2005: FPS

#1
Jepp!!

Nå er det altså 2005 for de som ikke har fått det med seg. Det kommer masse godsaker på spillfronten og lommeboka vil sikkert hate meg etter sommeren. Jeg vet det er mange nye spill i mange ulike sjangere, men jeg har valgt å fokusere på FPS spillene.

Skriv ned de FPS spillene du ser fremt til å fortell hvorfor du ser frem til akkurat til denne tittelen.

Jeg starter. :)

Jeg har gått å gledet meg veldig lenge STALKER, som dessverre ikke har fått den hypen det har "fortjent". Jeg har alltid vært en stor fan av FPS sjangeren og har alltid sett etter noe nytt. Jeg håper STALKER vil vise meg noe mer en bare skyting og hjernedødt gameplay. Det kan selvfølgelig være morsomomt med et slikt gameplay jeg beskriver, men en dyp spillbarhet og gjmet historie fenger meg mer. Kombinert med flott grafikk og AI som oppfører seg bedre enn i spill vi har sett tidligere. Verdenen er levende i STALKER. Alle skapningne i spillet skal passe sine egne saker ( og selvfølgelig skape litt problemer for deg). Det som intereserer meg mest ved STALKER er at man må løse gåten i spillet før de datastyrte STALKERs.

Kort og godt. Dette spillet gldere jeg meg til. Det er det sikkert mange andre som også gjør.


En annen tittel som også ser veldig spennede ut er FEAR (First Encounter Assault Recon) Det kan se ut som om dette spillet vil revolusjonere FPS skrekk-sjangeren med intens actino hele veien kombinert med usannsynlig bra grafikk (Ny PC?). Spillet vil etter min mening helt sikkert danke ut Doom 3 og sette høye standarer for hvordan man skal lage et FPS spill proppfylt av action og tisse-i-buska-scener. Dette spillet komme fra mennene bak NOLF-serien og Alien VS: Predator. Dette kan bare ikke gå galt.


PS: Det skal legges til at jeg trekker bastante slutninger, men det har man lov til å gjøre :p

Jeg gleder meg til mange flere FPS spill, men disse to står på øverste hylle.

Fortell meg hvilke FPS spill dere gleder dere til.
 
#2
Et spill:


F.E.A.R.


Det ser skummlere ennn DOOM3 (noe som ikke er så vanskelig å overgå), det ser lekrere ut enn HalfLife2 og... vel... MASSE, MASSE BLOD!!! :djevel:


Dere som ikke vet hva F.E.A.R. er kan bare gå å legge dere... eller sjekke denne linken.

Sjekk den lengste filmen og gled dere til Juni :kul:

Edit: Håper ikke at det gjor noe at jeg også la fram FEAR... :ehm...:
 
#3
SÅ en ganske nydelig video av fear, så skummelt ut ja"
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#6
Opprinnelig skrevet av Crazy Ivan@19.01.2005, 00.12
Ja, men hva er greia med hun derre lille jenta.
165382​
Lurer jeg også på. Blir spennende å spille det. Jenta virka ondskapsfull. Akkurat som om hun slaktet folk med tankekraft, og så plutselig så var hun i taket. :confused:
 
#8
Opprinnelig skrevet av Crazy Ivan@18.01.2005, 23.12
Ja, men hva er greia med hun derre lille jenta.
165382​
ho virker som en blanding av jentene fra "The Ring" "The Grudge" og jenta fra anime serien "Elfen Lied"!
JÆVLIG SKUMMEL med andre ord.....
 
#9
F.E.A.R ser veldig bra ut. Monolith er tross alt mestre innen FPS sjangeren. Og selv om jeg heller skulle hatt et nytt No One Lives Forever spill, så vet jeg at F.A.E.R kommer til å eeeeie. Forhåpentligvis kommer ikke folk til å overse dette på samme måte som NOLF2 og Alien Versus Predator 2.
 
#10
Ser ut som dere også gleder dere til FEAR. Det er jo vel å bra. :p


For dere som er interesert i NOLF serien kan jo prøve Contract: JACk som er NOLF 3.

Det er et veldig kort spill med masse action, ikke noe revolusjonerende, men fin morro :)


Er det andre FPS spill dere gleder dere til da? :blunk:

Vet at FEAR ser spennede ut, men dere må jo se frem til noen flere :tommelopp:
 
#12
Meg og, kan hende hvis Quake 4 kommer ut at det blir noe, Doom 3 grafikk og helt vilt Quake 3 gameplay kan bli stilig.
 
#13
F.E.A.R virker veldig stilig, i grunn. Og skumelt. Det blir herlig selvpining å spille det. Slik som det var i perioder med Doom3.

Men jeg vet ikke helt om det blir noe meget FPS-spilling i det hele tatt. Det siste FPS-spillet jeg kjøpte var jo Half-Life 2, og det fenget ikke og holdt meg til slutten engang. Liten skuffelse med andre ord.

Og Duke Nukem forventes vel ca. hver år?
 
#14
venter mest på battlefield 2... men f.e.a.r ser meget nais ut, det må jeg si. men et annet singleplayer spill er seff stalker som nok blir bra. ser og fram til Battlestations: Midway...
 
#15
Ahhh. Jeg glemte faktisk Battlefield 2. Det er faktisk et spill jeg virkelig ser frem til, men prøver å holde litt i bakhodet for å ikke bli veldig skuffet.
 

SHDR

Gullmedlem
#18
Eurogamer sier noen ord om FEAR, hvilket ikke akkurat demper min lyst til å spille det. Ser en anelse mer skittent ut enn Doom 3, og jeg kan neppe tenke meg at det er like skummelt, men om de får til det taktiske spillet skikkelig, er det ingen grunn til at dette kan bli en stor opplevelse. Det har dog skikkelig kjedelig art direction, utifra hva jeg kan se; noe à la Far Cry, og dermed temmelig generisk. Men pent.
 
#19
Opprinnelig skrevet av Shadar@20.01.2005, 18.30
Eurogamer sier noen ord om FEAR, hvilket ikke akkurat demper min lyst til å spille det. Ser en anelse mer skittent ut enn Doom 3, og jeg kan neppe tenke meg at det er like skummelt, men om de får til det taktiske spillet skikkelig, er det ingen grunn til at dette kan bli en stor opplevelse. Det har dog skikkelig kjedelig art direction, utifra hva jeg kan se; noe à la Far Cry, og dermed temmelig generisk. Men pent.
166129​

Hmmmmmm......Doom 3.....skummelt? I begynnelsen kanskje, men utover i spillet blir det veldig linært og man blir ikke lenger overrasket over monstere som kommer rundt hjørnet. Nå sier ikke jeg at Doom 3 ikke er skummelt, men jeg tror FEAR vil øke fryktfaktoren med psykisk frykt. Det jeg mener da er en frykt du ikke helt vet hva er. Ta f.eks. "Den sjette sans".

Er det noen andre FPS spill du gleder deg til Shader, det virker som for meg at du viser interesse for denne sjangeren :)
 
#20
STALKER topper listene mine for First Person Shooters til PC.

Et gigantisk område du spiller i over nett. Du kan møte på andre spillere, og slå deg sammen med dem. Eller slå dem ned, for den saks skyld. Jeg kommer til å finne meg et sniper, for å legge meg oppå ett tak.