Alle sammen, hør etter....

#1
Her er Square-Enix's E3 Line-up. Som dere ser kommer det en oppfølger til FFVII. Men det kommer på mobiltelefon!?! Det var siste dråpen. Fra nå av er jeg i besittelse av intenst hat mot S-E!! Damn you!!

DVD
Final Fantasy VII Advent Children

Game Boy Advance
Kingdom Hearts: Chain of Memories

PlayStation 2
Final Fantasy XI: Chains of Promathia
Final Fantasy XII
Front Mission 4
Fullmetal Alchemist
Kingdom Hearts II
Star Ocean: Till the End of Time

PC
Final Fantasy XI: Chains of Promathia

Mobile
Before Crisis -- Final Fantasy VII
Brave Shot
Dragon Quest
Final Fantasy

"Visitors at the SQUARE ENIX booth will be in for a surprise to see the latest development from SQUARE ENIX MOBILE: BEFORE CRISIS – FINAL FANTASY VII. The trailer will be premiering at E3, providing an exclusive look at a game that could possibly take mobile entertainment to a whole new level."


Source: 1up & SquareAMP
 
#2
Se det på den gode siden, vi får hvertfall Advent Children og FFXII, men jeg er helt enig i at et FF spill ikke har noen å gjøre på en mobiltelefon.

*fyshhhh*
 
#6
Et ord...faen! På tittelen å tyde så ser det ut som noe som skal skje før den orginalle 7'ern starter... vill gjetning..
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#9
Hva skjer nå? FF-spill på mobiltelefon? Nei, det synes jeg blir å gå for langt. En mobiltelefon er i bunn og grunn ment for å ringe og sende SMS med. Spill kan gis ut på konsoller og PC, for de er litt mer ment for spill en mobiltelefoner. Spill som Snake, Tetris og de andre gode spillene på Nokia 5110 (tidenes beste telefon), er spill jeg vil ha på mobil. Det er greit å sette seg ned med når man kjeder seg på skolen, jobben eller hvor man nå ikke måtte ha sin konsoll eller PC. Jeg vil ikke sitte med et muligens 40 timer langt spill på mobilen min. Det fungerer bare ikke.

Også var det dette med å spytte ut hundrevis av titler utenfor hovedserien igjen. Jeg har sagt det før, og sier det gjerne igjen. Kan de ikke konsentrere seg om kun å lage spill i hovedserien, som de gjorde før. Tenk bare på at det kom ut kun to FF-spill utenfor hovedserien fra 1987 til 2002 (Mystic Quest (1992) og Tactics (1997)). Det hadde vært fint om de fortsatte slik, med et sidespill hvert femte år.

Sier selvfølgelig ikke nei til nye FF-spill, men jeg sier uansett mest ja til et spill i hovedserien. Det er egentlig en skandale at vi ikke sitter og spiller FFXII nå, som egentlig burde hatt tittelen FFXI.

Ja, jeg er veldig negativ for tiden, men det er ikke rart. Jeg blir så oppgitt av alt det tullet som skjer i spillverdenen for tiden.
 
#12
Når man tenker over det, var det vel egentlig Final Fanatsy VII som begynte med litt mer dristig bekledning på karakterene. Tifa og Yuffie har unormalt korte skjørt. I Final Fantasy VIII ser Quistis ut som en litt "leken" lærer, og de andre jentene kler seg ikke så veldig lite utfordrende de heller.

Unntaket er vel Final Fantasy IX, der det hele ble dratt langt ned igjen, med "kondomdressen" til Garnet. :p

Utifra mitt synspunkt er ofte halvnakne damer tegn på mangel på kvalitet, men det er kanskje bare en myte?
 

SHDR

Gullmedlem
#13
Det er iallefall et stort tegn på at man ønsker å flytte oppmerksomhet over på andre ting, samtidig som man vil tekke seg et større publikum, som du må forenkle opplevelsen for å fenge.

Et annet eksempel: se på Lara Croft. Fra Tomb Raider 2 til Tomb Raider: Cronhicles er Lara-modellen nesten uforandret. Hun har fått litt lenger flette, men ellers er den eneste forskjellen at brystene har fått flere polygoner. Hm.
 
#14
Mobiler burde holde seg til Snake og Tetris, ja. Og for all del! Ikke Fallout på mobil heller. Og Square har av en eller annen grunn blitt LITT mindre kreativ siden FF7....sakte men sikkert..gradvis..Vet ikke om det har noe med Enyx, men, skal ikke kaste noen forhastede beslutninger..om de KAN ha en finger i bildet... (som om en skutt person...KAN ha blitt drept..tsk..)
 
#15
Mobilen er faktisk litt tøff. Du ser cloud(3d-model) står å vinker eller noe sånt når den ringer. Litt stilig egentlig! Men et nytt FFVII-spill på mobil? kan de ikke bare finne på noe nytt heller? de ødelegger jo bare...
 

Kilik

Lokal moderator
#16
Before Crisis will be set in the environs of Midgar, the dystopian metropolis that had fallen under the sway of the evil Shinra Corporation in the first Final Fantasy VII. This time around, players will control a member of the Turks--the elite band of Shinra operatives that worked at cross-purposes to Cloud Strife and his friends in the 1997 PlayStation original. And in lieu of the original title's nonlinear, exploratory, turn-based gameplay, Before Crisis will feature mission-based objectives and real-time combat.

Square Enix has also revealed that this action role-playing game will support real-time multiplayer--for up to three players--over a cellular network.
 
#18
Opprinnelig skrevet av Kamui@11.05.2004, 07.13
LOL
LOL!
LOL!!
Sånt skal man ikke le av, sån skal man grine av :grine:



Men uansett så hadde det sikkert blitt ganske kult viss dette spillet bare hadde blitt laget til PS2/PS3.av sitte å spille på noe sånt lite, blir vi nok bare gale av. :ehm...: