BC lagt på is

Opprinnelig skrevet av karamba@23.10.2004, 16.37
Kan det være fordi peter har oppdaget at han lovet mer enn han kan holde?
Bingo.

Jeg tipper noen kloke hoder i Lionhead kom fram til at det var bedre å bruke arbeidet fra BC i Black&White2; og å heretter konsentrere seg om å lage et bra B&W2, enn å produsere de to relativt like spillene hver for seg, og risikere at begge ble overhypede middelmådigheter.

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEI!!!!!!!!!!

Dette er jo et av spilla jeg gledet meg mest til sammen med Fable og Halo2.

Var ikke det ekslusivt til Xbox?
Skal dere ikke da dra slike konklusjoner som at Xbox taper, flere og flere blir kansellert, dette er vel det andre Only Xbox som blir kansellert, slik som dere gjorde med GC når det samme skjedde med den da?
Xbox is DOOOOOOMED!

Men egentlig så driter jeg i det, håper jeg klarte å underholde noen med innlegget mitt =)

Det er bare lagt på is, ikke kansellert. Store sjanser for at vi ser det igjen en eller annen gang, med andre ord.

Vel, Peter har en tendens til å love for mye, og en eller annen gang måtte han forstå det selv...

Forresten, å si at det er lagt på is, er ikke det samme som å si det kommer senere.

Kanskje fortsetter Lionhead utviklingen ved et senere tidspunkt, kanskje ikke. Det viktigste å merke seg er at spillet ikke er kansellert. De har lagt det til side, og vil kanskje fortsette utviklingen senere.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg fikk umiddelbart en flashback til Black&White, der han også klikka i vinkel med visjonene hans om spillet, før han med tiden innså begrensningene for teknikken på den tiden.

Jeg tor at BC som Fable (opprinnelig) er noe denne generasjonen konsoller rett og slett ikke kan klare. Likevel etter å ha sett imponerende trailere fra spillet vil jeg håpe og tro at spillet ikke er lagt på hylla for godt, men kanskje gjennoppstår saom en launchtittel til xbox 2 eller en annen nestegenerasjonskonsoll.

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Opprinnelig skrevet av Buggz@24.10.2004, 12.08
Jeg fikk umiddelbart en flashback til Black&White, der han også klikka i vinkel med visjonene hans om spillet, før han med tiden innså begrensningene for teknikken på den tiden.
123088​
Det der summerer vel bare Molyneux i det store og hele. Han har visjoner som er langt forut for sin tid og kapasitet, men ironisk nok trenger spillindustrien mennesker som ham for å utvikles og blomstre.

SHDR

Gullmedlem
Fable har ikke solgt som forventet, Lionhead har ikke nok kapital til å satse på atter et sofistikert sjansespill. Om spillet skal revampes til neste generasjons konsoller blir de nødt til å omarbeide hele spillmotoren og all grafikken, noe som ganske enkelt blir dyrere enn å gjøre ferdig spillet slik det ligger an nå. Outcast 2 ble også "lagt på is" og fryser fortsatt. Å si at et spill er lagt på is er den pene måten å la det gå i glemmeboken på. Som dere kanskje har fått med dere er også utvikleren, Intrepid, lagt ned. Det er uvisst om det blir slått sammen med Lionhead eller om de bare blir satt på gata. Om Black & White 2 blir en knallsuksess kan vi komme til å se B.C. Men ikke hold pusten.

Lodin

Der Waaaah

Trur ikke akkurat mangel på penger er grunnen til at de har slutta produksjonen. For meg virker det heller som de driver med en omorganisering av firmaet. Hvis det er slik at BC så ut til å ha de samme "problemene" som Fable håper jeg de ferska dette i tide og heller satser på noe annet.

SHDR

Gullmedlem
Jeg leste også den. Jeg lurer på hvor den fundingen kommer fra, for såvidt jeg vet er ikke Fable det mestselgende spillet noensinne, akkurat. Det er vel så enkelt som at MS pøser penger etter dem som ... hva skal vi kalle dem? Gallionsfigurer for Xbox kraft? De mest innovative og ambisiøse utviklerne på kloden?

Det høres rart ut at Lionhead bare canner BC etter så mange år, og så mye hype. Det jeg har sett av spillet ser veldig ferdig ut, selv om det like gjerne kan ha vært "arrangerte" stills tatt utenfor spillmotoren. Jeg begynner å lure på om utviklere flest rendrer screenshots istedet for å ta bilder fra selve spillene, istedet for å ta screenshots skriver de en raytracer som emulerer måten spillets rendringsmotor fungerer ...

Men ja, før jeg går meg helt vekk: jeg kan ikke skjønne at BC avsluttes eller legges på is bare fordi det ikke er så bad-ass som det har blitt hevdet. Det høres ikke ut som gode forretninger, med mindre det er hele Lionheads navn og rykte som står på spill. Noe som knapt kan hevdes. Square-Enix har bæsjet på plastplater i ganske mange år nå uten at noen har tatt seg nær av det, hvorfor skal Molyneux slite når han produserer fornuftige spill? Er det fordi BC knapt eier markedsappell? Betyr denne "omstruktureringen av finansielle midler og bemanning" at Lionhead blir nødt til å forholde seg til konvensjoner fra nå av, slik at neste spill vi ser fra dem blir en slags sørgelig Sudeki, et hybrid av markedsappell og ønsket om å lage noe som man fundamentalt ikke skjønner noe av?

Dere kan da ikke si at fable ikke har solgt tilfredsstillende, da det setter salgsrekord i både europa og usa!

Når det gjelder BC kan en ganske godt tole den som at man nok kommer til å fortsette arbeidet senere. Det skal også sies at for et halvt år siden kunngjorde Mlytnoeux at de var i gang med arbeidet til oppfølgeren, no som gjør dette enda mer overraskende. Etter tre års utvikling så må en da nærmere seg et ferdig resultat.

Men de lager kansje ny grafikkmotor og utgir spillet på xbox2. BC har vært en av de største tittlene til xbox, men nå nærmer vi oss slutten på denne generasjonen, så et kjempe spill vil ikke gi like store utslag enn når det kommer på en ny konsoll.

Edit: kom nettopp på en ny teori: Kan det hende at M$ har trukket seg som utgiver?

:julenissen:

SHDR

Gullmedlem
Fable ligger ikke på noen førsteplass, og har på det beste ligget på andre plass. Nå er det på fjerdeplass i salgslisten for Storbritannia, Det er ikke på topp 10-listen i USA, og det er gitt ut hverken i Japan eller Australia foreløpig. Det blir helt sikkert ikke gitt ut i Japan heller. Fable er ingen megastorselger. Doom 3, for eksempel, toppet alle salgslister i territorier der det var gitt ut i noe slikt som tre uker. Det er ganske bad-ass.

Fable er det xbox-spillet som har solgt mest på kortest tid i Europa. Jeg vet ikke hva, men mer kan en ikke forvente. Spillet har bare vært ute i tre uker, så vi har ikke fått noen tall for oktober måned ennå.
I USA har ingen xbox spill solg bede den første måneden, som var september siden spillet var uten der over en måned tidligere. Totalt i usa har spillet solgt over 600 000 kopier, i tilleg til dett kommer europa og resten av verden.
600 000 kopier totalt er et bra tall på xbox, men dette tallet er bare i usa!

Dette er fakta, og kan ikke motsis!

link 1
link 2

Endre

Ødela forumet
Opprinnelig skrevet av smached@25.10.2004, 15.25
Fable er det spillet som har solgt mest på kortest tid i Europa.
Jeg tror du mener «Fable er det Xbox-spillet som har solgt mest på kortest tid i Europa».

Bitteliten forskjell. :p

Men joda, det er imponerende, helt til Halo 2 kommer ..?