Bør jeg kjøpe Animal Crossing?

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#2
Jeg vet ikke hvor mye du vet om det selv, men jeg har lest noen anmeldelser og gjort meg opp en mening (tror jeg): Animal Crossing lar deg gjøre helt dagligdagse ting og er derfor et RPG uten nevneverdig spenning inkludert, men som er søtt, enkelt og barnlig. Vil tro at det passer best for de yngste ungdommene, men husk bare på at all teksten er på engelsk. Jeg kunne ikke tenke meg å ofre tid på det, men jeg er ikke særlig glad i RPGs og heller ikke utpreget barsnlig av meg. Oppsummert i noen få ord er vel Animal Crossing et barnespill med store mengder engelsk tekst. :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#3
Fysjom, Houseman! Elendig oppsummering.
Animal Crossing er et spill for alle. Du kan mekke på huset ditt, designe dine egne klær, fange fisk og insekter (høres ikke så spas ut, men dette er en egen kunst i seg selv), leke interiørarkitekt og få verket ditt bedømt (du får premier jo flinkere du er), komponere enkel musikk, lage tapet, skilt og tepper, grave etter skatter, prate med dyrene, sende brev og pakker, besøke byen til en venn, dra på sosiale tilstelninger, være med på morgentrim, rote etter verdigjenstander på fyllinga, ta opp bootlegs på konsert og spille dem på stereoen hjemme, spille Excitebike, Tennis, Clu Clu Land, Ice Climber, Balloon Fighter, Donkey Kong og andre NES-klassikere, dra på ferie til Syden, delta på festival, løpe ærender, bli brun, bli stukket av bier, bli kunstsamler og... en del andre ting.
Om du synes det høres artig ut å leve to liv, hvor det ene foregår i en liten by hvor du er nabo med en bande rare, snakkende dyr, så... løp og kjøp. :)
 

Lodin

Der Waaaah
#4
Er det verdt det? Ja!
Man blir hekta ihvertfall et par måneder hvor man må inn å sjekke byen sin hver eneste dag.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#5
Det bør kanskje nevnes at jeg ikke har spilt spillet ... :p
 
#6
Jeg likte ikke spillet. Har kjøpt det, men kun spillt tre-fire timer på det, siden jeg likte det ikke. Det blir lissom bare å surre rundt på kartet og snakker med de 7-8 personen som bor der. Løpe erender og skaffe penger. Løpe litt mer, og endalitt...
Jeg ser meg selv som en tålmodig spiller. Jeg har invesert utaligge timer på sims, og trodde virkelig at dette skulle være noe for meg. Men nå ser jeg ikke hvor underholdningsveriden ligger. Hvor er utfordringen?
:julenissen:
For å si det ganske enkelt, jeg har aldri kjedet meg mere med et spill som dette.
Det er kun min mening, men jeg må få sagt en gang til at jeg KUN har spilt det 4 timer, som er altfor lite til å gi en skikkelig dom over det. Vurderer du å kjøpe det må du vite hva slags spill du er ute etter. Det er ikke mye action her, for å si det sånn...

:julenissen:
 
#7
Jeg skal ihvertfall ha Animal Crossing, men jeg får vel ikke spilt den så mye takket være all den helvetes skolearbeidet som hoper opp hos meg. >_<
 
#8
Opprinnelig skrevet av smached@25.10.2004, 14.35
Hvor er utfordringen?

123713​
Det er ingen utfordring, og det er nettopp det som er så sjarmerende med spillet. At du ikke liker det, tror jeg ikke er av grunn til kvaliteten på spillet, men rett og slett på at du som person ikke finner sjarmen i det.

Prøv å gi det litt mer tid, spillet er mer enn det ser ut til. Det skjer jo blant annet stuff på høytidsdager, og det dukker jo opp events stadig. I tilegg er det jo en god del NES spill å få tak i.
Når det er sagt, har jeg nå eid spillet i over ett år, og jeg kan love deg att etter at huset ditt er blitt helt nedbetalt, er det lite å hente. Spillet blir plutselig ekstremt kjedelig, og det spillet jeg kunne spille i timer de første månedene(!) klarer jeg ikke å spille i mer enn 5 minutter uten å kjede vettet av meg.

Med andre ord finner det bedre spill å bruke pengene på, men at det er ett bra spill, er det ingen tvil om. Det varer tross alt betydelig mye lengre enn omtrent alle andre spill for tiden.

Du kan forresten kjøpe det av meg hvis du vil, men da NTSC :D
 
#9
Opprinnelig skrevet av Houseman@25.10.2004, 04.16
Jeg vet ikke hvor mye du vet om det selv, men jeg har lest noen anmeldelser og gjort meg opp en mening (tror jeg): Animal Crossing lar deg gjøre helt dagligdagse ting og er derfor et RPG uten nevneverdig spenning inkludert, men som er søtt, enkelt og barnlig. Vil tro at det passer best for de yngste ungdommene, men husk bare på at all teksten er på engelsk. Jeg kunne ikke tenke meg å ofre tid på det, men jeg er ikke særlig glad i RPGs og heller ikke utpreget barsnlig av meg. Oppsummert i noen få ord er vel Animal Crossing et barnespill med store mengder engelsk tekst.  :)
123569​
EDGE hadde ein artikkel der Animal Crossing vart presentert til å vere det einaste verkeleg vaksne spelet nokon gong. Animal Crossing inneheld humor, sexuelle referansar etc. som er berekna på vaksne. Animal Crossing kan vere eit spel som mange eldre folk vil like betre enn kva små ungar vil gjer.
 
#13
Opprinnelig skrevet av Crazy Ivan@26.10.2004, 14.11
Kan jeg gjøre det som i gta? :D
124221​
Det verste du kan gjøre er å dytte innbyggerne bort, oppta dem for lenge eller drite i å gjøre ærendene for dem. Jo, og lage felle for dem.
 
#14
Du liker RPG?
Du liker å gjøre ting man gjør i virkeligheten?
Du vil ha et spill som varer veldig lenge?

Kjøp Animal Crossing!
Det anbefales på det sterkeste! :D
 
#15
Opprinnelig skrevet av AssD@27.12.2004, 13.40
Du liker RPG?
Du liker å gjøre ting man gjør i virkeligheten?
Du vil ha et spill som varer veldig lenge?

Kjøp Animal Crossing!
Det anbefales på det sterkeste! :D
154263​
Han har nok bestemt seg allerede, det er ikke noe point i å dra opp gamle emner.
 
#17
Opprinnelig skrevet av Ghaz+27.12.2004, 13.43-->
<!--QuoteBegin-AssD
@27.12.2004, 13.40
Du liker RPG?
Du liker å gjøre ting man gjør i virkeligheten?
Du vil ha et spill som varer veldig lenge?

Kjøp Animal Crossing!
Det anbefales på det sterkeste! :D
154263​
Han har nok bestemt seg allerede, det er ikke noe point i å dra opp gamle emner.
154264​
[/b]
Jeg viste ikke at det var så få som postet her. :p
 
#18
F-J-E-R-N D-E-N B-L-E-N-D-E-N-D-E A-V-A-T-A-R-E-N D-I-N!

Det er bare å se på datostemplinga, ikke så vanskelig.