Another Code (NDS)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#41
Fanden tute, så spillet i leikebutikken i dag men har absolutt ikke råd. Jaja.
 
#42
Jeg har spillet.Kjøpte det på fredag.
Så langt er det veldig bra.Har kommet til kapittel 4.(spillet er delt opp i kapittler):p

Historien er veldig bra-Masse mysterier å løse.

Minispillene går stort sett ut på å gnikke,dra og vri på ting.I Wario ware,project rub + en hel del andre DS-spill er det minispil som er lang bedre enn de i Another Code,men minispillene er et godt avbrekk fra all snakkingen i spillet.For det er det en god del av,men det er ikke for mye til at det blir kjedelig.

Jeg anbefaler det til alle som liker denne typen adventurespill. :tommelopp:

Forævrig så jeg en japansk anmeldelse av spillet.Der fikk det 9/10.Det er jo ikke akkurat lunkent en lunken mottagelse:p
 
#43
Opprinnelig skrevet av Lodin@25.06.2005, 20.59
Var en på SA som hevda han kjørte gjennom det på fire timer. Lover ikke bra.  :(
236179​
Hvis du er en erfaren adventure spiller er ikke dette spillet noen stor utfordring tror jeg.Men har egentlig lengden på spillet noe å si så lenge man koser seg i de 4-5 timene det foregår?
 
#44
Fikk det i dag (etter bare 5 dagers postgang :tommelned: ) og har spilt i 4-5 timer (er på chapter 5). Jeg liker spillet jævlig god. Selv om de fleste riddlene så og si løser seg selv er det noen riddles som kan bli jævlig frustrerende etterhvert...

EDIT:
Brukte 5 timer og 30 minutter på å klare spillet...
 
#45
Opprinnelig skrevet av Cid@26.06.2005, 22.16
Hvis du er en erfaren adventure spiller er ikke dette spillet noen stor utfordring tror jeg.Men har egentlig lengden på spillet noe å si så lenge man koser seg i de 4-5 timene det foregår?
236382​
Vel, jeg snakker kanskjer bare for meg selv, men jeg selv har vansker med å betale 400 for et spill som bare vare i 4 timer, da jeg kan kjøpe spill som GTA:SA for samme prisen og som jeg kan kose meg med over 40 timers spilletid. Jeg er spillegal, men økonomien tillater meg ikke å kjøpe alt som frister. Jeg stiller kanskje ikke samme krav til lengden på håndholdt, men kun 5-6 timers spilletid holder meg unna dette spillet.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#46
Gah, jeg var å lette etter dette spillet på fem forskjellige butikker som fører Nintendo i dag. INGEN hadde... :(

Så, noen som vet om noen norske onlineshapper som har det inne?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#49
Det er da ute...? Så det i butikk på lørdag.
 
#50
Jepp, det skal være ute, men jeg har heller ikke sett det i en eneste butikk enda. Jeg vet ikke hvordan det er i resten av landet, men de fleste butikker rundt Kristiansand har generelt veldig lite DS-spill, og er som oftest veldig trege til å ta inn nye spill. Det kan nesten virke som at flere forhandlere av en eller annen grunn er veldig forsiktige med å ta inn DS-spill og hardware. Jeg har en mistanke om at PSP kan ha noe med saken å gjøre. En kamerat av meg har fått lærlingplass på Spaceworld, og da jeg var hos han for noen dager siden tok jeg en titt i et bransjeblad som han hadde fått. Der ble PSP omtalt som den store redningen innen bærbar gaming, og at den mest sannsynelig ville ta over hele markedet på samme måte som PlayStation gjorde da den kom. Ok, så skrev de ikke akkurat det, men det var tydelig at det var de forventet. Kan virke som det er flere butikker som deler denne troen, selv om DS faktisk gjør det bedre enn PSP alle andre steder i verden akkurat nå.

Hm, eller har kanskje det dårlige GameCube-salget har ført til at forhandlere har blitt redde for å ta inn Nintendo-produkter generelt? Eller er det bare Kristiansand som henger etter på DS-fronten? Eller er det bare meg som ikke ser godt nok etter når jeg er i byen og kikker på spill? Eller stiller jeg bare alt for mange spørsmål nå?

:S
[/supermegaofftopic]
 
#51
Synes det også er generelt lite Nintendo varer i butikkene. Eller det vil si dem tar ikke inn noe nytt til Nintendo ivertfall.

Irriterendes når du er på jakt etter noe....bra vi har online butikker.
 
#52
Så spillet i butikken i dag, og ble svært overrasket. Vanligvis bruker jeg ikke å se nye spill her oppe før noen uker etter at det har blitt sluppet ut, men Another Code kom noen dager senere.

Jeg vurderer faktisk å kjøpe spillet, ettersom dette er en sjanger som interesserer meg svært mye. Men etter å ha hørt så mye om den dårlige varigheten på spillet begynner jeg å bli skeptisk. Er det virkelig verdt pengene?
 
#53
Opprinnelig skrevet av Cornugon@02.07.2005, 02.11
Så spillet i butikken i dag, og ble svært overrasket. Vanligvis bruker jeg ikke å se nye spill her oppe før noen uker etter at det har blitt sluppet ut, men Another Code kom noen dager senere.

Jeg vurderer faktisk å kjøpe spillet, ettersom dette er en sjanger som interesserer meg svært mye. Men etter å ha hørt så mye om den dårlige varigheten på spillet begynner jeg å bli skeptisk. Er det virkelig verdt pengene?
238164​
Det kommer ann på øynene som ser...

Hvis du synes at det er verdt å kjøpe et spill som er underholdende, men kort, så bør du kjøpe det. Hvis du synes at et spill bør vare en del lenger er kanskje ikke dette helt for deg. Dessuten så har jeg lest at folk har brukt opp i 7-8 timer på å klare det...

Selv så synes jeg ikke at varigheten på spillet spiller så veldig stor rolle. Hvis spillet er underholdende nok, så er det greit for meg.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#54
Kjøpte meg Another Code i dag på en leikebutikk i Hamar. Har bare spilt i cirka et kvarter så langt, så jeg kan ikke uttale meg så veldig mye om det... men det virker fett. Passe mystisk setting, hovedpersonen er sympatisk og kontrollene er fjellstø. Jeg ser frem til å teste ut fotomatching-egenskapene til DAS-en i spillet.
 
#55
Jeg skal (prøve) å få lånt det hos Evil Pinky. Det så ganske spillbart utifra det jeg så. Noen fine puzzels var det i alle fall. Noen må legge opp en mini review?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#56
Rajt, først impressjåns her.

I Another Code styrer du tenåringsjenta Ashley i hennes jakt på faren sin, som hun trodde døde da hun var tre. Like før fjortenårsdagen hennes får hun tilsendt en DAS (Dual Another System. Gjett hvordan den ser ut) som tydeligvis er laget av faren hennes. Den inneholder en instruks om å møte ham på Blood Edward Island, så vår venninne tar med seg tante (som hun har vokst opp hos) og båter avgårde. Vrom!
Vel fremme drar tante avsted for å se etter pappa, og - overraskelse - blir tatt til fange av en ukjent overfallsmann. Etter litt sosing møter Ashley en spøkelsesgutt kalt D som har mistet hukommelsen sin. Deres skjebner blir knytt sammen i jakten på Ashleys far som, hendig nok, jobber med hukommelsesforskning.

Vel. Historien er ikke allverdens, men den setter i det minste scenen ganske bra for en delvis dramatisk historie som strekker seg langt tilbake i tid (57 år, for å være nøyaktig) - til da D døde (eller ble han drept? HVEM VET?). Ettersom du utforsker herskapshuset til Edward-familien og avdekker familiens historie kommer du også nærmere Ashleys far, som av en eller annen grunn har gjemt seg lengst inne i huset.
Nuvel.
Så langt har jeg kommet til kapittel tre, og det har vært artig. Grafikken er faktisk jævlig pen (den lave teksturoppløsningen til tross), og sammen med de sparsommelige lydeffektene og den behagelige musikken lager den en fin stemning som trekker deg inn i spillet. Ashley og D er godt tegnet, og den klare mangastilen de vises i gjør det lett å lese kroppsspråk og ansiktsuttrykk ettersom de snakker sammen og tenker over ting, og gjør dem dermed ganske levende.
Det at Ashley er såpass ung er neppe en tilfeldighet - hun har en ganske nysgjerrig innstilling til tingene hun ser, og gir dermed spilleren mange hint i sine beskrivelser. Når det er sagt er det mye "..." og "hmm" i dialogene, men sånn er det vel bare når man spiller et japansk spill.

Spillet gjør utmerket bruk av DS-ens muligheter. Kontrollene er enkle og intuitive, man sliter aldri med å styre Ashley dit man vil. Ettersom man spiller ser man området man er i vist i sanntid på trykkskjermen, og et forhåndslaget bilde på toppskjermen. Øverst til høyre er et forstørrelsesglassikon man kan trykke på for å se nærmere på forskjellige deler av området, og da flyttes bildet ned til trykkskjermen der man kan klikke seg rundt og undersøke forskjellige ting, løse gåter eller plukke opp ting. DAS-en din har også et par kjekke funksjoner, som f.eks. et kamera du kan bruke til å sammenligne bilder eller legge et bilde over et annet og på den måten pusle sammen ledetråder. Så langt har jeg ikke kommet over noen gåter som ikke kunne løses ved hjelp av god gammeldags logikk - slik som det skal være.
Det eneste jeg bekymrer meg litt for er at spillet skal være ganske kort - dette har blitt nevnt før, og jeg har ikke slitt nevneverdig med noe så langt i spillet, så jeg mistenker at jeg ikke blir sittende så mye lenger før det er over.
Men det er veldig artig, og jeg liker historien godt. Mordmysterier og familiehemmeligheter er alltid spennende.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#57
Whoa! Spilte meg akkurat ferdig med spillet her i sta, og klokka stoppa på ~4:30. Dette er soleklart mitt nye favorittspill på DSen, er helt i min gate. Enkelte vil nok kanskje syte over at dette var litt lite, men jeg synes spillet var såpass genialt at lengden ikke spiller noen rolle. Spillet hadde meg hvertfall 100% betatt fra start til slutt, og ettersom jeg vanligvis går lei av spill midt inni synes jeg det er rimelig imponerende. Spillet har veldig lite av de typisk frustrerende adventuregamingelementene som f.eks. backtracking. Dette gjør at selvfølgelig at spillet blir kortere, men sørger også for at du aldri kjeder deg eller føler at ting er forced for at spillet skal virke lenger.

Storyen var OK. Likte at de kjørte flere parallellt, men de kunne godt vært litt mer komplekse. Presentasjonen derimot var sinnsvak, helt utrolig nice hvordan du kan bruke 2 skjermer til å illustrere ting med.

De forskjellige gåtene og oppgavene var ganske lette, noen bruker men selvfølgelig litt lenger tid på en andre, men de kunne godt vært vanskeligere eller mer komplekse. Slidingpuzzles må brenne og dø!

Så uansett, knall spill. Liker du god gammaldags adventure av den gode sorten (ikkeno action/adventure shit) er det bare å finne fram penga med en gang. Om du derimot ikke har mye til overs for sjangeren er dette noe du helt sikkert kan stå over.
 
#58
For ett fantastisk spill. Fullførte det endelig og klokka tikket inn i ~7:10. Fikk litt følelsen av å løse Resident Evil-oppgaver, men det blir selvfølgelig annerledes med DS'en. Fikk litt trøbbel i kapittel 3 og måtte søke hjelp fra gamefaqs to ganger (det andre problemet var i Lawrence's kapittel). Ellers, ett meget bra spill. Har tenkt å ta det opp igjen og starte spillet på nytt. Og, det anbefaler jeg også dere som har det til å gjøre. ;)
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
#59
Opprinnelig skrevet av Amon@05.07.2005, 20.24
Ellers, ett meget bra spill. Har tenkt å ta det opp igjen og starte spillet på nytt. Og, det anbefaler jeg også dere som har det til å gjøre. ;)
239398​
God idé ja, selv tok jeg en speed-run-ish sak i går hvor jeg sjekka hvor raskt jeg kunne komme meg igjennom igjen. Klarte det på 3:15, noe jeg er ganske fornøyd med. Selvfølgelig kunne det gått enda litt raskere om jeg sløyfa alle story-questene (stamp-saken f.eks.), men det er ikke like gøy...
 
#60
Åh... du har ikke opplevd noe annerledes på andre forsøk? Fikk inntrykk av gamefaqs på at en del ting ville være annerledes når man spiller enda en gang til på samme save-file.

Edit: Tror jaggu jeg også tar og prøver meg på en speed-run... :) ... eller ikke...