Gode spørsmål
@Nicholas ! Om det ikke drar 98% av moroa ut av det svarer jeg gjerne på det:
Som Impostor kan man ikke gjøre noen oppgaver, men vil gjerne fremstå som at man gjør det. Det er greit nok ved å gå til en oppgave å stå ved siden av den. Men, det er dessverre ikke *så* enkelt: For det første burde du fake en task som det er realistisk at du har, og som du nevner kan jeg potensielt se at du faker en task som ikke er med dette gamet og calle deg ut på det MEN spillet hjelper deg med dette: Der man vanligvis har tasklista som crewmate we det også en taskliste som impostor, og ved å trykke Tab får man opp kart med "tasks" på samme måte som crewmates! Så om man følger de er man trygg, type.
For å gå bittelitt mer inn i det er det tre typer taska; common, long og short. De to siste er selvforklarende, men common er en eller fler tasks alle har. Eksempel på en common task er card swipe i admin. Så om jeg er crew, jeg ikke har card swipe men du går for å gjøre den eller sier at du har gjort det vet jeg du er impostor, maker det sense? Men flere crewmates kan definitivt ha samme oppgaver.
Til sist er det noe... jeg personlig misliker veldig men verdt å nevne: Øverst til venstre på skjermen har du en taskbar, den fylles opp hver gang noen *avslutter* en oppgave. Så om du later som du gjør noe kan jeg teknisk sett stå å følge med på taskbaren, og om den ikke fylles opp kan jeg calle deg ut. En del-oppgave (f.eks. farge-ledninger som består av tre steg) vil ikke fylle opp taskbar før siste del er gjort. Jeg liker ikke dette da føles litt for... mekanisk, eller noe men opp til hver lobby om man vil spille sånn eller mer casual.
Og til sist, det er ingenting galt med å stå stille i en gang! Så lenge du kan forklare hvorfor
Type, det er noen spillere som crewmates nesten utelukkende følger med på hva og hvor andre har aktivitet, for å buste de på løgner senere, og de bare henger rundt og gjør lite tasks.