og holde det ekte hele lørdag natt til søndag, stor takk og imponerende innsats! Agradula kom også innom flere ganger med en av Spillegals yngste medlemmer som alltid er morsomt besøk (sorry for at jeg forer han godteri men han er så kul, kan ikke la være), og den kjekkeste flyverten i Norge sagosen tok turen fra Bergen for å henge ut med oss og Hallgrim noen gode timer på lørdag som var flott besøk og morsomme å møte! Sjutten kom lørdag kveld og kjørte igjennom SMB1 på rekordfart mens stakkars Lodin ble syk og måtte kaste inn håndkle etter altfor kort tid, det var synd men håper du kommer godt tilbake senere!
Men ja jeg kan snakke lenge om alle men det gjør det veldig mye morsommere for oss å få hengt ut med kule folk og truffet flere av de vakre ansiktene bak nickene, føltes nesten som en liten mini-Skroa. Som seg hør og bør innser jeg at det ikke lenger er så mange aktive medlemmer jeg ikke har møtt.

Ellers fikk vi sittet inn den nye sofaen og prompet opp stua, når sagosen lærte å bruke varmluften på stekeovnen tror jeg faktisk den ikke genererte mer buhuuing heller så da kan man si seg godt fornøyd!

Men nå må jeg ta å sove litt snart tror jeg, vi fikk til en ganske god rotasjon denne gangen men Buggz fikk seg et litt for langt førsteskift og mitt natt til søndag ble også noe i overkant men om noe gleder jeg meg bare enda mer til neste gang! Det skjer mye moro utover høsten dere så bare å glede seg, sees forhåpentligvis snart :)

Mvh
 
Jeg sa det i streamen, men kan vel si det her og: Faen så bra spill Galaxy er. Det var en fryd å spille det igjen, og heldigvis gikk de verste stjernene som jeg hadde lovet meg selv å aldri spille igjen (spesielt dare devil comets) stort sett på et par forsøk. Spesielt fornøyd med at min gamle erkefiende Bouldergeist gikk ned på første forsøk, når jeg måtte klare han uten å bli truffet. [/skryte] Det gikk flere titals forsøk og flerfoldige ragequits på han forrige gang før jeg klarte det. Synd jeg ikke fikk fullført, men det var på tide at bikkja hjemme fikk gjort det hun trengte, og hadde vel tvilholdt på kontrollen litt for lenge uansett. Lenge siden jeg har døgna for å spille tv spill, og Galaxy og godt selskap gjorde det veldig moro.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Da har jeg hentet meg inn igjen etter denne helga. Jeg kræsjlandet i senga mi kl 21 i går kveld og sov helt til 08.

Dette har vært en bra helg av alle de ovennevnte grunnene. Det tekniske gikk smertefritt og viste at spill- og sofacam i ett fungerer ganske bra, til neste gang ordnes det en chat man ikke trenger å logge inn i for å bruke. Ekstra shoutout til Klaymen og Oblivione som holdt det ekte til fuglene våkna, spiste frokost, dro på tur, lagde middag... ja, dere skjønner. Ellers: alltids koselig å hilse på sagosen, alltid kult å hilse på medlemmer jeg ikke har hilst på før (hallgrimg) og fett at jeg omsider fikk med meg ganon på stream. Jeg fikk lov til å holde en av ungene til theger, men han ble mer og mer redd for meg for hvert sekund.

Trofé er utdelt til alle som var der. :)
 
Takker for et hyggelig besøk på streamen! Må prøve å ikke jobbe i så mye i forkant av neste møte med eliten. Noen av høydepunktene for min del denne helgen var å følge med på SMB3, spesielt 3 verden som ga mye latter. Og ikke minst Nabbe sin dødskamp i donkey kong country. Sikkert ikke så mange andre som fikk det med seg, men han hadde så latterlig mye uflaks at det burde ligget på youtube. Brofist for utholdenhet!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Veldig ålreit at de ørten brettene jeg spilte i SMB3 som gikk unna i en fei ikke har blitt nevnt verken i løpet av spillinga eller siden.

Uansett, artig å få treffe nye folk, selv om jeg var relativt shellshocked pga. enormt lite søvn den siste uka. Merka det ikke så godt selv før jeg spurte Buggz om han hadde sett slåssestikka jeg hadde kjøpt fra Sagosen og han svarte med "Øh, ja, jeg satt ved siden av ham da du kjøpte den". Så, vel.

Men ja, kompisen til ganon var vel ikke SG-er, men nå har jeg noen flere SG-folk jeg kan krysse av "møt disse folka"-lista mi. Ganon bidro med ekspertise og syrlige kommentarer, Klaymen og Oblivione bidro med god stemning og en uhørt solid innsats i Super Mario Galaxy, Sagosen var akkurat så hyggelig som jeg har forestilt meg at han er, Hallgrim snakket jeg bare såvidt med men virket som en veldig trivelig kar, Erketor holdt moralen og stemningen oppe sammen med den faste gjengen, Nabbe, Buggz og Agradula løftet kaffesituasjonen opp på et nytt nivå, ooog jeg fikk til og med kræsje i en seng den siste natta. Har igrunn ikke så mye å klage på. Bra saker, folkens.