BioShock (PC, Xbox 360)

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Gekko: Den ligger på så godt som alle skummel-sider på nettet. Det er vel uansett ikke så lenge til den offisielt slippes.

Ellers; På min PC (C2D@3GHz, 2GB RAM, lett overklokket 8800GTX, og for anledningen Vista) kjører jeg demoen med alle instillinger på high i 1680x1050 (ingen AA), og det ligger og vandrer mellom 40 og 60 FPS. Med mye bevegelig vann og lyseffekter samtidig begynner 30-tallene sånn smått å vise seg.

De musegreiene jeg trøblet med løste seg ved at jeg justerte opp sensitiviteten i spillet.
 
Tenkte å installere Steam her nå nettopp, noe som ble en umulig affære.
Regner med steam serverene er i ferd med å nå kokepunktet, nettopp pga Bioshock. Det er ihvertfall min mistanke.

All denne hypen gjør meg mer nysgjerrig, faen :argh:
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Hmm, har ingen problemer med å fyre opp Steam her, og pre-loader Bioshock med ca. 500kB/s (joda, jeg har bestilt meg en fysisk kopi av spillet, men om jeg av uante årsaker ikke skulle få den i tide, så er det like greit å ha det ferdig pre-loadet over Steam)
 
Skaffet meg en midlertidig xbox i dag, og fikk testet demoen :D Heftige saker, men dreit meg ut skikkelig på slutten med alarmene der, kom en million sånne flyvende greier etter meg. Var det en mulighet der til å hacke seg inn i alarmsensoren så man kunne skru den av? Eller gjelder det bare snike seg rundt. Gleder meg til 24 :D
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Protip: Hack kameraet.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Siden alle driver og fjaser om hvordan de skal spille Bioshock, tenker jeg å opplyse om at det kommer til å bli spilt via Steam her i gården, mens Collector's Edition er på vei i posten fra Canada. Til sammen betaler jeg vel omtrent like mye som man må ut med for Collector's Edition her i Norge. Koz. ^_^
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Spilte spillet idag, jeg (vel, vi var tre som bytta kontroll mellom oss)!

Joa, flott grafikk, kule fiender, flott banedesign, temmelig utfordrende. Var også mye i spillet som minnet meg om System Shock 2.


Jeg får ikke lov til å si noe spesifikt, for da får jeg bank av Agahnim, men det er temmelig fett. Plasmidene er også ganske geniale.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Kan også nevnes at Bioshock-betadriverne til nvidia er ute.
 
Hadde ingen forventninger til det spillet her i det hele tatt, knapt sett noen bilder fra det, men nå ser ut til å være spillet som drar meg ut av retirement. Har hatt et mer eller mindre spillfritt år av personlige grunner (Ninja Gaiden voldtok faren min og drepte mora mi nysgjerrigperer), men etter jeg prøvde demoen helles det farlig mye mot å kjøpe meg både det og en xbox360 sporenstraks!
PS. Ubrukt selvkontroll til salgs forresten. PM for fler detaljer.
 

Kilik

Lokal moderator
Prøvde demoen, men grafikken er helt fucka med mitt gamle X800-kort. Det kjipe er at Bioshock krever DirectX 9.0c, mens kortet mitt bare støtter 9.0b :( Blir nok X360-versjonen ja...
 
9.0 fra GameSpot. Ingen dårlig score i utgangspunktet, men når de mener GRAW, R6:Vegas og perfect dark zero(!) fortjener en bedre poengsum er det noe som ikke stemmer.
 

Kilik

Lokal moderator
SITAT
The Bad
* Annoying hitches cause the game to freeze for a few seconds at a time, but it only seems to start happening after playing the game for several hours
* Lack of death penalty keeps things fun, but also keeps things a little too easy.
[/b]
Jeff blir nok ikke noe bedre likt på Gamefaqs etter dette. Det ble lynsjestemning etter hans famøse 8.8 til Twilight Princess.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Laster ned demoen nå fra Steam, men hastigheten suger nisse(sikkert en milliard brukere som gjør akkurat det samme da, så det er jo forståelig). Ligger og vipper mellom 70 og 650kbps... STEAM STEAM LOL!

Edit: ok, har nå spilt gjennom demoen et par ganger og alt jeg kan si er HOLY SHIT! Dette skal skaffes, sinnsykt bra stemning og grafikken var ultra-smudd. Kjørte det først på full juice, men framraten begynnte å tape seg når det kom mange fiender på skjermen og vann- og lyseffekter samtidig skulle pumpes ut, så jeg cranket ned på post-processingen et hakk og et på teksturoppløsningen, dog uten de beta-driverne kakarlsen nevnte og på et 8600GT. Sinnsykt tøffe saker, og akkurat passe creepy. Den is-plasmiden man kunne skimte i traileren på slutten så ut til å bli en klar favoritt her i gården.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Gleder meg en masse. Har avbestilt kjæresteri på fredag. Har bestilt kolleksjonistens versjon på 360, og pre-loadet over Steam. En skummel hindring er dog; at Internet føkket seg hjemme i går, så hvis det ikke kommer opp før fredag blir det en eller annen desperat løpe-til-nærmeste-spillbutikk og kjøpe PC-versjon-løsning. Jeg SKAL spille dette på fredag!
 
Har forhåndsbestilt 360-utgaven på jobb jeg, og forhåpentligvis får vi inn ihvertfall èn kopi jeg kan ta med meg hjem.
 
Jeg likte det også. Det føltes veldig System Shock-esque ut, og jeg håper det blir litt mer Deus Ex etterhvert også (Hm, skal jeg hacke døren, snike meg gjennom luftkanalen, bare drepe vakten eller noe helt annet?). Det er mulig jeg har misforstått, men jeg trodde det var litt Deus Ex også. Uansett! Det ser veldig fint ut, veldig fint.

Jeg liker ikke FPS-er på konsoll enda. Bioshock virket greit nok, siden spillets tempo er nokså sedat og det ikke var så vertikalt at det gjorde noe, men om det er noen som på en eller annen måte har testet en PC-demo eller versjon, hvor ligger maskinen deres i forhold til min, og hvordan funket spillet?

PC-en min er en Intel Core 2 Duo 2.8GHz med 2GB RAM og en GeForce 7900GTX 512MB, alt på en Abit AWD8 (hvis jeg husker riktig).
 
Spile demoen nå på følgende maskin:
AMD Athlon 64, 3800+ 2,4 GHz
2 GB RAM
ATI Radeon x1950pro
Med alt på fullt på 1280x1024 (prøvde ingen høyere reso, er den jeg har i Windowz) og det kjørte helt kanonbra. Jeg merker seriøst ikke lag en eneste gang. Var helt overveldene første gang karen kom opp av vannet. Det er noe av det beste grafikken jeg har sett noen gang på noen konsoll/PC. Helt ekstremt.
Pre-loader fra Steam as we speak!
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Jeg skreiv litt om hvordan spillet fløyt på min maskin oppi her, specsa mine:
Core 2 Duo E6750(2.6GHz, 1333MHz FSB)
2 gigabyte DDR2 433MHz-ram
GeForce 8600GT 256MB(er nok her halsen ligger i mitt tilfelle, det er jo tross alt et mid-range kort med en 128-bits minnebus)
Asus Commando-hovedkort(P965)
Kjørte det på 1280x1024(native for denne skjermen)

Spillet fløyt bra når jeg heiv ned post-processing og teksturoppløsning ett eneste hakk. Det gikk som sagt tidligere fint først med alt på max, untatt når det ble som verst med real time-refleksjoner på vannet og bloom/partikkeleffekter langt opp i rassen. Med dine specs burde du være rimelig trygg, hvis du får noe trøbbel kan du jo alltids teste ut de beta-driverne som kakakakarlsen linket til. Jeg skal gjøre det nå, væffal. LOL.
 

Kilik

Lokal moderator
Sancti: Folk med lignende specs sier de er positivt overrasket over hvor bra det kjører. Rimelig velskrevne saker med andre ord. Ville personlig ha valgt PC-versjonen med den hardwaren der.