Jeg leste også den. Jeg lurer på hvor den fundingen kommer fra, for såvidt jeg vet er ikke Fable det mestselgende spillet noensinne, akkurat. Det er vel så enkelt som at MS pøser penger etter dem som ... hva skal vi kalle dem? Gallionsfigurer for Xbox kraft? De mest innovative og ambisiøse utviklerne på kloden?
Det høres rart ut at Lionhead bare canner BC etter så mange år, og så mye hype. Det jeg har sett av spillet ser veldig ferdig ut, selv om det like gjerne kan ha vært "arrangerte" stills tatt utenfor spillmotoren. Jeg begynner å lure på om utviklere flest rendrer screenshots istedet for å ta bilder fra selve spillene, istedet for å ta screenshots skriver de en raytracer som emulerer måten spillets rendringsmotor fungerer ...
Men ja, før jeg går meg helt vekk: jeg kan ikke skjønne at BC avsluttes eller legges på is bare fordi det ikke er så bad-ass som det har blitt hevdet. Det høres ikke ut som gode forretninger, med mindre det er hele Lionheads navn og rykte som står på spill. Noe som knapt kan hevdes. Square-Enix har bæsjet på plastplater i ganske mange år nå uten at noen har tatt seg nær av det, hvorfor skal Molyneux slite når han produserer fornuftige spill? Er det fordi BC knapt eier markedsappell? Betyr denne "omstruktureringen av finansielle midler og bemanning" at Lionhead blir nødt til å forholde seg til konvensjoner fra nå av, slik at neste spill vi ser fra dem blir en slags sørgelig Sudeki, et hybrid av markedsappell og ønsket om å lage noe som man fundamentalt ikke skjønner noe av?