Another Code (NDS)

Kleevah

Livsfarlig amatør
#61
Vel, det er ikke veldig mye forskjellig. Noen av DAS-kortenen har ny tekst nå, den fuglen i zoetropen er byttet ut med en ninja og man skal få ett ekstra quiz når man blåser ut lysene for andre gang (men jeg fikk ingenting :( )
 
#62
Kjøpte spillet igår tidlig, og er hittil meget fornøyd med det. Selv om enkelte kanskje ikke synes at historien er særlig interessant eller spennende, så synes jeg akkurat det omvendte. Det er svært fengslende å se historien videre, og hva som virkelig skjedde i huset og med Ashley's far, for så lenge siden. Dessuten synes jeg at den blir fortalt på en god måte.
 
#64
Når man har klart spillet kan man gå igjennom det på nytt med noen små forskjeller i skriptet og med et bittelite easter-egg. I tilleg er det ganske sikkert noen små detaljer i historien du ikke har fått med deg; noen av gåtene er valgfrie og kan lett oversees, da de man gjøre er mer i innlysende.

Jeg elsker spillet. Om en er villig til å betale 400,- for et fem timers langt spill, så er det ingen tvil i at dette spillet bør tilfredstille de med behov for et som virkelig tar ibruk DSens muligheter. Jah, jeg ble rett og slett forbløffet over noen av puzzelene, da de går forbi de egentlige funksjonene til maskinen, alá Metal Gear Solid.

Presentasjonsmessig vil jeg altså si at spillet er ganske så feilfritt. Herlig stil; alt det gode med manga, intet av det teite. Gode puzzles som til tross for å være litt lette er godt gjennomtenkte og krever at du følger med. Og en fin historie som er lagt fram på en god måte.
 
#65
Klarte spillet idag, og er ganske fornøyd med det. Bortsett fra som alle andre, varigheten. Herskapshuset burde vært dobbel så stor og noen av gåtene burde vært litt mer innviklet.

*Muligens liten SPOILER*

De eneste gangene jeg satt fast var da jeg måtte komme meg i gjennom kodelåste dører - Og dette grunnet av at jeg ikke tenkte på å bruke DS'ens muligheter. Hadde aldri kommet på det selv, dersom jeg ikke hadde lest om DS spill som tar i bruk microfonen, eller at man må blåse på skjermen (nei, jeg har ikke Feel the Magic eller Wario Ware: Touched!).

*Teh End*

Dessuten mislikte jeg det at man i mange tilfeller må først gå til dør A, før man kan plukke opp gjenstanden som lukker opp dør A. Hadde vært mye bedre dersom man kunne ha plukket opp gjenstander, før man har vært på selve stedet det skal brukes. Men det er kanskje bare meg.

Og til sist vil jeg bare klage litt på all den voldsomme snakkinga. Man får knapt spilt før D og Ashley bryter ut i en lang samtale. Kan man ikke løse mysterier i fred?

Ellers er jeg svært fornøyd med spillet. Det var artig, brukte DS'ens muligheter til å lage en ypperlig kontroll som passet perfekt for spillbarheten. Musikken kunne til stunder bli litt "pipete", men den var fin og passet godt til omgivelsene. Spesielt likte jeg animasjonene, manga-stilen og grafikken rent generelt. Den var veldig imponerende! Fra en skala av 0 - 10 ville jeg gitt det en meget sterk 7.
 
#66
Spilte igjennom det for et par dager siden, synes det var utrolig stilig. Som flere har sagt, litt enkle puzzles, men likevel morsom bruk av touch-skjermen, og ganske bra historie mener jeg.

Opprinnelig skrevet av Cornugon
Dessuten mislikte jeg det at man i mange tilfeller må først gå til dør A, før man kan plukke opp gjenstanden som lukker opp dør A. Hadde vært mye bedre dersom man kunne ha plukket opp gjenstander, før man har vært på selve stedet det skal brukes. Men det er kanskje bare meg.
Enig i at det var litt kjedelig å gå fram og tilbake bare for å hente noe et sted man allerede har vært, men likevel syns jeg det ga litt mer mening også. Istedenfor å pelle med seg alt man kommer over "sånn i tilfelle", så ser man et sted man kan bruke det, og så henter man tingen man trenger. Utover det var spillet veldig festlig, tror jeg må spille igjennom det en dag igjen snart.