Aeris/Aerith

Status
Stengt for ytterligere svar.
#1
I mitt FF7 heter kjerringen Aeris, men i har sett i mange tilfeller at hun heter Aerith, noen som kan forklare?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Var det ikke denne tråden som fikk ørtogfjørti sider til slutt?
Uansett... jeg ville nå tro at det som står i spillet er riktig, tro det den som kan.
 
#4
Vi har jo selvsagt fortsatt disse her wannabe leet FF7-hardcore fanatikerne som sier at Aerith er den eneste riktige måten å skrive det på.

Noe som bokstavelig har blitt motbevist til døde... med blant annet det Shadar nevner her :)

Denne diskusjonen er død. Håper egentlig ikke den starter igjen. Men nå var jeg vel med på å få den igang igjen nå da... :rulleøyne:
 
#5
I mitt spill blir det ihverfall skrevet Aerith, tenke først at det kanskje hadde noe med Europa visa American/Chinese/Iraq versjon å gjøre, men er det noen som konkret kan svae på spørsmålet?
 
#6
Jeg synes at GarlandG nevnte noe av dette i det gamle spillegal.
Han sa noe av det Shadar sa, at Japanesere har tendenser til å ha -s og ikke -th som amerikanerne :)
Men som LocoLennon sa, denne ''diskusjonen'' er ganske død ^_^
 
#7
Så for å sumere så heter hun Aeris, men noen fanatikere er så sykelig opphengt i at s er th på chinese chong japanese språk at de bare må skrive Aertith istedenfor.
 
C

Crizpy

Gjest
#8
Fint at du gjennopliva dette emnet ved å konstatere fakta som har blitt sagt ca. 10 ganger! :tommelopp:
 
#9
Er forsåvidt ny på dette forumet og er altfor lat til å søke meg frem til om noen har tatt det opp før
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#10
Det ender her, med den konklusjon at begge formene er like riktige. Så blir alle glade, og etterpå går de hjem og spiser nybakte pepperkaker.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.