Age of Empires III

#41
Opprinnelig skrevet av Erikpc@10.09.2005, 21.06
Noen raske: Er grafikken like bra som på screenshotsene? Er grafikkmotoren lett å kjøre, eller er den rævva programert? Si meg PC specsa dine, og instillingene på grafikken.

Danke!
260160​

Det virker som om spillet kjører vedlig stabilt og jeg har ikke opplevd noen store bugs i spillet. Det eneste negativet jeg har å si er at det ikke er noen kollisjoner mellom de ulike enhetene. En liten fiskebåt seiler rett gjennom en stor seilskute og fiendtlige infanteri løper gjennom troppene dine. Dette problemet vil nok bli fikset i fullversjonen....håper jeg.

Når det gjelder fysikkmotorene så funker det veldig bra. Som Matti sa så benytter spillet seg av ragdoll-fysikk slik at enheter som er i nærheten av en eksplosjon fyker gjennom luften og slir langs bakken. Fysikkmtoren gjør det utrolig kult å rive hus. Alle husene er satt sammen av biter og faller sammen som ordentlige hus. Kanonkuler kan skyte gjennom tremurer og hus, noe som byr på spennende situasjoner.

Systemkravene er heller ikke helt på jordet. Ensemble har gjort en god jobb med å tilpasset spillet til ulike maskiner. Grafikken er som på bildene og man kan se at utviklerene har sansen for små detaljer. Trær vaier i vinden, løv faller ned, trestammer dupper opp og ned i vannet. I demoen så er det ikke mulig og skru på high på absolutt alt, en god del er låst til medium eller low. Man kan sette på v-sync, AA og annet eye candy.

Mitt system:

Sapphire Radeon X850 XT 256MB PE
P4 2,80 GHz
1024 MB RAM


Håper dette var til litt hjelp. :)
 
#42
Jeg får faktisk kjørt mer eller mindre glatt med alt stæsj på, og jeg har ikke mer enn 512 ram, 2.0 GHz og Radeon 9800 pro. Justerer jeg litt ned går også de største kampene greit. Det jeg faktisk synes er mest gøy er å bruke kanon på en rekke infanteri. Kanonkule vs. menneske har aldri sett så bra ut.
 
#43
Opprinnelig skrevet av MattMan@10.09.2005, 21.27
Jeg får faktisk kjørt mer eller mindre glatt med alt stæsj på, og jeg har ikke mer enn 512 ram, 2.0 GHz og Radeon 9800 pro. Justerer jeg litt ned går også de største kampene greit. Det jeg faktisk synes er mest gøy er å bruke kanon på en rekke infanteri. Kanonkule vs. menneske har aldri sett så bra ut.
260164​

Det ser faktisk skikkelig vondt ut. Kulene går jo vesentlig fortere nå enn i tidligere AOE spill.


EDIT: Har du testet broadside med skuta? Det er skikkelig. Skyter de små fiskebåtene i filler. :D
 
#44
har selv gått til anskaffelse av dette spillet. og må si at det er ett av de bedre AoE spillene. ikke akkurat like revolusjonerende som det første men ett bra eksemplar på lista. gleder meg allerede til det neste!! vært å prøve!! :D
 
#45
Fikk AOE 3 til jul og gledet meg til å prøve det. Bortsett fra en heidundranes intro så var spillet ganske skuffende egentlig.

Menyene har blitt forenklet, mye mindre moduser enn på AOE 2, de ser riktignok kanskje litt bedre ut og musikken er fremdeles av god kvalitet. Campaign delen likte jeg ikke. Du får ikke noe valg hvilket folkeslag du skal styre, du er bare nødt til å være Malteiske riddere med innslag av Franskmenn, Engelskmenn, Indianere, Spanioler, osv. Du skifter også side gjennom storyen noe som er ganske irriterende når du endelig har funnet en digg unit.

Grafikken er helt grei, den blir litt for fargespradende for meg, syntes 1 og 2 grafikken fungerte bedre, så mer naturlig ut. (Nå tenker jeg først og fremst på soldatene, landskapet er jo fantastisk) Spillet har masse bevegelse bugs. Gjenstander som går inn i murer, henger seg fast de vanlige AOE feilene. Skipene er en historie i seg selv i hvordan få 20 skip på et hav til å bevege seg mest mulig unaturlig, men det er da ikke nytt.

Det er ferre byggninger enn det var i 2ern, nå har du ikke så mye å velge mellom. Du er mer avhengig av det nye hjemby systemet for å få tak i de ypperste oppgraderingene og byggningene. Hjembyen din sender mer nyttig og unyttig stuff til deg ettersom hvor mye EXP du klarer å skaffe. EXP skaffes ved å bygge byggninger, drepe fiender, alliere deg med indianere, finne skatter osv. Du kan også velge hvilken farge krigskolen eller kunstmuseumet ditt skal ha. Hva det har med selve spillet å gjøre, har jeg fremdeles ikke funnet ut.

Tilbake til troppene. All hail the Cannons. Kanoner er overlegne, 25 kanoner kan sprenge en hær til fillebiter og er ikke mulig og stanse. Kanonene kan knuse alt fra 20 infantarister 100 meter unna, til 5 kavaleri soldater som kommer ridende bakfra 2 meter unna. Ganske urealistisk i grunn. Hadde de hatt en buffer som gjorde at kanoene ikke kunne skyte på det som var ca 20 meter og innover, hadde det nok gått mye bedre. Alt du trenger å gjøre nå er å lage masse tanks og leke Hitler i Polen og rett og slett bare sprenge alt. Muskuteerer og infantari er oppskrytt, de er kun kanon føde, det samme er kavaleriet som er så jævla svake at jeg griner hver gang jeg bruker dem. Hadde de dratt inn Rome faktoren der kavaleriet bare rir over fienden og hugger de ned(Slik de faktisk gjorde den gangen) så er det samme gamle full gallopp- stopp - slå og få deng av en håpløs fotsoldat med bajonett. Du spiller også med visse helter hele veien, de gjør ikke stort ut av seg, bortsett fra en kjedelig dialog mellom vært mission. De har en ability hver og er ikke spesielt sterke.

Alt i alt var det en skuffende opplevelse, men jeg tror mye av spillgleden hadde kommet hvis de hadde lagt inn en patch på kanonene, så kunne det faktisk kreves litt taktikk for å vinne. Syntes også følelsen av å sloss episke slag har forsvunnet. Sant nok, finnes jo ikke et ekte slag i hele spillet. Jeg hadde forventet et par slag i USAs uavhengighets krig eller Slaget ved Alamo, eller et eller annet kult shit, men i steden får jeg Slaget ved Ungdommens fontene, piss. Hva skjedde med alle de kjente byene og slagene AOE alltid har kommet med? Disse slagene er jo kun fantasy :(

Noen andre som har spilt spillet?