3DS-Zelda: A Link Between Worlds

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
 
#3
Det er noe litt ... nesten dristig over måten Nintendo synes å ha bestemt seg for at Zelda-serien skal bevege seg videre parallelt med tre forskjellige kunststiler – OoT/LttP2, Wind Waker/Phantom Hourglass, og Twilight Princess. Det er tydelig at de er trygge på at merkevaren overlever forvirringen, og man kan vel nesten anta at de mener dette er en måte å holde ting friskt på uavhengig av tetthet mellom utgivelsene.

Velvel. Jeg er fortsatt ikke særlig overbevist over hvordan LttP2 ser ut, men det er vel rimelig garantert at jeg må ha det etter hvert uansett.
 

Lodin

Der Waaaah
#4
:eng: Det heter ikke A Link to the Past 2 lenger, det heter A Link Between Worlds. Og forvirringen blir vel enda større når spillet mixer den gamle stilen fra SNES-spillet med 2D-Link tatt rett fra den stiliserte introen til Windwaker.

 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#6
SHIET

"I think that one thing all game developers worry about when they're putting something into a game is, 'Will people notice it? Will people realize what they're supposed to do?' And we kind of have a bad habit of hand-holding, trying to make things easier for everyone," said Aonuma. "But more and more, I start to think that that kind of thing isn't actually that fun."

Aonuma and his team wanted to implement hints judiciously in A Link Between Worlds. So they tried to design the game so that the people who need hints get them, and those who don't can do their own thing.

"There's actually one area in the game where I fought for three days with my director over whether we should have a hint in there or not. As a result, after the end of that we actually decided to take it out," said Aonuma.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#8
Yeah, du kan "leie" utstyr mot rupees, sånn at du kan gjøre sequence breaking sånn som i Zelda 1. Virker veldig kult!
 
#10
Dette spillet eier! Klassisk top-down Zelda perfeksjonert med 60fps, 360 graders kontroll og 3D som på sitt verste ser nydelig ut og på sitt beste forbedrer gameplayet. Spillet er rett på sak, plager deg aldri med for mye forklaring og det lar deg gjøre stort sett akkurat som du selv vil. Leie-systemet er en flott forandring da det fikser økonomien i enda større grad enn hva oppgraderingene i SS gjorde, gjør spillet langt mindre lineært og gir en passende konsekvens til det å dø.

Spilt i overkant av tre timer og so far so good, altså. Tror selv Thinaran blir å like denne Zeldaen ^^
 

Lodin

Der Waaaah
#11
:eng: Når du skrur på 3D i spillet kjører det faktisk i 120FPS. Refresh raten til skjermen er uansett 60Hz og det blir i praksis 60, men maskina må rendre det dobbelt så ofte fordi det er to skjermer.
Sony som skryter av at den nye dillemaskina deres kjører 60FPS i de fleste spill kan ta seg et tak. =D
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#12
Gosh darnit, planen var å pelle seg til Hamar før dagen var omme siden jeg hadde fri, bare for å coppe dette. Neida, må ta no vikarings, så det utgår. Jaja, satser på de ikke er utsolgt klokka tre da. :argh:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#14
Har ikke 600MB ledig på SD-kortet.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#16
Det som tar plass, er Animal Crossing. Jeg sletta det jeg ikke trengte for å få plass til det.
 
#17
Merker at sweetspot'en (eller hva du nå vil kalle det) for 3D'en er ganske snevra inn her. Det var litt det samme med Luigi's Mansion: Dark Moon. Du kan med andre ord bevege mye mindre på hodet (og for så vidt blikket) før 3D'en blir uskarp, og du kan heller ikke sitte med 3DS for langt unna. 5 cm fra eller til kan make or break effekten. Det ser nydelig ut, altså, men litt for plagsomt i lengden. Jeg endte opp med å skru av 3D'en. Får mindre "jaggies" av sånt, også.
 
#18
Animal Crossing var en bitch sånn sett for meg også. Å punge ut for et større SD-kort har dog vært den beste investeringen spill-messig for meg i år. Det å slenge 3DS-en i sekken og vite at jeg har Fire Emblem, Animal Crossing, Pokymans og nå dette tilgjengelig når jeg vil får meg til å føle meg bortskjemt.
 
#19
Det som tar plass, er Animal Crossing. Jeg sletta det jeg ikke trengte for å få plass til det.

Kjøp deg et SD-kort på 8 eller 16 GB for prisen av en halv pils, eller noe. Har bytta SD-kort et par ganger i år allerede på grunn av plassmangel, og det har gått helt smertefritt begge gangene. Nintendo har en guide her.

*edit: Morbo!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#20
Når jeg først skal til Hamar for å kjøpe SD-kort, kan jeg like gjerne kjøpe spillet isteden og spare penger. Men ja, har jo et SD-kort i Wii-en jeg ikke bruker lenger, så har tenkt å flytte det over.