Battlefield: Bad Company 2

CyberK

Finner ikke på noe.
#1
Ja, nå som Modern Warfare 2 straks er over oss (og allerede i enkeltes hender) så er det på tide å snakke om spillet som på mange måter er likt men også ulikt. Likt som i nær-fremtid setting, masse våpenporno, eksplosjoner og føkk yeh, ulikt som i åpen tilnærming til hvordan oppdrag løses (eller sprenges, om du vil), masse kjøretøy og (omg) 12v12-kamper online pluss dedikerte servere på PC. Multiplayer beta nærmer seg for PS3 og senere PC, spillet kommer ut neste mars men ser allerede fryktelig bra ut.

Men egentlig trengte jeg bare en unnskyldning for å poste denne traileren. Den er laget kun ved hjelp av recorded matches fra playtestingen av et enkelt kart, og dæsken steike om ikke den fristet meg til å følge nøyere med på dette spillet...

[yt]at5RQyoEncU[/yt]

Mer info, filmer og en tilsynelatende ålreit utviklerblogg på http://battlefieldbadcompany2.com (big surprise).

Mod edit:

Disse spiller på PC siden spillet har egen venneliste og dritt:
Lodin - Loddedin
rulleguru - rulleguru
Erketor - Bikechain
Yetipants - Fetthesten
Maximum - MaxAwsom
 

Lodin

Der Waaaah
#2
Battlefield 1942 fra 2002, 64 spillere max.
Battlefield: Bad Company 2 kommer i 2010, 24 spillere max.

Eneste grunnen til at noen bryr seg om dette til PC er fordi CoD er blitt kjørt enda hardere ned i grøfta enn det. =D
 
#3
Bad company var bajs single player.
Fikk aldri testet multiplayer da jeg aldri har hatt en eneste venn.
 
#4
Forstår ikke hvorfor du trekker inn max antall spillere her altså.
Tror du virkelig at 64 spillere gjør spillet automatisk bedre enn om det er 24 ?
Flere kokker, mer søl osv. Det er vanskelig nok å samkjøre ett lag på 12 effektivt, 32stk er et sant helvete og av samme grunn har jeg mine tvil til MAG som skal kjøre 128 spillere på hvert lag blir bra i praksis, jeg er en tviler. Og jeg tror ikke folk liker dette spillet fordi Call Of Duty har blitt kjørt i grøfta (dine ord).
De liker det nok av samme grunn som meg, fordi det er et jævla bra lagspill som krever at lagkameratene har forskjellige kvaliteter. Noen er dyktige snipere, andre er dyktige med tanks mens jeg selv er en jævel bak spakene i helikopteret. Call Of Duty har ikke en dritt med saken å gjøre siden de spillene er vidt forskjellige til tross for mange likheter.

Jeg gleder meg mer til Bad Company 2 enn Modern Warfare 2. Men noe må man spille mens man venter til mars måned vises på kalenderen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
Det er riktig det Møkkete, alle som liker et spill liker det av samme årsak. Folk har stort sett akkurat de samme meningene og tenker likt.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#6
De liker det nok av samme grunn som meg, fordi det er et jævla bra lagspill som krever at lagkameratene har forskjellige kvaliteter. Noen er dyktige snipere, andre er dyktige med tanks mens jeg selv er en jævel bak spakene i helikopteret.
Du glemte å nevne Frostbite-enginen... :tipshat:
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#7
Som jeg nevnte i MW2-tråden, så handler det jo om hva utviklerne velger å fokusere på. Infinity Ward valgte å fokusere på å gjøre det så stramt som mulig, DICE har valgt å gjøre det mer åpent med mange taktiske muligheter men likevel relativt stramt for å fokusere opplevelsen. De gamle spillene med 64 spillere hadde til tider ganske episke slag, men de hadde også mye tomrom, ventetid og fyllstoff. Fokuset til de som lager MAG er ikke så mye at alle 128 skal slåss mot hverandre samtidig så mye som at man skal ha opplevelsen av f.eks 16 v16 bare med muligheter til å flytte rundt over et mye større område samtidig som man har et større bakteppe å forholde seg til. De skal rett og slett gi deg følelsen av å være med i noe mye større, uten at du nødvendigvis har så mye interaksjon med mer enn en tredjedel av slaget i løpet av en kamp.

Menja, jeg likte det første Bad Company og har kost meg mye med 1943, så jeg tror dette kan bli knallsaker.
 
#8
Eg likte ikkje Bad Company nåke særlig pga kontrollen på Xbox360, skjønt den ble bedre i 1943. Men likevel ikkje like presis som COD-serien jevnt over har vore. Headshots i COD har faktisk vore mulig, mens det har vore verre i fleire andre spel. Har likevel lyst til å forhåndsbestille dette for ein rimelig penge og evt berre bytte det bort etterpå om det ikkje duger for meg. Det ser jævlig moro ut!
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#10
Den er opp til 24 spillere den også. Spilte litt i går, fortsatt det beste PSN-spillet for en liten times moro.
 
#12
sagosen skrev:
Men likevel ikkje like presis som COD-serien jevnt over har vore. Headshots i COD har faktisk vore mulig, mens det har vore verre i fleire andre spel.
Ja, det er vanskeligere å treffe i Battlefield så der har du helt rett. Dette har nok noe med at det kjører på lavere framrate og at kulene faktisk oppfører seg litt mer som kuler enn hva de gjør i COD. Sniper man så må man beregne avstand i forhold til målet som beveger seg. I COD oppfører kuler seg som laser, no travel time whatsoever.

drauden skrev:
Du glemte å nevne Frostbite-enginen...
Ja, dette hjelper selvsagt på :) Gleder meg til Destruction Engine 2.0 der små biter kan skytes bort og gulv kan sprenges bort. Sinnsykt irriterende å ha personer som gjemmer seg i andre etasje og gulvet under dem kan ikke sprenges om du så hadde fyrt av med tanks.
 

Lodin

Der Waaaah
#13
Jeg digger det totale kaoset det er med mest mulig folk på slagmarken i BF på PC. Det gjør at det ikke er så viktig for meg å være best, men istedet bare en av de som gjorde det best for laget. Om så laget ikke gjorde det best driter jeg i.
Og jeg kan løpe omkring som en totalt jøpip og gå bananas! :durrdog:
Revan har aldri opplevd det, men la meg bruke hans ord når jeg sier at 32X32 gir en virkelig awesome frihetsfølelse uten like når bæsjen blir bananas.
 
#14
Joda jeg ser den. Men i BF: BC er slagmarken optimert for 24 spillere og man får oppleve mer enn nok kaos. Man får virkelig ikke stå mye i fred før noen sprenger deg i lufta med artilleri eller at noen planter en kule i knollen på deg fra en god avstand med sniperrifla si. Selvfølgelig ville det vært en dårlig idè å brukt samme størrelse på karta fra BF (PC) med 24 spillere.
 
#15
Mangel på teleporterende kuler er nok eit poeng ja, eg ble adskillig mykje flinkere i BF1943 etter 80 matcher, fekk til og med til headshots, men det er frameraten som plager meg. Synes det er synd at utviklere nedprioriterer framerate fremfor glætt grafikk. Eg har skummet artikler om at lavere framerate ikkje påvirker salg av spel på samme måte som stygge screenshots etc bla bla blæ, men det plager meg likevel. Blir vel nødt til å skaffe meg ein überPC til slutt når kjeksboksen ikkje lenger kan levere varene på FPS-fronten.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#16
Det gjør at det ikke er så viktig for meg å være best, men istedet bare en av de som gjorde det best for laget.
Hehe, kan si meg enig i den. Har brukt mye tid som medic løpende frem og tilbake mellom falne lagkamerater eller på håpløse last stands for å sperre veien lengst mulig. I DID IT FOR THE TEAM!
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#17
Er det et classsystem her på lik linje som BF2? I så fall, hva er forskjellen, gameplay-messig, bortsett fra destruksjon og færre spillere?
Ellers så tror jeg faen meg at det blir venting på dette her og heller drite i MW2.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#18
Hjemmesiden til spillet skrev:
Variety also extends into the range of customizable kits weapons and vehicles available. With 4 distinct character classes, and weapons, gadgets and specializations players have over 15000 kit variations to discover and master players will be able to fine-tune their preferred fighting style to give them the edge in combat.
Så... en mellomting mellom de ekstremt nedskalerte og fokuserte klassene i 1943 og de klassiske klasse-a-thons man hadde i tidligere Battlefield-spill.
 
#19
Er det et classsystem her på lik linje som BF2? I så fall, hva er forskjellen, gameplay-messig, bortsett fra destruksjon og færre spillere?
Ellers så tror jeg faen meg at det blir venting på dette her og heller drite i MW2.
Man skal visstnok ha mulig til å mekke egne klasser denne gang litt mer som i MW1/WaW/MW2 så det kan bli spennende å se hvordan det fungerer i praksis. Ellers får vi som nevnt tidligere bedre destruksjon (kan jevne hele bygninger med jorden) og kjøretøyene ser enda bedre ut å bruke enn før. Nå man man faktisk ha hele squadet sitt i helikopteret med 2stk på hver sin minigun og pilot/co-pilot med sine raketter o.l

Og så ser det ut som om DICE har tatt til seg kritikken om at kniven var unødvendig klønete å bruke i BC1 og har forandret på dette. THANKYOU!

Modern Warfare 2 blir bare noe å fordrive tiden med mens jeg venter på Bad Company 2. Jeg er overbevist om at jeg kommer til å ha det mer gøy med det spillet. Men for all del, det kommer nok til å bli lagt en god del timer i MW2 også. Er tross alt lenge til mars :p
 

Jante

privileged CIS shitlord
#20
Det er litt ironisk at Lodin griner så mye om nerfinga av multiplayer, siden han kun spiller alene. :smug: