BioShock (PC, Xbox 360)

SITAT(znaak @ 18.08.07, 10.41) 78096
Nå har min 360 blitt sendt tilbake fra reparasjonen. Har den innen en uke. Og derfor passer det perfekt med BioShock. :D Noen som vet om en billig norsk side jeg kan forhåndsbestille det fra? Så på absoluttspill (der jeg vanligvis bestiller fra), men de var utsolgt.

Edit: Glem det. Bestilte special edition (metallcover) fra zailor.no. B)
[/b]
Øy hvordan fant du ut at den er sendt tilbake fra reperasjon?
 
Microsoft sendte meg en mail:

SITAT
Your Xbox Video Game system has been shipped! You can expect to receive it in the next 7 days. Thank you for your patience and get ready to get back into the action! Your shipping information is provided below for your reference:

CarrierName : DHL
CarrierTrackingNbr : .......
ShipmentDate : 2007-08-01 13:06:22



Note: This is not a monitored e-mail address.[/b]
Og oversatt til norsk:

SITAT
Xbox videospillet ditt har blitt sendt. Du skulle ta imot det innenfor de neste 7 dagene. Takk for tålmodigheten din og vær klar for non-stop action Informasjonene om forsendelsen finnes opplistet nedenfor:



Leverandørens navn: DHL

Nummeret du fikk av leverandøren for sendeforfølgelsen: ......

Forsendelsesdato: 2007-08-01 13:06:22



Obs. Dette er ingen overvåket epost-adresse.[/b]
XD
 
What!? jeg har hatt mange 360er som har fucket seg og aldri fått noe sånt.

Men anyway, bioshock yay!

Har bestilt.
 
Håper bare at alt er på harddisken. Fikk beskjed om å ikke sende den med. Jeg var ikke hjemme da DHL henta den, men ga streng beskjed til pappa om at harddisken skulle av, men det overså han selvfølgelig. :emo:

De sendte meg også en mail da de hadde mottat konsollen. Det er vel kanskje noe nytt de har begynt med?
 
hmf min konsoll ble hentet av DHL 07.08, står på pakkesporinga at den kom til tyskland dagen etter. Har ikke fått noe mail om at den er mottat hos verkstedet. Har mine tvil om at jeg får den før release, da må det improvisering til.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
SITAT(znaak @ 18.08.07, 13.36) 78139
Håper bare at alt er på harddisken. Fikk beskjed om å ikke sende den med. Jeg var ikke hjemme da DHL henta den, men ga streng beskjed til pappa om at harddisken skulle av, men det overså han selvfølgelig. :emo:

De sendte meg også en mail da de hadde mottat konsollen. Det er vel kanskje noe nytt de har begynt med?
[/b]
Når jeg sendte inn min sendte jeg med harddisk, all data var intakt når jeg fikk den tilbake. Tror de kopierte over til en ny harddisk siden konsollen jeg fikk var ny.
 

Kilik

Lokal moderator
Terningkast 6 i dagens VG. Spillet vies hele to sider i avisen.

En interessant bikommentar fra Rune:
SITAT
Gjennomspillingen skjedde på et møterom, med en 2K Games-representant til stede mesteparten av tiden etter instruks fra morselskapet Take Two Interactive (et tiltak for å hinde piratkopiering).
2K Games-representanten var under hele gjennomspillingen fordypet i Civilization IV på sin egen PC, og blandet seg ikke inn i vår spilling.[/b]
Han sier forøvrig at jo mindre man vet om spillet på forhånd, jo bedre. Skal prøve så godt jeg kan å følge det tipset...
 
Vet ikke hva med andre sjapper, men Bioshock-releasen har blitt utsatt hos hele Elkjøp-kjeden til den 31. pga store leveringsproblemer. Det vil antageligvis komme inn et lite opplag til enkelte butikker (hovedsaklig pc-utgaven), så det kan bli vrient å få en kopi fra elkjøp ihvertfall.
 
SITAT(rulleguru @ 18.08.07, 15.42) 78140
hmf min konsoll ble hentet av DHL 07.08, står på pakkesporinga at den kom til tyskland dagen etter. Har ikke fått noe mail om at den er mottat hos verkstedet. Har mine tvil om at jeg får den før release, da må det improvisering til.
[/b]
DHL hentet min ei uke før. Rart at ikke alle får mail. :hæ:

SITAT(Lurtz @ 18.08.07, 16.23) 78144
Når jeg sendte inn min sendte jeg med harddisk, all data var intakt når jeg fikk den tilbake. Tror de kopierte over til en ny harddisk siden konsollen jeg fikk var ny.
[/b]
Ahhh. Det var godt å høre.
 

Jante

privileged CIS shitlord
SITAT(sheriffen @ 18.08.07, 16.45) 78153
Vet ikke hva med andre sjapper, men Bioshock-releasen har blitt utsatt hos hele Elkjøp-kjeden til den 31. pga store leveringsproblemer. Det vil antageligvis komme inn et lite opplag til enkelte butikker (hovedsaklig pc-utgaven), så det kan bli vrient å få en kopi fra elkjøp ihvertfall.
[/b]
Faen da. Håper dette er snakk om kun Elkjip og ikke hele landet. Vente enda en uke på Bioshock? SAY IT AIN'T SO! :eek:
 
SITAT(znaak @ 18.08.07, 10.41) 78096
Nå har min 360 blitt sendt tilbake fra reparasjonen. Har den innen en uke. Og derfor passer det perfekt med BioShock. :D Noen som vet om en billig norsk side jeg kan forhåndsbestille det fra? Så på absoluttspill (der jeg vanligvis bestiller fra), men de var utsolgt.

Edit: Glem det. Bestilte special edition (metallcover) fra zailor.no. B)
[/b]

Er metallcoveret standard på den vanlige utgaven og hva slags cover følger med i samleutgaven med figuren?
 

Jante

privileged CIS shitlord
Er kun Collector's Edition i Europa som får metallboks, så vidt jeg har forstått.
 
Jeg er ikke sikker på det selv.

Er vel noen andre som har noe å si om det? :)
 
Du får vel metallcover når du bestiller Collector's Edition av Bioshock her i Norge, fra f.eks. Absoluttspill.no og Spaceworld. Pluss en figur, et tøystykke hvor det står Rapture på, en minicd med utvalgt musikk fra spillet og en manual formet som et eller annet.

Den vanlige utgaven kommer kun med vanlig cover som på andre Xbox 360-spill.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
men NÅR kommer den jævla pc-demoen. jeg må finne ut om den kan kjøre på min maskin i det hele tatt. snufs... Jeg har jo kjøpt det bare for å støtte dem uansett, men allikevel. :)
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
De siste ryktene sier mandag, men det virker rimelig ubekreftet.


Ellers så har IGN tittet litt på PC-versjonen:
Opprinnelig skrevet av IGN
PC.IGN is sporting the first online review of the PC version of BioShock. Overall score was pretty darn high. Does the PC version play better?

If you're debating which version to get, the PC version handles better. In part it's because of the greater precision with the mouse and keyboard, but also with how the plasmids and weapons are selected. With the default settings RMB switches between the two, LMB fires, and you use the mouse wheel instead of a radial menu to select a specific plasmid or weapon. This keeps you rooted in the action to a greater degree than in the Xbox 360 version, since you don't have to keep pausing the game. By hitting Shift you can bring up a plasmid and weapon selection screen if you so desire, but the mouse wheel scrolled through fast enough to stay useful. Note that you can't set LMB to fire a weapon and RMB to fire a plasmid; there's only one fire function. We also noticed the option to bind the functions "switch and fire weapon" and "switch and fire plasmid," but when we tested it out these only switched from weapon to plasmid and back again, much like the RMB default function. All weapons and plasmids are also bound to the number and function keys, making it even easier to ensure you always have the ideal attack at the ready.

How do the graphics compare?

The PC version definitely outcla$$es the Xbox 360, mostly because of the ability to crank the resolution to 1920 x 1200. If you've got a Vista rig with a DX10 card, you can expect some heightened particle effects, crisper real-time shadows, and more dynamic water, but the game looks gorgeous regardless. On our gaming PC running a Core 2 Quad processor with a GeForce 8800 GTX, and 4 GB of RAM, it ran very well, with only a few occasions of seemingly random framerate hitches. We also couldn't find an option to switch between DX10 and DX9 modes, the game just seems to default to what's in your system, unlike Lost Planet.

Like there was ever any doubt!
 
Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt å kjøpe Bioshock, rett og slett fordi jeg ikke helt så det store. Men etter å ha prøvd demoen, hørt all hypen og lest de utrolige omtalene så må jeg vel se hva det dreier seg om. Noen som har tips om hvor jeg finner standard-utgaven billigst?
 
Jeg har tenkt å stikke innom Elkjøp, de pleier å ha nye spill til 499,-, som er den laveste prisen. Det har vært noe snakk om at Elkjøp ikke får inn spillene før den 31. eller noe...?