2d-klassikere som ble til GODE 3d-spill

#23
Metroid fra 2D til 3D er nok den mest imponerende overgangen. Retro Std. klarte å gjøre Metroid Prime helt unikt (de har ikke bare dytta Samus inn i FPS-verdenen), og lagd en helt fantastisk atmosfære som i mine øyne overgår det aller meste.

Grand Theft Auto III er jo også et veldig godt eksempel på en god overgang fra 2D til 3D, dog, jeg er ikke så begeistret for det oppdragsbaserte opplegget der du skal farte fra punkt A til punkt B i en generelt sett kjedelig verden uten noen spesielt tiltalende atmosfære og stemning. Vice City og San Andreas hadde riktignok en noe bedre atmosfære og stemning, men de siste GTA-serien i 3D virker så langt kanskje litt «over-ambisiøse», og prøver kanskje på litt for mye. Er spent på hvordan de vil forbedre serien på 360/PS3 (foruten bedre grafikk).
 
#25

Dette spillet heter Megaman Battle Network og er 2-d som utgir seg for å være 3-d, siden man beveger seg i et liksom 3-dimensjonelt rom...


Dette er Megaman Network Transmission, oppfølgeren. Her har de bestemt seg for å lage 3-d som utgir seg for å være 2-d, siden man ser 3-d grafikken, men alikevel ikke kan bevege seg i rom...

Snakk om å vri om på hele greia :ninja:
 
#26
Metal Gear Solid-spillene har da blitt riktig så populære versjoner av "Zelda i miltæruniform" som Nintendo newslettere kalte det den sommeren i 89? :)

Kanskje ikke så stor utvikling som GTA, men jeg husker nå i alle fall at det første Solid-spillet var svært fengende.
 
#27
Er enig med Mantis om at Metroid Primes overgang rett og slett er vanvittig imponerende. Kreditt for det skal gå til Retro Studios, som, uten tvil, var bak ett av Gamecubens beste spill. Det er både tro mot forgjengerne, samtidig som det klarer å være ett friskt pust, med noen storslåtte locations og en helt unik stemning. For min del gleder jeg meg vilt til Corruption til Wii.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
#28
Gidder ikke å mekke ett helt nytt emne får dette (selv om jeg burde) men hva heter slik grafikk hvor personen er 2D mens bakgrunnen er 3D. Se Earthworm Jim (PSP) som ett eksempel ==>
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#30
Eventuelt kalles det "Hvem Faen Bryr Seg".
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#31
Fixed perspective er det vel grøfterotta vil frem til, som f.eks. også Viewtiful Joe kjører.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#33
Parallax scrolling brukes hyppig i hver eneste anime der ute. Gammel idé, nytt medium.
 
#35
Hva med spill som Pandemonium? Der var faktisk alt i 3d, og kameraet var ikke "fixed". Levelen gikk frem og tilbake i alle retninger, men... Man kunne kun bevege seg i retning høyre og venstre.
 
#36
Samme konseptet i NiGHTS til Saturn..
 
#37
SITAT(Klaymen @ 03.06.2006, 13.37) 7606
Hva med spill som Pandemonium? Der var faktisk alt i 3d, og kameraet var ikke "fixed". Levelen gikk frem og tilbake i alle retninger, men... Man kunne kun bevege seg i retning høyre og venstre.
[/b]
Det høres utrolig stilig ut. Hvorfor har det ikke kommet flere slike spill?
 

Lodin

Der Waaaah
#38
Kan sikkert ha noe med at Mario 64 nylig var sluppet på den tiden. All den tid det ga full bevegelsesfrihet syns folk flest det var stusselig å bare kunne vandre fram og tilbake akkurat dit utviklerne ville.
 
#39
Men Pandemonium var likevel et av de råeste tidlige spillene til Playstation, selv om man kunne bli svimmel til tider...Husker mange av brettene var lagt opp som en ring, slik at man kunne se de stedene man allerede hadde vært i bakgrunnen...Lurer på om det loderunner 64-spillet jeg nevnte tidligere her også oppfører seg slik...jeg husker ei...
 

Halky

Veteran bruker ;)
#40
Hmm Pandemonium, likte det spillet meget godt selv, når jeg spilte det på PS1 for mange mange mange år siden :p :) Men fikk prøvd Pandemonium 2, som jeg tror bare kom ut på PC, og syns det skuffet voldsomt. Men det som var litt artig med selve Pandemonium, var at man ofte måtte forandre seg om til diverse dyr, for og kunne fullføre brettene osv.. "mimmre tilbake til the old days"