2d-klassikere som ble til GODE 3d-spill

#42
Jeg syns nå det at Prince of Persia ble til ikke bare ett, men tre gode spill 14 år etter at det først kom ut.
Det originale Prince of Persia kom ut i 1989 til PC/DOS, og var en sann klassiker fra den tiden, og det fortsatt er. Spillet gikk jo ut på det å kunne navigere gjennom en titals dungeons på en time(skriveleif?) og redde prinsessen fra den onde rådgiveren. Spillet minner litt om Flashback hvis noen husker det(som jeg syntes ville blitt et bra 3D spill.)

STORT screenshot

I ettertid (2003, 04 og 05) så har det komt ut tre spill fra Ubisoft, som heter så mye som Prince of Persia: Sands of Time, PoP: Warrior Within og PoP: The Two Thrones, som jeg syntes er meget bra spill, og jeg er faktisk i prosessen med å fullføre det tredje og siste spillet. Disse spillene går ut på at du skal styre prinsen som har i oppdrag med som regel å ta en siste boss i hvert spill, med noen gode storyer, syns nå i hver fall jeg.
Spillets utfordring ligger i platform delen av spillet, ikke slossingen, der du må koordinere når du skal hoppe imens du løper langs en vegg, hvor du skal droppe deg fra en høy kant, hvilken retning du skal kaste deg fra et tau osv. Og i slutten av hvert spill, så blir det ganske utfordrende.

Skjermbilder:

Sands of Time


Warrior Within


The Two Thrones


Så for dere som ikke har prøvd 3D versjonen(e) av Prince of Persia, så er det noe jeg anbefaler, det er et must for folk som liker spill fra platform sjangeren.
 
#43
SITAT(Xenon @ 21.06.2006, 11.41) 10947
Spillet minner litt om Flashback hvis noen husker det(som jeg syntes ville blitt et bra 3D spill.)
[/b]
Det ble ikke det. Fade to Black heter etterfølgeren, og er til PSX.
 
#44
SITAT(Agahnim @ 21.06.2006, 15.59) 10998
Det ble ikke det. Fade to Black heter etterfølgeren, og er til PSX.
[/b]
Men hadde det ekstremt lite til felles med Flashback når det gjelder type gameplay. Hadde det vært mer som Flashback ville det kanskje blitt bra.
 
#45
Den der med metal slug minner meg om en eller annen dårlig konvertering jeg har sett eksempel på før gitt, fra 2D til 3D. Kan de ikke begynne å konvertere spill den andre veien snart da? :)
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#47
Ahh...de gode gamle minner fra Prince of Persia 3D...*gråte*

Det spillet sugde sånn passelig mye. Spørsmålet blir jo da om PoP kan regnes som en 2d-klassiker som ble til et bra 3d-spill, siden dens første tur innom 3d sugde værhår fra hvalrosser. Skjer det egentlig ofte at et spill kommer med en helt udugelig overgang, for så å få en ny sjanse som den leverer på?