[PS3] Beyond: Two Souls

Drauden

SGs kollektive lillebror
#1
Dette her er min type spill:


Jeg elsket Heavy Rain til tross for det dårlige franske manuset som ikke alltid hang på greip, og selve historien som også... ikke helt hang på greip. Det var bare måten spillet ble fortalt på som jeg var så glad i. Mulig David Cage ikke kan skrive, men han kan regissere. Noen ganger holder det.

Hva er det vi egentlig vet om dette spillet så langt? QTE-fest med lovnader om bedre kontroller og et overnaturlig tema? En vill Ellen Page som barberer hodet sitt? Høres fett ut. Farg meg interessert.

Farg deg interessert?
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#2
Jeg er farget (høhø), synes alltid det er litt spennende når dataspill hyrer inn skuespillere fra virkeligheten slik at folk faktisk ser litt troverdige ut fremfor det en svett programmerer tror er troverdig.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#3
Jeg er iallfall interessert. Likte Heavy Rain bare jeg ikke tenkte så nøye på historien, så jeg har trua. Og, vel, jeg liker også David Cage.
 
#4
Jeg synes faktisk ikke det er noe galt med manuset til Heavy Rain. Jeg mener, alle ting er dårlige hvis man tenker for mye på det. Si man får en bursdagsgave eller noe, og så er man helt, "Hei!! Hva er du tror du holder på med?? Kaller du det en gave?? Er du sikker på det?? Du får jo giverglede for det!! Logisk brist, bonhomme! Logisk brist!! Dette er en handel!" Og sure, tok man vekk de interaktive bitene ville Heavy Rain kanskje ikke vært så mye mer interessant enn et hvilket som helst TV-krimdrama, men jeg er sikker på ens favorittfilm ikke ville vært ens favorittspill om man bare la på QTE heller. At Heavy Rain tenkes istykker av mange, tror jeg er fordi det er et spill. Det er mange ting som i spill er vanskelige å unngå, og når Heavy Rain er så filmaktig som det er, blir det vanskelig å la være å sammenligne det med film, noe som fører til at vi tar på oss feil sett med suspension of disbelief-briller, og Heavy Rain plutselig får skarrende sømmer. Det er nemlig litt vanskelig å lage et spill uten å ha med en scene hvor noen alene skyter ned veldig mange folk, selv om det ikke passer inn, og jeg klarer ikke komme på noen spill som har fått til barn noe særlig bra noensinne. Og så heter det seg at manuset er dårlig. Noe som forøvrig, alt i sammen dette, kanskje likevel er utviklernes feil ... At de ikke prøver å gå rundt dette. Men med den følgen at jeg selv mener manuset til Heavy Rain er ganske awesome likevel. Dårlig manus er mer sånn ... slutten til Fahrenheit, tenker jeg. Men det var budsjettgreier, ikke fordi de ikke kunne bedre. Hva prøver jeg egentlig å si.

Har bare sett det de viste på Sony-konferansen, vet ikke om de har vist noe mer, men jeg mistenker dette ikke blir helt som Heavy Rain. Av en eller annen grunn tror jeg man styrer spøkelset, og må rydde veien for Ellen Page eller noe sånt. Det ville vært en kul måte å legge spilleren inn i historien på, gjøre vår interaksjon til en del av selve historien istedenfor at det bare kommer mysteriøse knapper på skjermen hvis trykk figurene fullstendig avhenger av for å få til noe som helst. Vi blir heller noe overnaturlig med en agenda i verdenen deres. På den andre siden høres det veldig ut som et 123spill.no-spill jeg spilte en gang. Ryddingen. Så jeg tøyser kanskje. Jeg tror i hvert fall også på dette!
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
#6
Så dere, dette kommer nå på onsdag. Er vi gira?
Selv var jeg stor fan av Heavy Rain, og blir nok å coppe dette til uka med mindre anmelderne hater voldsomt på det.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#7
Blir hvertfall USA-import i så fall. Kanskje jeg skulle begynne på Heavy Rain en dag...
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#9
Jeg har prøvd å unngå storyspoilere, så jeg aner ikke hva slags type spill dette faktisk er. :v Men blir nok å coppe med mindre anmeldelsene sier det er helt katastrofe.
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
#10
Jeg vet heller ikke en drit om dette. Så en trailer på kino og den sa heller lite om hva vi har i vente. Så sant spillet er bra er det vel få ting som er bedre.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#11
Skal jeg spille det i kveld og spoile alt?

Edit: Eller skal jeg spille det i kveld så vi vet om det er total ass før onsdagen?

Vet uansett lite til ingenting selv så det blir spennende!
 
#12
Det er visstnok så David Cagete atte hjælp så dere vet nok hva dere får. Endeløse rekker med QTE og dramatiske kuttescener.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#14
Veldig nysgjerrig på dette her altså. Skal nok anskaffes.
 

Mopey

チーズ
#15
Vel, om dere ønsker å se og styre rumpa til Ellen Page i trange olabukser eller i undertøyet i 10 timer, gjett om jeg har ei gladmelding til dere.

*Edit: Til alle dere som hoppa over filmen Super: Her voldtar freaky-deaky Ellen Page stakkars Rainn Wilson (jepp, du leste riktig).


Prøv å ikke ha det i tankene når dere spiller Beyond, folkens. :ras:
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#18
Oh shit det var det ja.

Jeg spilte de 6 første delene i går, og jeg liker det veldig godt. Men først en disclaimer: Jeg likte også Heavy Rain (og Indigo Project!(heh)). Ikke nødvendigvis grunnet at spillet i seg selv er så eksepsjonelt selvom jeg synes det gjør mye bra, men mye da jeg så tre personer spille spillet hver for seg til ganske forskjellige opplevelser, også for meg som seer. Det liker jeg, veldig godt.

Og ja, jeg har egentlig ikke fulgt med så mye på dette før jeg startet men man merker umiddelbart David Cage-vibben og skjønner hvor landet ligger. Og neida det skuffer ikke, tror det første jeg gjorde var noen sykt lame bevegelser med kontroll/stikkene for å reise meg opp/plukke opp no dritt som sender tankene tilbake til Heavy Rain når man måtte slå ihjel en halvtime ved å trykke på ting i huset i starten av spillet. Not good.

Men så, tar det seg opp. Spillet presenterer konseptet som umiddelbart ikke virker spesielt spennende... Før jeg innser hvilke krefter jeg har å leke med, og rives ordentlig med. De neste kapitlene spiller jeg ganske entusiastisk og det er leeeeenge siden jeg har vært så engasjert i spillet. Uten å spoile kan jeg si vi styrer hovedpersonen i flere scener fra livet sitt og i ett av de stikker man i alene-hjemme tenåringsbursdag uten noen form for sosial trening, det er så kleint og jeg synes så synd på henne wæææ! Men... Hehe, MEN!

Jeg liker det hittil veldig godt, når jeg får mulighet har jeg mye mer lyst til å spille mer av dette enn å ta et oppdrag til i GTA. Nå er det muligens jeg som er en freak of nature men David Cage ass, han kan lage spill som treffer meg.

Kan skrive en del mer men vanskelig uten å spoile noe, og anbefaler å oppleve det selv. Her er ihvertfall oppsumeringen:

Om du likte Heavy Rain, løp og kjøp.

Om du ikke likte Heavy Rain, plukk det opp billig til sommeren om du har spilletid å fylle.