Ubisoft slipper om ikke lang tid oppfølgeren til et av spillene vi husker fra The Fabolous Fall of 2007 (masse bra spill som kom ut den høsten, hvis du er for ung til å huske det).
I den anledning fikk jeg en time med spillet idag, rablet ned det jeg kunne og skal selvfølgelig poste det her. Men kort sagt fortjener det egen tråd.
Her er ihvertfall mine to øre, uncut version:
Og her er en trailer!
[yt]a12e3iKzqlw[/yt]
Hva tenker vi? Har hatmaskineriet varmet opp? Gleder noen seg? Har noen tro på det kan fikse det som var galt i numero uno og gjøre dette til den GOTY-utfordreren det har potensiale til å være?
I den anledning fikk jeg en time med spillet idag, rablet ned det jeg kunne og skal selvfølgelig poste det her. Men kort sagt fortjener det egen tråd.
Her er ihvertfall mine to øre, uncut version:
Det er hakket penere enn forgjengeren (om desverre ikke Uncharted 2-nivå), designet er generelt annerledes med noe bredere gater og flere bevegelsesalternativer.
Ezio er noe annerledes enn Altair, blend knappen er borte og han har fler muligheter for interaksjon. Han kan plukke opp de han nettopp har drept, for å f.eks. slenge kroppen ned fra et tak og skape forvirring der mens du pimper deg rundt. Ezio har også mer å velge mellom når det kommer til utstyr, ikke bare forskjellige typer rustninger i flere deler men også valgene mellom kastekniv, kniv, sverd, unarmed og pistol samt mulighet til å plukke opp vaktenes våpen. Forskjellige kapper gir deg forskjellige bonuser, som å slippe unna mindre forbrytelser samt en tweak på utseendet.
Det er også blitt innført penger! Det er selvfølgelig en masse forskjellige type våpen å kjøpe, men Ezio har også en leilighet i startbyen som du kan fylle opp med dyre malerier for å få byens aksept. Etterhvert som jeg blar i menyer, legger jeg merke til hvor overrasket jeg er over utvalget, det er ganske mange detaljer av Enzio du kan påvirke. Ellers kan du bruke penger på å bli mindre ettersøkt, samleskatter (masse å samle i dette spillet også), fasttravel, forskjellig fraksjoner til å hjelpe deg.
Det er et morsomt aspekt, hvordan du kan betale prostituerte til å gjøre seg til foran vaktene, så de trekker vekk oppmerksomheten. Lignende muligheter har du med de lokale tyvene og mercenaries.
Slossinga er desverre for lite utviklet, her er det i stor grad samme driten. En natt-dag syklus er litt for lite gjennomført, men litt stilig å sitte å vente på et vaktskifte du vet kommer.
Det er mye å skrive, men Ubisoft sier selv at de sendte det ut til oss så man skulle rekke å spille igjennom før release. Og det gjorde de lurt i, for dette spillet er svært, dritsvært. Det er virkelig masse å gjøre, bonusassassinations, sidemissions, bybygging, skattesamling, og de gir virkelig svar på tiltale mot forgjengerens akilleshel: Variasjonen. Om dette blir ensformig er det din egen skyld, om det er mulig, bare storymissionene (som jeg bare har spilt et par-tre av) virker oppsatt på å føre deg igjennom uten å tvinge deg til å researche-researche-assassinate og repeat.
Det er noen tekniske ting som glitcher i landskap og lyd, men freerunningen mener jeg er bedre; det er ikke like lett å hoppe-klatre overalt og rett opp til toppen, det å finne linja opp er både morsomt og mer utfordrende enn før, samtidig som de har slengt inn et knappeelement i klatring.
Ezio er noe annerledes enn Altair, blend knappen er borte og han har fler muligheter for interaksjon. Han kan plukke opp de han nettopp har drept, for å f.eks. slenge kroppen ned fra et tak og skape forvirring der mens du pimper deg rundt. Ezio har også mer å velge mellom når det kommer til utstyr, ikke bare forskjellige typer rustninger i flere deler men også valgene mellom kastekniv, kniv, sverd, unarmed og pistol samt mulighet til å plukke opp vaktenes våpen. Forskjellige kapper gir deg forskjellige bonuser, som å slippe unna mindre forbrytelser samt en tweak på utseendet.
Det er også blitt innført penger! Det er selvfølgelig en masse forskjellige type våpen å kjøpe, men Ezio har også en leilighet i startbyen som du kan fylle opp med dyre malerier for å få byens aksept. Etterhvert som jeg blar i menyer, legger jeg merke til hvor overrasket jeg er over utvalget, det er ganske mange detaljer av Enzio du kan påvirke. Ellers kan du bruke penger på å bli mindre ettersøkt, samleskatter (masse å samle i dette spillet også), fasttravel, forskjellig fraksjoner til å hjelpe deg.
Det er et morsomt aspekt, hvordan du kan betale prostituerte til å gjøre seg til foran vaktene, så de trekker vekk oppmerksomheten. Lignende muligheter har du med de lokale tyvene og mercenaries.
Slossinga er desverre for lite utviklet, her er det i stor grad samme driten. En natt-dag syklus er litt for lite gjennomført, men litt stilig å sitte å vente på et vaktskifte du vet kommer.
Det er mye å skrive, men Ubisoft sier selv at de sendte det ut til oss så man skulle rekke å spille igjennom før release. Og det gjorde de lurt i, for dette spillet er svært, dritsvært. Det er virkelig masse å gjøre, bonusassassinations, sidemissions, bybygging, skattesamling, og de gir virkelig svar på tiltale mot forgjengerens akilleshel: Variasjonen. Om dette blir ensformig er det din egen skyld, om det er mulig, bare storymissionene (som jeg bare har spilt et par-tre av) virker oppsatt på å føre deg igjennom uten å tvinge deg til å researche-researche-assassinate og repeat.
Det er noen tekniske ting som glitcher i landskap og lyd, men freerunningen mener jeg er bedre; det er ikke like lett å hoppe-klatre overalt og rett opp til toppen, det å finne linja opp er både morsomt og mer utfordrende enn før, samtidig som de har slengt inn et knappeelement i klatring.
[yt]a12e3iKzqlw[/yt]
Hva tenker vi? Har hatmaskineriet varmet opp? Gleder noen seg? Har noen tro på det kan fikse det som var galt i numero uno og gjøre dette til den GOTY-utfordreren det har potensiale til å være?