Begynner vi ikke å bli litt sutrete

#22
Opprinnelig skrevet av AzMan@31.03.2005, 10.17
Du tar feil!
199165​
Beste argumentet jeg har hørt noensinne! Kan jeg få din tillatelse til å bruke dette argumentet ved senere anledninger?
 
#23
Selvfølgelig kan du bruke mine visdomsord.
Men husk Morbo, de bygde spillet opp fra grunnet av.
Det er mer som et nytt spill enn en oppfølger.
 
#24
Det kommer likevel ikke unna at spillet har skremmende mye av det samme som vi har fått tidligere. Spillet er selvsagt enda bedre enn GT3, men spillet er likevel altfor likt. Det er så og si ingenting nytt i serien, bruktbiler hadde vi alt i GT2, og burde aldri vært fjernet i det store og hele i GT3. Dette føles mer som en remake av GT2 enn en 4'er.
 
#25
Opprinnelig skrevet av AzMan@01.04.2005, 08.22
Men husk Morbo, de bygde spillet opp fra grunnet av.
Det er mer som et nytt spill enn en oppfølger.
199798​
Det har ingenting med saken å gjøre, mann. GT4 er et kun en større utgave av GT3 med bedre grafikk. Spill har utviklet seg veldig mye siden siden GT3, og når serien ikke utvikler seg likedans så fortjener den ikke samme karakter som forgjengeren. Slik er det med alle spill-serier. Og hvorfor klager du egentlig på karakterene det har fått? De er jo alle kjempegode. Og det virker jo som at utviklerne har klart å holde de som var fan av forgjengeren fornøyde, så hva har det å si for dere at andmeldere er litt strengere nå enn for tre år siden, når dere fikk det dere ville ha?
 
#26
Jeg er ikke førynøyd. Etter meningen min er spillet bedre enn GT 3 og derfor er det bare på sin plass at det får iallefall like god karakter som GT 3.
Hvorfor må oppfølgerene være så jævlig mye bedre for at de skal få bedre terningkast?
Hvem skrev at oppfølgerne må være bedre for å få samme karakter?
Det irriterer meg.
 
#27
Løsningen her er at det er ikke andre som har blitt sutrete, men at du bør vurdere å se deg rundt etter en annen hobby on slike ting som dette går inn på deg. Du kom med et synspunkt, ingen andre er enige. Flertallet har talt.
 
#28
Opprinnelig skrevet av AzMan@01.04.2005, 21.16
Hvorfor må oppfølgerene være så jævlig mye bedre for at de skal få bedre terningkast?
200279​
Jeminen, jeg har allerede sagt deg det to ganger! Det får dårligere kritikk fordi det er høyere standarder i dag enn det var før. Hva tror du grunnen til at Resident Evil serien sakte men sikkert dalte karaktermessig før Resi4? Det var fordi alle spillene som kom var veldig, veldig like og de fleste begynte å bli lei. Det ble aldri gjort noe med seriens problemer, og slik skal andmeldere være strenge på. Det samme gjelder for det pokkers bilspillet ditt også; det har ikke fjernet feil som var i treeren, dermed straffes det. I tilleg har de kommet med lite nytt, annet enn innhold. Innhold er selvsagt vel og bra, men det er ikke nok for å holde på så gode karakterer som GT3 fikk.
 

SHDR

Gullmedlem
#29
Det som derimot er interessant er hvordan GTA-serien har fått omtrent bedre og bedre karakterer fra GTA3 og utover, mens spillene har blitt verre og verre. Det første spillet fikk seks av Edge, hvilket jeg synes er helt riktig. GTA3 er et litt over middels utforsknings/action-spill med dype problemer i kontrollsystemet, og til dels usannsynlig dårlig og urettferdig oppdragsdesign. Grafikken var aldri noe særlig å hoppe i taket for, og det faktum at spillet hakket stygt, og aktivt hindret gameplayet, gav meg enda mindre grunn til å rope hurra. Resten av spillpressen tok selvsagt dette underdesignete rælet for god fisk, og delte ut tiere og niere i vilden sky. Flott at dere liker spillet gutter, men det endrer ikke det ubestridelige faktum at spillet bare er bra hvis du synes premisset i seg selv er tilfredsstillende nok til at du spiller det.

Enter: Vice City. Enda mer hakkete, enda mindre umiddelbart spillbart, med vanskeligere politi og langt mer oppdragsfokusert enn det forrige spillet. Det er ganske betegnende for kvaliteten på oppdragene i det forrige spillet når jeg bare spilte dem for å komme videre, og stort sett satt irritert gjennom hvert eneste ett, med LETTELSE, og ikke tilfredsstillelse over å ha overkommet kravene. GTA: VC var en 5. Enda mer middelmådig enn det forrige spillet. Edge, derimot, fulgte strømmen og gav spillet en pen nier.

GTA: SA har jeg til denne dag fortsatt ikke sett kjøre på en TV foran meg, og jeg kan tenke meg at dette er enda mindre godt enn de andre. Oppblåst, unødvendig stort og med ENDA MER FOKUS PÅ OPPDRAG enn de andre spillene, oppdrag som selv kritikere påpekte at gjerne var skrekkelig dårlige, men valgte å belønne spillet med skyhøye karakterer, nesten som takk for innsatsen. "Hey, dere har klemt det verste ut av PS2-en og gitt det kultstatus ... øh ... vent. Masseappell. Grattis! Det er ikke alle som klarerer det!" AzMan: Her har du det du vil ha ... en spillserie som blir dårligere og dårligere, og får bedre og bedre kritikk. Motargumenter mine påstander angående GTA-serien, men ikke trekk GTA: SA inn i bildet siden jeg ikke har spilt det.

Spillanmeldere er stort sett fulle av dritt, særlig de på store sider som Gamespot, IGN og GameSpy. Les 1UP, Eurogamer eller andre litt mindre og litt mindre businessminded spillsider istedet. De tenderer til å se verdien i integritet heller enn treff.
 
#30
Bare legger til at GTA3 fiikk 8/10 i Edge. De beklaget seg senere og sa det var trykkfeil. Spillet skulle hatt 8.