Among Us

ganon

The Boshy
#1
among.jpg


Jeg synes å huske at det var snakk om å få til å spille dette på forumet før det kom ut, men tror ikke det ble noe av. Ble obs på det igjen da det har blitt veldig populært blant mange youtubere og vil lodde stemningen for å få til litt forumspill.


Som man raskt kan se i videoen er dette en mafia/varulv variant hvor de snille må utføre forskjellige oppgaver, mens bedrageren(e) må drapsdrepe uten å bli oppdaget. Hva tycks?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Har spilt noen gode runder med Lolbua-crewet, og vil bare si at Among Us er ca. 200% bedre når du kjører voicechat på Discord sammen med gjengen samtidig som du spiller. Si fra så blir jeg nok med.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#3
Jeg har begynt å beglane litt Disguised Toast, side han er både ballsy og slu og dermed blir det artige matcher av det. La meg bare slenge noe av det beste jeg har sett av det.


Uvanlig bombastisk intro til et episk game. Sånn ellers hadde jeg helt klart vært med på Spillegal-games, men klarer vi å samle ti stk altså?
 
Sist redigert:

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#5
Jeg elsker Among Us og kjører runder hele tiden men spiller ikke public, kun private servere og over discord voice. Litt tungvint første runden når de nye ikke skjønner reglene (ikke lov å snakke når... ja det åpenbart ikke er lov å snakke i chat) men det er sykt artig og min hittile favoritt i sjangeren. Har gått igjennom en del av disse i et annet community men dette har slått an best!

Vi i LOLbua er ofte opp mot 10 men ikke alltid, kan slå det sammen en kveld og ikke for å pushe shit men vi har en Among Us-rolle på discorden dere kan klikke på og aldri besøke serveren igjen utenom Among Us-spilling!
 
D

Deleted member 91

Gjest
#7
Vi testa noen runder av dette i helgen som var, og vettuhva, det var faktisk ikke så gærent. Hjalp at vi var fem-seks stykker som var like noob, men etter noen runder kom vi greit inn i det. Høydepunktet var definitivt litt uti økten da twitch-streamer og progamer @justincase logget på samtidig som @Sheffield som aldri hadde spilt før, de som var der vet. Må definitivt testes mer, og det er fortsatt et par ting jeg lurer på på et sånt meta-nivå, typ hva slags arbeidsoppgaver kan man egentlig ljuge på seg som Bedrager? Hvis jeg sier jeg loket med et panel i et rom, kan @justincase komme slepende med 20 timer ingame og bare "nei faktisk for den oppgaven hadde jeg så der dreit du deg ut"? Er det å stå stille i en gang like inkriminerende som jeg får inntrykk av? Kommer jeg meg noensinne til å komme meg av denne forbaskede romfergen??? m.m.

Uansett, anbefaler at flere slenger seg på til neste gang!
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#8
Gode spørsmål @Nicholas ! Om det ikke drar 98% av moroa ut av det svarer jeg gjerne på det:

Som Impostor kan man ikke gjøre noen oppgaver, men vil gjerne fremstå som at man gjør det. Det er greit nok ved å gå til en oppgave å stå ved siden av den. Men, det er dessverre ikke *så* enkelt: For det første burde du fake en task som det er realistisk at du har, og som du nevner kan jeg potensielt se at du faker en task som ikke er med dette gamet og calle deg ut på det MEN spillet hjelper deg med dette: Der man vanligvis har tasklista som crewmate we det også en taskliste som impostor, og ved å trykke Tab får man opp kart med "tasks" på samme måte som crewmates! Så om man følger de er man trygg, type.

For å gå bittelitt mer inn i det er det tre typer taska; common, long og short. De to siste er selvforklarende, men common er en eller fler tasks alle har. Eksempel på en common task er card swipe i admin. Så om jeg er crew, jeg ikke har card swipe men du går for å gjøre den eller sier at du har gjort det vet jeg du er impostor, maker det sense? Men flere crewmates kan definitivt ha samme oppgaver.

Til sist er det noe... jeg personlig misliker veldig men verdt å nevne: Øverst til venstre på skjermen har du en taskbar, den fylles opp hver gang noen *avslutter* en oppgave. Så om du later som du gjør noe kan jeg teknisk sett stå å følge med på taskbaren, og om den ikke fylles opp kan jeg calle deg ut. En del-oppgave (f.eks. farge-ledninger som består av tre steg) vil ikke fylle opp taskbar før siste del er gjort. Jeg liker ikke dette da føles litt for... mekanisk, eller noe men opp til hver lobby om man vil spille sånn eller mer casual.

Og til sist, det er ingenting galt med å stå stille i en gang! Så lenge du kan forklare hvorfor :p Type, det er noen spillere som crewmates nesten utelukkende følger med på hva og hvor andre har aktivitet, for å buste de på løgner senere, og de bare henger rundt og gjør lite tasks.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#9
Det ryktes at det blir flere runder i kveld, om noen tenker å delta men ikke er på SG-Discorden!
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#13
Spilte dette for første gang i går med @justincase, dama hans og 7 randoms. I aller første game ble jeg seff impostor med Filip, men av en eller annen grunn var all sus retta mot alle andre, så vi holdt for det meste kjeft og lot dem styre diskusjonene i ville retninger og avsluttet med en dobbelkill selv der vi bare trengte én (5 igjen).

Tredje gamet ble jeg impostor igjen. I første møtet ble den andre impostoren stemt ut da hun ble catchet i å vente, så jeg måtte prøve å dra i land en 1v6 og tror dere ikke jeg var like ved å få det til? Vi var nede i 4, det ble skippet og jeg fikk drept en kar inni Storage med døra låst, og cooldown over innen jeg er i admin. Jeg tenkte bare ikke på å campe selve knappen, duret rundt i admin på jakt etter folk... :penga:

Røff start, men gøy å få det til og ser hvor lett det er å glemme hva man har gjort eller sett når man er town. I kveld skal jeg hoste det for jobben, vi har fagkveld etterfulgt av sosialt med Among Us. Håper det blir å eie, men det er en gjeng som digger social deduction-brettspill, så det burde funke.
 
Sist redigert:
D

Deleted member 91

Gjest
#16
Hei alle sammen, da wrappet vi nettopp enda en utrolig hyggelig og spennende runde med Among us. Vi ble det 9 på det meste (og holdt det nivået gjennom mesteparten av rundene), fikk selskap av medlemmer som ikke hadde spilt før (kak og Terje), og hadde det jevnt over Veldig Trivelig Og Koselig. Hadde vært dritbra om flere ble med, det er mer sosial enn noe annet, og spesielt i Disse Corona-Tider er det veldig trivelig å ta en pils og et slag spill. Rent mekanisk er det veldig simpelt og selvforklarende, jeg har forståelse for at det kan virke skummelt om du ikke spiller noe særlig spill til vanlig, men om du håndterer nettbanken din så håndterer du dette.

Tok en liten halvtvungen roll call i chatten rett før vi rundet av, hvor vi ble enige om å foreslå Torsdager kl. 20 som tidspunkt for en Among Us. Man trenger 5 personer for å spille en runde, og selv om flere og flere har falt vekk over årene tror jeg fortsatt vi har tallene til å gjøre denne drømmen til en realitet. Det er én kveld i uka. Er det noen her på dette Døde Homofile Forum som våger å løfte fakkelen, å bære ilden videre, å ikke gå lydløst inn i den stille natt??
 

Alexander

frilans ufør
#17
+--^----------,--------,--------------------------------------------,--------^-,
| ||||||||| `--------' | ___ ride or die __________________ O
`+-----------------------------------------------------------------^----------|
`\_,---------,---------,--------------'
/ XXXXXX /'| /'
/ XXXXXX / `\ /'
/ XXXXXX /`-------'
/ XXXXXX /
/ XXXXXX /
(________(
`------'
 
D

Deleted member 91

Gjest
#20
Da var det torsdag gitt, og duket for nye forsøk til å samle nok spillere her på dette døde homofile forum. Som forrige gang tenker jeg vi sikter inn på kl 19:00 og utover.

Ikke spilt før?

1. Last ned Discord på PC eller eller mobil. Registrer deg. Trykk på denne linken. Gratulerer og velkommen til 2020!

2. Søk opp Among Us på App Store/Google Play Store/Steam. Det er gratisversjoner på de to førstnevnte. Installer, og følg med på corden når det postes romkode.

3. Tast inn koden i Among Us og sleng deg med. Det er selvfølgelig Veldig Morsomt når folk heter ting som Penis og Voldtekt og sånn, men for enkelhets skyld er det som regel greiest at alle bruker sine ekte navn/nicks, så er det litt enklere å holde styr.

4. Øl


Bekreftede deltakere hittil: Kak, Lodin, Fingus, Alex, Nicholas (det er meg)