3DS-Zelda: A Link Between Worlds

#61
Selv om Zelda ALttP er et av de beste spillene noensinne, så har det noen deler som er rimelig frustrerende og vanskelige å finne ut av uten guide, eller å ha vært igjennom det tidligere og husker hvordan man løser det.

Selv har jeg bare runna det maks et par ganger, men har spilt det frem til 30-60% ferdig med darkworld sikkert 20 ganger - vil tro det er mange som mister futten rundt ca. samme steder.

Dette Zelda-et er derimot strømlinjeformet til tusen - uten at de tar bort det som gjør Zelda så ekstremt tilfredsstillende. Det sier også noe om opphavet, når de har kunnet beholde så mye visuelt, så mange lydeffekter og så mye musikk fra et spill som er over tjue år gammelt - uten å gjøre veldig store endringer på det.

Nå drømmer jeg sterkt om en tilsvarende remake av Super Metroid. <3

Jeg håper bare nintendo lager et bra Metroid-spill igjen etter Other M-fadesen.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#62
Da jeg dusja i dag tidlig, fikk jeg av en eller annen grunn dark world-temaet fra ALttP på hjernen. Det må være et tegn.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#64
Tror nok det er mange som har sluttet der rett og slett fordi spillet plutselig blir veldig goth.

Men ja, musikken er en gjenganger (i dusjen!) her også, og har vært det siden jesus la ut denne på tube:
 

demake

Seksuelt godteri
#65

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#68
Jeg håper bare nintendo lager et bra Metroid-spill igjen etter Other M-fadesen.
For det første: Det var Team Ninja. For det andre: Other M var bra. Det var historien som var krise. For det tredje: Jeg vil også ha Metroid Between Worlds. Spilte gjennom Super Metroid på Wii U for noen uker siden, det er fortsatt sjokkerende bra laget på absolutt alle måter.
 
#69
Other M var middelmådig. Jeg mener historien er ganske viktig, og karakteriseringa av Samus er en essensiell del av opplevelsen i et Metroid-spill. Nivådesignet var OK men å spille med Wii Remote var smertefult. Nintendo skapte N64-kontrolleren av en grunn, nettopp å styre Mario i 3D. Så det virker helt på trynet at man plutselig skal bruke D-pad i Metroid Other M.
 

Lodin

Der Waaaah
#70
Jeg hater repo bird. :argh:
Noen av bossene i dette spillen er brutale. Selv i Ocarina of Time var de fleste kake, men dette er mer som når jeg var kid og spilla LttP for første gang. Denga dog den jævla tusenbeindingsen i Tower of Hera på første forsøk uten å bli døtta ned og det er den bossen fra noe Zelda jeg hater mest.
Sånn ellers digger jeg maleriene i husa til folk. Er så jævlig mange referanser til tidligere spill atte hjælp.
Også lolla jeg av Princess Hilda of Lorule. XD
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#71
Other M var middelmådig. Jeg mener historien er ganske viktig, og karakteriseringa av Samus er en essensiell del av opplevelsen i et Metroid-spill. Nivådesignet var OK men å spille med Wii Remote var smertefult. Nintendo skapte N64-kontrolleren av en grunn, nettopp å styre Mario i 3D. Så det virker helt på trynet at man plutselig skal bruke D-pad i Metroid Other M.
Nei, jeg synes ikke det. Team Ninja klarte kunststykket å koble Metroid-utforsking og traversal med et nærkamp-slåssesystem i samme gate som det man finner i Ninja Gaiden (dog noen hus unna). Det er et veldig atypisk Metroid-spill, men jeg satte stor pris på at det prøvde på noe nytt. I mine øyne er det eneste som burde blitt gjort om historien, resten holder til gull.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#73
Jo, jeg synes det. Det var flere sekvenser hvor du skulle sikte inn en Shinespark som hadde vært fiklefaen med analog kontroll.
 

Lodin

Der Waaaah
#75
Hero mode er så jævlig pain i arslet atte hjælp. Nå er jeg i første dungeon i dark world og kolapser bare ei mus fiser på meg to ganger. Har starta å save rett før bosser og sånn for ikke faen om Repo Bird skal skal få stæle tinga mine fler ganger.
Men ja, lurer på om ikke dette er GOATSE.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#76
Tok med meg Zelda på dass. Begge bena sovna og nå har jeg hemoroider.


Har leid alle redskapene hos Ravio (skaperen av Ongry Birds) fordi hvem som dør i et Zelda-spill? Men kjøpte tre av dem nå nettopp!
 

Lodin

Der Waaaah
#77
Rovio er de som mekka Sinnaføggel, men noe sier meg at oversetterne Nintendo har leid inn kan ha sniki med navnet. :p
Og sånn ellers, siden han har samme klær som Nabbit fra New Super Mario, (ikke les med mindre du har runna det for faen)
men det bare er en forkledning tipper jeg Nabbit også bare er forkledd. Hvem andre enn Waluigi kan gjemme seg under den kanindrakta?
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#78
Stikker innom for å si at dette spillen har superkvalitet på seg. Ser ekstremt bra ut, er vanvittig strømlinjeformet og musikken er strålende. Dette kommer fra en som egentlig ikke har så veldig sterkt forhold til Zelda.

Har fått Zelda-dilla, nå som jeg har en konsoll jeg kan spille det på. Ser at Oracle of Seasons/Ages ligger ute på eshop. Noe å bruke penger på? 40,- pr. spill. Jeg hadde det til Gameboy Color, men spilte det aldri.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#79
Ages og Seasons er veldig bra. Laget av Flagship, de samme som lagde The Minish Cap.


Elsker LBW. Nå har jeg klart to Lorule-dungeons. Det ene (i "Dark" Kakariko) var veldig bra designet, og det var forsåvidt det i Lorule Lost Woods også, men gaddæm, Wallmaster i hvert. eneste. rom. Så slemme har Nintendo aldri vært før.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#80
Minst en måte å lure wallmasterne i hvert eneste rom også, da.

Angående håndholdt Zelda så er det ett spill som står mitt hjerte spesielt nært, og det er Link's Awakening. Spilte fletta av det som liten, og på eShop får du kjøpt DX-utgaven som i praksis bare betyr at spillet er i farger og har et par små tillegg. Hvis noen lurer på hvor godt jeg liker spillet så kjøpte jeg en GameBoy Printer på eBay bare så jeg kunne skrive ut de små pikselbildene du kan samle opp i løpet av spillet. Da Link's Awakening kom, var det vanskelig for en liten knert å fatte at de fikk plass til noe som var SÅ likt A Link to the Past på en stusselig GameBoy. Det har kanskje ikke verdens feteste dungeon-design, men det er noen høydare (Eagle's Tower sier hei); i alle tilfelle er det stemningen, plottet og alle mysteriene rundt på øya som gjør Link's Awakening for min del. Det er det Zelda-spillet jeg synes det er artigst å utforske, og hvert sted du finner har ett eller annet unikt som gjør at det føles som et ordentlig sted. Så, ja, anbefales.