3DS-Zelda: A Link Between Worlds

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#43
Som i en konkret idé? Få høre!
Nei altså, greia med at en mystisk handelsmann trekker i trådene er jo fra Majora's Mask, men Rovio (eller hva han heter) i ALBW minner mer om Nabbit, som tidligere nevnt. Og han har makt over liv og død, samt skattene Link før måtte myrde seg fortjent til? Happy Mask Salesman var ganske åpenbart en mer mytisk skikkelse enn han ga inntrykk av, mens kaninfar virker bare som... en kis i kaninmaske. Det er en ganske stor greie, som ikke har solid nok forankring i plottet.

Et konkret forslag? Ok: Gudinnens sendebud kan leie ut stæsj til deg, men gudinnen krever rupier i bytte. Kast spenna i fontenen og få en fysisk manifestasjon av redskapen du ønsker deg; forbindelsen til åndeverdenen brytes når du dør, så da forsvinner verktøyet.
Etter hvert kan du også få et ekte eksemplar, men da må du betale mer.

Men ja, som sagt, det er nok bare meg. Har peisa gjennom Dark Palace og Turtle Rock så langt, det har vært ytterst god sort.
 
#45

Jeg er målløs. Tusen takk til tumblr-generasjonen.

Edit: vedkommende burde spille Monkey Island 2, med han guvernøren som er festa til senga si og blir mata via en slange.

Edit 2: Klarer ikke slutte å tenke på dette. Hvis du syns DET er offensive, hvordan kan du leve i det daglige liv? Rekker du gjøre NOE annet enn å sitte på tumblren din? What the christ.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#46
Et langt mer alvorlig problem, er hvor ubegripelig rasistisk hele Zelda-serien er mot hele Moblin-rasen. Noen, start PETM (People for the Ethical Treatment of Moblins), en søsterorganisasjon til PETO:

 

Novastrum

Feminist-elitist
#47
Minner om at Minesweeper ble for hard kost for mange på grunn av alle ... minene:
Italiensk Windows har derfor denne versjonen:
 

Lodin

Der Waaaah
#48
Hele den jævla tumblern er fantastisk. Opplagt at dingusen som drivern ikke har spilla House of the Dead Overkill for de gjør nesten ikke no ut av det. Lurer på hvor mange triggere det er at en kis oppererer inn hjernen til morra si i en hot babe, han har et incestuøst forhold med henne og på slutten blir hu om til et gigantisk monster og når hu er dau kryper han inn i fissa hennes for å gjenfødes eller no. Men nei, det er bare ordet bitch og male gaze som gjelder.
 
#49
Hele den jævla tumblern er fantastisk. Opplagt at dingusen som drivern ikke har spilla House of the Dead Overkill for de gjør nesten ikke no ut av det. Lurer på hvor mange triggere det er at en kis oppererer inn hjernen til morra si i en hot babe, han har et incestuøst forhold med henne og på slutten blir hu om til et gigantisk monster og når hu er dau kryper han inn i fissa hennes for å gjenfødes eller no. Men nei, det er bare ordet bitch og male gaze som gjelder.

Trigger warning: SEGA
 

Lodin

Der Waaaah
#52
Dette er så jævlig rehash og alikevel nytt. Jeg spiller det som om jeg starta Link to the Past, men blir gledet hver gang no nytt skjer samtidig som jeg humrer i skjegget når det jeg forventer skjer.
Før man får skjoldet ser det ut som Link prøver å holde buksa oppe når han løper.
Er bare litt uti og dette kommer til å bli så jævla bra.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#53
Ja, det gjør igrunn det. Jeg begynte på siste donjon i går og har bare igjen å knekke bossen (og en ting jeg ikke VET kommer til å dukke opp i sistebrett, men som jeg bare har en veldig sterk følelse av at kommer til å dukke opp) før jeg har 100% på spillet, noe som etter all sannsynlighet skjer i dag. Uansett, hva har jeg å si om A Link Between Worlds? Vel, det er komplett absurd, men det Zelda-spillet som legger seg tettest opptil forgjengeren av alle de allerede rimelig i overkant incestuøse Zelda-spillene, er også det som gjør mest nytt. Som i, strukturen er tilbake til The Legend of Zelda-opplegg (minus den innvendingen jeg har beskrevet tidligere), og dungeons i dette spillet er rett og slett det nye vannskillet i serien. Hver eneste gang har jeg gått inn og regnet med at jeg har visst hva jeg har hatt i vente fordi temaet er så umiddelbart innlysende, og hver eneste gang har forventningene mine blitt gjort til skamme. Det er ikke ett eneste overflødig rom (minus fe-rommene) i noen dungeons, alt er tajma og tilrettelagt så det blir helmaks, Egon. Skyward Sword har også fete dungeons som er tegnet opp med fjellstø hånd, men altså de greiene i A Link Between Worlds? De klarer både å gi inntrykk av noe stort og utemmet noe som er en glede å utforske, men som likevel viser seg å være så stramt regissert at det ikke blir noen billige triks for å få deg til å tusle bakover eller fikle lenge for å fikse en bagatell.

Tipset mitt er å spare Ice Ruins (øverst på Death Mountain) til slutt.
 
#54
Du beskriver det veldig bra der. Jeg også tok ice ruins til slutt. Må vel ta meg en times tid å sluntre unna jobben nå bare for å spille.
 
#57
Har heller aldri runna Link to the Past. Har forsåvidt alle runna noen Zelda-spill. Når jeg tenker meg om er LTTP* det eneste jeg har spilt mer enn 30 minutter.

*hei kak
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#59
Bra du gjorde det klart, trodde først ZOTY sto for Zone of the Yeti
 

Novastrum

Feminist-elitist
#60
Selv om Zelda ALttP er et av de beste spillene noensinne, så har det noen deler som er rimelig frustrerende og vanskelige å finne ut av uten guide, eller å ha vært igjennom det tidligere og husker hvordan man løser det.

Selv har jeg bare runna det maks et par ganger, men har spilt det frem til 30-60% ferdig med darkworld sikkert 20 ganger - vil tro det er mange som mister futten rundt ca. samme steder.

Dette Zelda-et er derimot strømlinjeformet til tusen - uten at de tar bort det som gjør Zelda så ekstremt tilfredsstillende. Det sier også noe om opphavet, når de har kunnet beholde så mye visuelt, så mange lydeffekter og så mye musikk fra et spill som er over tjue år gammelt - uten å gjøre veldig store endringer på det.

Nå drømmer jeg sterkt om en tilsvarende remake av Super Metroid. <3