Bioshock Infinite

Lodin

Der Waaaah
#1

Vel vel vel. De som har hørt på gnøhinga mi (senest forrige helg) har fått med seg at jeg syntes Bioshock 2 var et meningsløst spill. Å nok en gang dra ned til Rapture var ikke nødvendig når det i den verdenen sikkert finnes haugevis av andre fantastiske steder. Nå viser det seg at Irrational som mekka enern er enig med meg og de har når presentert Bioshock Infinite. Heldigvis er det ikke en MMO selvom navnet klinger slik. Istedet for å foregå under vann skal man sveve opp til den flyvende byen Columbia. Settingen er som følger at til verdensutstillingen i Chicago i 1893 var endelig USA klar til å virkelig vise muskler. Dette gjorde de med en hel by flyvende by drevet av av luftballonger. Åssen kan noe sånt eksistere? En trollmann gjorde det. :p
Plutselig går noe galt og byen som viser seg å være tungt armert forsvinner opp i det blå og blir borte. Ingen hører noe mer fra den, men litt over 15 år senere blir en privatdetektiv kontaktet av en fyr som vet hvor byen er og hyrer ham til å redde dattera si som befinner seg der. Man spiller såklart denne detektiven.

Dette er ikke den arktiske Nazibasen eller romstasjonen til Sovjetunionen som jeg hadde håpa på, men faen så fett dette vil bli.
 

Kilik

Lokal moderator
#2
Jepp, ser på dette som den virkelige oppfølgeren. Men 2012 da. Skulle nesten ønske det var ulovlig å hype spill mer enn ett år før release...
 
#5
Ah nice. Jeg ble aldri særlig interessert i Bioshock 2 siden settingen slo meg som uinteressant. Er ikke enig i at det ikke var noe poeng i å dra tilbake til Rapture siden det er en veldig kul setting, men jeg syns det var meningsløst i sette spillet etter at Ryan og Fontaine var døde. Det hadde vært mye kulere med en prequel satt i revolusjonen med Atlas mot Ryan, hvor plasmids kommer på markedet og bæsjen begynner å treffe vifta.

Anyhow, dette er ser veldig spennende ut hittill og jeg merker at jeg er mye mer hypa for dette enn Bioshock 2. Håper bare at de kan gjøre gameplayet litt mer interessant enn eneren (har ikke spilt toeren).
 
#6
Så dette er mer eller mindre Bioshock (det vil si med Big Daddies og hele pakka) i en annen stil?
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#7
Først trodde jeg det var et helt nytt konsept men så så jeg hva spillet het og trakk den ville konklusjonen det er en oppfølger.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#8
Oshiii, det er Irrational som mekker ja. Automatisk 1000 x mer interessert enn jeg var i Bioshock 2.
 

Lodin

Der Waaaah
#9
Var det ikke for at EA satt på navnet hadde nok dette blitt System Shock Infinite eller no. :p
 
#10
Først trodde jeg det var et helt nytt konsept men så så jeg hva spillet het og trakk den ville konklusjonen det er en oppfølger.
Antok at "Bioshock Infinite" var et midlertidig navn, da navnet Bioshock passer mye bedre til noe relatert med vann.

Uansett så orket jeg ikke Bioshock 2, eneren var en flott opplevelse men "mer av det samme" ble kjedelig for min del. Infinite vil nok bidra med noen imponerende scener, fortsatt usikker på om det vil holde for at jeg skal virkelig like det.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#14
Dette ser ekstremt pent ut, veldig, how you say... storslagent?

Liker settingen her mer enn Bioshock 1-2, de to ser for trange, skumle og fuktige ut for meg. Spilte bare demoen av det første, and I dont fuck-a-give. Jeg vurderte å kjøpe spillet for historiens skyld, siden alle skryter så jævlig av den, men jeg syntes aldri skytinga fungerte helt. Kanskje jeg heller bare burde ha spilt peseversjonen.
 

Lodin

Der Waaaah
#15
Jeg kan bekrefte at kontrollen på konsoll vs. PC er noe av det vprste jeg har vært borti. Lasta ned 360 demoen og hrrmery.
 
#16
Giant Bomb har et 45 min intervju med Ken Levine om blant annet litt av tankegangen bak designet, forklaringer av hvordan noen av de tilsynelatende (men ikke egentlig?) scriptede sekvensene i demoen fungerer, hvor heldige Irrational er nå som de basically kan lage det de vil og vanskelighetene bak det å få en kjemperobot til å pælme en hest på deg.

Spillet ser konge ut. Må prøve å holde meg unna all markedsføringen som vil skje mellom nå og 2012. Da er intervjuer som dette en ganske digg måte å bli kjent med spillet på.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#18
Dette spillet gjør omtrent alt riktig, og unngår bakgata der jævla sepiafile art-directors henger seg gang på gang.
 
#20
Siden dette er et av spillene jeg gleder meg mest til for øyeblikket, tar jeg meg friheten i å bumpe denne tråden med litt ny informasjon fra E3. Mulig en del av dette allerede er nevnt i noen av de andre E3-trådene, men greit å samle det her sånn for posterity's sake.

Her er et ganske interessant intervju med Timothy Gerristen fra Irrational, hvor han går litt mer i detalj om setting og story. I likhet med enern ser det ut som om de går for noe samtidsdiagnostisering tynt forkledd som fortidsdystopi, som høres bra ut for min del, men spent på hvordan de løser samspillet mellom de to hovedpersonene. Personlig håper jeg de styrer unna romansevinkelen, men vi får se.

Her går Levine litt inn på skylinesystemet, som ser sabla flott ut visuelt i hvert fall. I tillegg har Gamerlive en artikkel hvor de like greit annonserer at Infinite kommer til å utvide grensene for interaktiv underholdning, men såvidt jeg kan se inneholder artikkelen lite mer enn en oppsummering av ting man allerede har sett før.

Om Gamerlives påstander holder vann gjenstår å se, jeg gleder meg hvertfall noe voldsomt. Forhåpentligvis klarer spillet å kombinere den konseptuelle presisjonen fra eneren med de spillmekaniske forbedringene fra toeren, og rent grafisk er dette noe av det mest innbydende jeg har sett noensinne. Det beste av alt er egentlig at de har ditcha Rapture-konseptet og utvidet Bioshock-fransjisen til å potensielt være hva som helst awesome, kjenner jeg allerede begynner å få noen tanker og forhåpninger om hvor serien kan gå videre.

Nye screens: