Anbefaling til pang-pangspill og hakk'og'kutt-spill

Shinra85

Spillegals effort emo
#1
Hepp

Prøver å gjenta suksessen med JRPG-tråden som ga meg mye snasne tips og anbefalinger.

Smålig schizofren spillmessig om dagen, og vingler mellom store jrpg og spill som michael bay ville kalt grunn underholdning.

Trenger litt anbefalinger, da alt jeg kan komme på enten er a) ferdigspilt eller b) ikke noe jeg gidder å bruke tid på. Disse anbefalingene bør være på enten ps3, xbox360 eller Gamecube
:smugdog:

Pang-pang:

samme om det er 1.person eller 3.person. Av 3.person er Vanquish et godt holdepunkt på hva jeg liker, mens Gears of War var platt og kjedelig.

Når det gjelder 1.person , så har jeg nettopp pløyd igjennom (og ikke direkte hata) BF3, BF:Bad Company 2 og Medal of Honor. Synes som sagt de gikk fra middels ok til litt interessante greier til tider. Likte f.eks hverken Singularity eller Raeg [sic] noe særlig. COD er absolutt ikke av interesse for denna skrotten.

Hakk og Kutt

Liker generelt genren godt, da det ofte er meningsløst og platt, noe som ofte trengs. Stor favoritt er Bayonetta, synes det fungerte veldig godt. Ninja Gaiden-spella står også høyt i kurs. Likte ikke God of War III noe særlig, mest pga det var litt "Lag det likt 1 og 2, men med mer meningsløs halshogging og idiotiske 1.personsscener der man egentlig kun ser blod".

Edit: idiotisk feil i tittel, skal være "til", ikke "to"

Edit2: Er ikke den som liker FPS så altfor godt, så må gjerne være noe ekstra. Skal da sies at BF og Medal of Honor ikke er glitrende FPS, så hyl ut om alt
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#3
Begge er spilt. Likte begge godt, egentlig. Bioshock, uten tvil! Knight's Contract var herlig over-the-top, men irriterende pga hu jævla førkja som måtte dille rundt
 

Lodin

Der Waaaah
#4
Transformers War for Cybertron er awesome hvis man liker digre roboter som stomper omkring og blir om til biler og fly og også awesome om man ikke bryr seg så mye om sånt. Når det gjelder Hack & Slack så er No More Heroes ute til PS3 og verdt en gjennomkjøring for alle :psyduck:'inga.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#5
Lodin skrev:
Transformers War for Cybertron er awesome hvis man liker digre roboter som stomper omkring og blir om til biler og fly og også awesome om man ikke bryr seg så mye om sånt. Når det gjelder Hack & Slack så er No More Heroes ute til PS3 og verdt en gjennomkjøring for alle :psyduck:'inga.
Skal sjekke ut transformers, og No more Heroes er pløyd igjennom med et stort smil
 
#8
The Darkness 2 er en veldig underholdende shooter, litt kort men ellers knallsolid, også harru eneren om du får mersmak (mest for historien, gameplay er helt OK men det er fortellingen i eneren som gjør det verdt det). Det er moro å kombinere klassiske skytevåpen med tentakler fra helvete. Anbefalez. Synes FEAR er deilig og, et av favorittshooterne mine. Det som er digg med FEAR er den småklaustrofobiske korridorsettingen, atmosfæren er uhyggelig og fiendenes AI er noe av det bedre jeg har opplevd. Du har også BULLET TIME (i FEAR altså), selv om det har en tendens til å gjøre spillet litt for lett. Har bare spilt eneren da. Serious Sam er digg om du har noen å coope med.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
#9
hater kommer til å hate men av pang pang spill så er Farcry 2 det som har overasket meg mest positivt (om du kan leve med et par bedritene design valg) konseptet med leiesoldat i afrika er kult men det mangler bare det lille fra dra det opp fra en sterk 3'er til en 4'er på terningen. Gå kun til annnskafelse av det om du finner det billig.
 

Lodin

Der Waaaah
#10
Jo også såklart Space Marine som ikke bare fåregår i den kuleste settingen som finnes, men er både en bunnsolid H&S og shooter. Istedetfor å gjemme seg bak en mur for å regenerere liv slakter man orker med motorsagsverd for å få det tilbake.
 
#11
Bullestorm, Quake 2 og 4 og Painkiller hvis det er bakoverkompitabelt.
Jeg går ut i fra at du allerede har spilt HL2, hvis ikke tar jeg det som en personlig fornærmelse.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#12
Vanquish er en interresant fps (tps hvis du liker å være trassig) og er mekka av Bayonetta-folka. Mange hater på den for å bare være singleplayer, for kort, og "njøø faens bullet time jæla uorginalt", men jeg likte det nok til å spille gjennom to ganger og dille litt i horemodusen.
Burde være lett å finne billig, har sett det til både 99,- og $5.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#13
Sjekk Tomas som ikke leste førsteinnlegget. Sjekk!

ikke tro at "FPS"-utsagnet kan forgå i stillhet heller
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#14
Jeg leste, men skummer for mye :penga:
Skylder på synsutfallet og at jeg fabrikerer ord jeg ikke ser uten at jeg merker det. En vanlig gjenganger er "perk" som blir til "jerk" og jeg er overbevist om at det er tilfellet helt til jeg double-taker.
 

Lodin

Der Waaaah
#15
Jeg og Fetthesten har preordra Binary Domain til PC som er jo mekka av Vanquish-folka. Det har fått en del skryt selvom det er veldig generisk og Gearsete.
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
#16
Du sa du hadde gamecube prøv å finn Freedom Figthers aka Red Dawn the game kommunistene innvaderer new york og du må kjempe tilbake

 

Lodin

Der Waaaah
#17
For all del, hvis man finner det bør man kjøpe det. Litt som da IO prøvde seg med Kane & Lynch istedetfor mer Hitman bare at det er drtibra. Runna det på nytt i fjor og det holder seg godt også.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#18
Takker for mye tips. Killer 7 spilte jeg da det kom, og var nok for ung til å nyte Suda57. Ikke testa Shadows of the Damned eller Metro. Lasta inn demoen til Binary Domain istad, men ikke testa ennå. Demoene til både Space Marine og Darkness 2 er testet fra før og likte de forsåvidt. Sleit litt med Darkness 2, men var noe jeg likte der. FEAR synes jeg blei for idiotisk, mest pga jeg aldri klarer å bli redd for små asiatiske barn som mjauer som kattunger. Space Marine mener jeg å huske var overbrutal slakt, så skal se etter det. Ikke testa Farcry 2, har hørt så mye dritt. Skal titte litt på det. Like til Tomas pga beste posten.
Skal prøve å finne Freedom Fighters, mener jeg spilte det på PS2 engang i tiden?
Quake 1 til 4 er pløyd igjennom og rein nostalgi, Bullettstorm var lett det beste skytespillet på mange år da det kom ut. Ikke testa painkiller, men det er vel pc-dill?

Roar skrev:
Jeg går ut i fra at du allerede har spilt HL2, hvis ikke tar jeg det som en personlig fornærmelse.
HL2 ? Utbroder...

ib4 kak: "bad troll 2/10"
 

Lodin

Der Waaaah
#19
Painkiller 1 som er det eneste verdt en sur fjert ble gitt ut på orginale Xbox som Painkiller Hell Wars. Jeg aner ikke åssen den versjonen er eller om den er bakoverkompatibel, men jeg tviler. Anmeldelsene er middelmådige, men jeg titta på noen som slakta det og de klaga over at det er en altfor kjapp hjernedød shooter uten story hvor man bare løper rundt å dreper monstre. Akkurat det er lissom det som gjør Painkiller sinnsykt fett på PCen så de anmelderne er nok noen dumme dritter. Regner dog ikke med at det er så kult på den ræva hardwaren til første krysskassa så jeg hadde ungått det.
På den annen side, Serious Sam BFE er gromme saker uansett platform. Samme type gameplay som Painkiller hvor alt man gjør er å drepe, drepe og drepe litt til. Trur det har demo.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
#20
Om Serriøøøøse Sæmm har noe av det samme gameplayet som det første, så kan det nok være litt det jeg er ute etter