Vel vel vel. De som har hørt på gnøhinga mi (senest forrige helg) har fått med seg at jeg syntes Bioshock 2 var et meningsløst spill. Å nok en gang dra ned til Rapture var ikke nødvendig når det i den verdenen sikkert finnes haugevis av andre fantastiske steder. Nå viser det seg at Irrational som mekka enern er enig med meg og de har når presentert Bioshock Infinite. Heldigvis er det ikke en MMO selvom navnet klinger slik. Istedet for å foregå under vann skal man sveve opp til den flyvende byen Columbia. Settingen er som følger at til verdensutstillingen i Chicago i 1893 var endelig USA klar til å virkelig vise muskler. Dette gjorde de med en hel by flyvende by drevet av av luftballonger. Åssen kan noe sånt eksistere? En trollmann gjorde det.

Plutselig går noe galt og byen som viser seg å være tungt armert forsvinner opp i det blå og blir borte. Ingen hører noe mer fra den, men litt over 15 år senere blir en privatdetektiv kontaktet av en fyr som vet hvor byen er og hyrer ham til å redde dattera si som befinner seg der. Man spiller såklart denne detektiven.
Dette er ikke den arktiske Nazibasen eller romstasjonen til Sovjetunionen som jeg hadde håpa på, men faen så fett dette vil bli.