Baldur's Gate 3?

har sett mye om at BG3 skal komme en eller annen gang i
de nærmeste årene.. hmmm.. noen som har peiling på om det er sant eller når det i tilfellet kommer? I WANT IT!! :p :D

Lodin

Der Waaaah
Det eneste man vet er at Atari har planer om å lage det en gang i framtiden. Akkurat nå foregår det derimot veldig lite med prosjektet siden de ikke engang har satt noen utvikler til å jobbe med det.
Må nok vente en god stund før det skjer noe mer her ja.

Lodin

Der Waaaah
Hvis du tenker på Black Isle så ble de nedlagt av Interplay for en god stund tilbake. Er Atari som sitter på rettighetene til BG navnet nå.

P

Petruccitøs

Gjest
jeg har lest at prosjektet ble nedlagt etter 70 % fullførelse. Kilde: PCGW. er det blitt tatt opp igjen?

Lodin

Der Waaaah
Tvilsomt siden den nedleggelsen skjedde under Interplay sitt styre. Arbeidet starter nok helt på nytt.

Jeg hørt noen rykter om BG 3 ja. Vet ikke når det kommer da :p

Var det ikke Bioware som egentlig skull lage BG 2, men så tok noen andre over arbeidet? Jeg har nemlig en BG 2 plakat hjemme som det det står bioware på.

Til gjengjeld lagde de KOTOR da :)

Opprinnelig skrevet av SulkyIce Dude@04.09.2004, 20.16
Til gjengjeld lagde de KOTOR da :)
98107​
OG Neverwinter Nights, ikke glem det! :mad:

Men kan noen si meg hva Baldurs Gate er for noe?
Jeg har aldri satt meg så mye inn i det, eller prøvd det.

SHDR

Gullmedlem
Det er et panzerkjedelig D&D-basert real-time-turbasert hybrid-RPG med dårlig skrevne dialoger, kjedelige raser og karakterer og flere klisjeer enn en episode G.I. Joe. Det samme går forøvrig for Neverwinter Nights.

Spill Planescape: Torment istedet. Klart overlegent, og deilig fritt for BioWare-innblanding. Fallout vaker også nære overflaten, det beste rollespillsystemet noensinne utviklet. Deilig.

Lodin

Der Waaaah
Ikke hør på den tølperen, BG en og to er helt klart på høyde med både Torment og Fallout spilla! Neverwinter Nights må jeg derimot si meg enig i at kanskje ikke akkurat var en høydare.

Synes Neverwinter var ypperlig jeg, og foretrakk "solo-systemet" fremfor "multi-karakter" systemet. Jeg liker best å gå solo, og konsentrere meg om å utvikle den ene karakteren om gangen, istedenfor å bli påtvunget en haug med folk på en gang.

Men men, smak og behag. Jeg ser frem til Neverwinter Nights 2, som skal utvikles av Obsidian, ex-Black Isle folk som lagde blant annet Fallout og Planescape: Torment, så det er et stort potensiale selv om en ikke skulle like det første.

Opprinnelig skrevet av Shadar@04.09.2004, 19.57
Det er et panzerkjedelig D&D-basert real-time-turbasert hybrid-RPG med dårlig skrevne dialoger, kjedelige raser og karakterer og flere klisjeer enn en episode G.I. Joe. Det samme går forøvrig for Neverwinter Nights.

Spill Planescape: Torment istedet. Klart overlegent, og deilig fritt for BioWare-innblanding. Fallout vaker også nære overflaten, det beste rollespillsystemet noensinne utviklet. Deilig.
98134​
"Noen ganger" synes jeg rett og slett du er for arrogant. Jeg elsker Planescape Torment, det er faktisk mitt favorittrpg noensinne (vel, etter pso). Fallout er også høyt på lista mi, men jeg likte også baulders gate spillene veldig mye.

SHDR

Gullmedlem
Det er jo hevet over enhver tvil at Baldur's Gate-spillene er dårlig skrevet, men hvis du liker D&D er det helt sikkert glimrende. Baldur's Gate har et stort irritasjonsmoment ... hundrevis av sidequests som ikke har noe med selve fortellingen å gjøre. Det slår meg ikke som mye engasjerende, når jeg gjør noe i et spill er det for å oppnå noe utifra historiens kontekst. Det synes jeg Planescape: Torment gjorde bra.

Men igjen så likte jeg jo Knights of the Old Republic ... og der var det *ALDRI* sammenheng mellom mainquests og sidequests. Kanskje fordi jeg elsker Star Wars?

Opprinnelig skrevet av Shadar@05.09.2004, 11.26
jeg elsker Star Wars
Til tross for at det er hevet over enhver tvil at Star Wars (filmene) har dårlig skrevne dialoger, kjedelige karakterer (men kule raser) og flere klisjeer enn fem-og-tredve episoder G.I. Joe?
:kos:

SHDR

Gullmedlem
Helt riktig ;) Sir Alec Guiness himself HATET dialogene i det originale Star Wars. Men husk at Star Wars til en viss grad etablerte klisjeene. Joda, denslags konflikter og problemstillinger som brukes i de filmene er klassiske, har eksistert i form av helteeposer siden tidenes morgen. Men Star Wars institusjonaliserte det for flere generasjoner. Min inkludert. Enda så lite jeg liker det blir Lord of the Rings og andre store saker først og fremst målt opp mot Star Wars, mitt første møte med episk stjernekrig og bortførte prinsesser da jeg var åtte år gammel.

Lodin

Der Waaaah
Opprinnelig skrevet av LocoLennon@05.09.2004, 01.05
Synes Neverwinter var ypperlig jeg, og foretrakk "solo-systemet" fremfor "multi-karakter" systemet. Jeg liker best å gå solo, og konsentrere meg om å utvikle den ene karakteren om gangen, istedenfor å bli påtvunget en haug med folk på en gang.

Men men, smak og behag. Jeg ser frem til Neverwinter Nights 2, som skal utvikles av Obsidian, ex-Black Isle folk som lagde blant annet Fallout og Planescape: Torment, så det er et stort potensiale selv om en ikke skulle like det første.
98242​
Jeg syntes også NWN var ganske fett, men det hindrer ikke det faktum at hovedmodulen var noe skit. Shadows retta derimot opp på det og selv om jeg ikke har spilt Hordes ennå (har det liggende her) så skal det vistnok være ennå bedre.

Må... motstå... fristelsen til å spille gjennom Shadows igjen for å få en karakter til Hordes...

Nå har jeg ikke spilt BG 1 eller 2, men ser fram til 3-eren for det.
Mange flere nevneverdige spill som kommer: NWN2, B&W2, G3 og hvis jeg ikke bommer nå, så skal det kommer en Ice win dale 3.
Mye bra å se fram til med andre ord :)