[Multi] Batman: Arkham City [360 PC PS3]

Lodin

Der Waaaah
Jeg geima Assholum med mus og keyboard. Fightinga er litt rar, men fy faen så mye lettere å skifte utstyr. Regner med at det er en enda større fordel i Shitty siden man har mer dill.
 
Motioninjoy kan emulere 360-padda for deg, så du får spilt de PC-spilla som kun aksepterer 360-padde (de finnes!) med en DS3.

Seriøst, hvorfor støtte *kun* 360-padda på et PC-spill? Hva faen!?
Grunnen til at de gjør dette er at det er bygget inn i Microsofts teknologistakk et sted. Å støtte generelle kontrollere krever ikke bare at man programmerer mot et ekstra API, men også store mengder ekstra testing og QA (for å unngå at folk med Gravis Gamepad kommer og klager og sånt). Legg til at de fleste PC-spillere har skjønt at 360-paden er veien å gå, og du ser at det blir stadig mindre grunn til å støtte noen annen kontroller.

Men atte ja, det er bedritent.

Fordelen, så vidt jeg kan se, er at langt flere PC-spill i dag i det minste støtter 360-paden ordentlig godt, inkludert ristestøtte, noe som har gjort mange tradisjonelle konsollspill mer brukandes på PC. (Nei, gutta, å spille Assassin's Creed eller Devil May Cry med tastatur og mus er ikke like stas.)
 

Terje

mostly harmless
Vel, jeg har iallfall ikke skjønt at 360-padde er veien å gå. Jeg har allerede en gammel Logitech-greie liggende, jeg har i mange år brukt en DualShock2 via en USB-overgang, jeg har nylig begynt å bruke en DualShock3 via nevnte Motioninjoy. Jeg kommer ikke til å stikke ut og kjøpe enda en kontroll for å spille på PC. Hvorfor i hule heite skal jeg det? Altså, jeg ser den der at utviklere går for den lettvinne løsningen og støtter bare en kontroller-API, det var bare irriterende å møte på det. Grunnen til at jeg begynte å bruke Motioninjoy var nettopp fordi jeg møtte den veggen og måtte finne en måte å emulere 360-stikka på. Det var faktisk ganske nylig da jeg skulle spille Bastion og ikke fikk DualShock2 via USB løsningen til å virke. Virket så dømrade idiotisk å ikke støtte alle kontroller på PC når du først likevel skal støtte en. Jeg visste det der om forskjellige APIer altså, synes fortsatt at det er latskap fra utvikleren sin side.
 

Lodin

Der Waaaah
Jeg kjøpte en 360 pad med ledning for da hadde jeg en ekstra til maskina, den var lett å bruke på PCen, jeg kunne forsvare å prøve å file ned kantene på D-paden på den jeg allerede hadde (noe som eier) og jeg kunne putte den nedi buksa når jeg spiller Rez. =D
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Jeg kjøper ikke helt dette med at det er tekniske grunner til at en rekke GFW-spill kun støtter 360 stikka, snarere tror jeg nok det er MS som vil pushe egen hardware og har noe kjip policy på det. Evt. at devsa gir helt faen og bare bruker noe lettvint standardkode. Sist jeg jobba med DX (da XNA fortsatt het MDX) var det hvertfall like trivielt å få en random windows-gamepad til å fungere med DirectInput som 360-padda.