Forumlek Blight of the Immortals

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#21
Vi taper.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#23
Det slår meg at dette var litt elendig timing, siden jeg skal på øvelse de neste tre dagene.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#25
Ok. Ett admin-privilegie er å sette spillet på pause, så da setter vi på... pause til bøggzern er tilbake fra prøvelse. Ok? Ok.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#28
Det gjorde jeg også først. Fint om man får noen advarsler før du starter spillet igjen, sånn at ikke de.jævla zombietrolla bare BLÆHÆLLLRRGGGHHH
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#29
Og jeg som nesten satt oppe litt ekstra i natt for å trykke, phew! Skrik ut når vi setter igang igjen så skal jeg prøve å ikke dø med en gang.

Edit: Jo, jeg tok bare å kjøpte masse kort/tropper for pengene mine for det meste, sånn at jeg har en flokk med gubber som går rundt. Burde kanskje splitte de opp? Men fortsatt litt usikker på når jeg må sloss og ikke etc men det kommer seg nok!
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#30
Mine tanker om starten av spillet.

Det virker som om jeg har tatt en del teite valg. Det virker som det første man burde gjøre er å sørge for at alt man har av tropper burde sendes mot nærmeste by med grei inntjening og nok folk (som på en måte er det samme).
Valour points, er dritt jeg egentlig ikke skjønte med en gang, men man får valour for å kverke fiender, og det er også den eneste måten man faktisk får det, så det som er lurt, tror jeg er at vi må faktisk bedrive ordentlig handel oss i mellom, slik at de som er nærmest fienden kan få spenn av andre, også kan de heller dele ut valour tilbake sånn at noen kan ta over så mange byer som mulig fort slik at spenna renner inn. Dvergene er jo helt rå på inntjening av spenn, men er lord trege til å manøvrere. Alvene tjener vel kanskje minst penger, men er bra på mana siden de kan ta manapools, relativt kjapt fordi troppene er så raske. Mine assassins har 2,5 timer movement på veier, noe som hittil er det raskeste jeg har sett, så de er på vei for å raske til seg en del stæsj. De er også ganske kraftige, med tanke på hvor få de er, men!!! de er dyre. 300 gull for 12 assassins er ikke digg. Alvene virker også som de svakeste troppene, men har fordelen med at flere av dem har range.
Samme med goblins, virker det som?
Humans, som i alle andre lignende spill, er greie på alt og ser for meg at de kan skaffe mye valour i kamp etterhvert.
Dvergene og trollene er sterke som faen, men som nevnt, trege.
bablebablebable i vei.

no mer jeg tenkte på? JO!
Som nevnt i spillet også. pass på manapools. De må ikke bli tatt av zombiene for da får de boss-creatures som er døvt for oss.
Min plan i starten var å skaffe nye tropper, og la merke til noen Enter, men ser jo nå at å få en Ent, koster meg 10 valour og 100 gull per nye ent. De har 500 i styrke, men hvis jeg claimer den Ent-greia så har jeg ikke nok gull til å utvikle nye tropper raskt nok, noe som er døvt.
de trollzombiene som trasker mot meg er heldigvis så trege, så jeg håper på en slags run and gun-taktikk mot dem. Skyte mot dem, gå bakover, fortsette å skyte, gå litt mer bakover.
Nå er målet å skaffe to dvergebyer som skaffer meg 600gull hver i døgnet som kan hjelpe betraktelig med å pumpe ut tropper fra landsbyene mine. De gir meg også dvergetropper med 800 i styrke, som gir meg litt mer oomf.
Jeg tror dette spillet kan være morsomt når dritt begynner å skje forresten. Hele greie minner meg om... Ingenting annet egentlig? Virker relativt unikt, noe som er morsomt. Liker også at det ikke er bygningsfokusert men mer fokusert på manøvreringstaktikk, som minner mye om faktiske miniatyrspill, og kombinert med kort-spillet i bakgrunnen som kan gi deg helter som booster troppene dine på kule måter ser jeg for meg at dette spillet er mye dypere enn det egentlig gir seg ut for å være i starten.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#31
Jeg har egentlig et forslag, jeg! Fordi jeg klarte å drite meg ut. Fant ut at i Bazaar så er det ingen bekreftelse før du bruker opp alt av Valour Points på ræl, så jeg har ingen igjen. :penga:

Så forslaget er å starte på nytt når Buggz er tilbake. Samme brett, så det burde ikke bli veldig store endringer.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#32
Jepp. Siden det er i beta ? Alpha? så er det en del mangler i interfacet, og den kanskje viktigste mangelen er bekreftingen av actions. Det er greit hvis man får bekreftelser i starten og kanskje en checkbox hvor man selv kan velge å bare automatisk godkjenne ting, men gjorde den feil selv. Prøvde å sjekke rangen til alvene mine, og klikket på mana, og der måtte jeg heldigvis klikke på et monster for å bruke opp de 6 manaene det kostet.
Men det er greit for meg om vi startet på nytt forsåvidt. Da kan du jo bare starte på nytt med en gang også kan folk planlegge litt bedre. Ulempen er at alle de "coins" greiene som man får hvis man vinner spillet. Man starter vel med 10, hvis man ikke betaler. De er brukt opp på shit for min del. Men! start på nytt allikevel. Såvidt jeg forsto det så beholder man de kortene til andre nye spill så er jo ikke krise.
Ser forsåvidt et såpass stort potensiale i denne spillen at jeg vurderer å betale for en måned ihvertfall sånn at duden kanskje får spenn til å fullføre spillen fortere.

edit: Og det er jo bare å starte på nytt med en gang sånn sett, buggz kan jo bare velge rasen sin når han er tilbake, så får vi andre tid til å planlegge litt. Kanskje kjøpe litt kulere ting og gjøre ting... ikke i blinde. :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#33
Ok da bare gjør jeg det. Sorry ass. Hvis noen er veldig sinna så si fra, jeg har coinz til overs siden jeg har Premium for å si det sånn.

Edit: Nytt game, go go. Samme passord.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#34
Ja egentlig ikke dumt å starte på nytt, kanskje jeg klarer å skjønne noe som helst med et nytt forsøk! = D

Jeg bare velger humans igjen jeg.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#35
Burde satt på easy =D
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#37
Når jeg velger "decken" min nå før spillet begynner, skal jeg bare plukke med de anbefalte eller kan jeg yoloe kort fra andre raser, evt. verdt det?

La først nå merke til at det er "helter" på de kortene med spesifikke abilities så lærer stadig!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#38
Min taktikk når det gjelder deck, er å se hva som er rundt meg. Jeg har alver, orker og gobbelenger rundt meg, så da gir det mening å velge de rasene i tillegg til trolla som er mine homies. Siden du, etter hva jeg leste, trenger helter av samme type som rasene i settlements for å rekruttere.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#39
Men som nevnt i chaten, det er mulig å gi settlements til andre som kan bruke dem bedre enn deg selv, tror jeg.

PS orker virker foreløpig som den kjipeste rasen.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#40
Nja. Ikke egentlig. De er sterke som faen og tjener greit med penger.
Relativt rimelige boost-tropper også. De orkish maidens gir jævlig bra boost og koster ingenting. Orkish swords koster en del, men blir såpass bra boosta av de fruene at de denger ganske hardt.
Ser også at de wolfraiderne er like raske som mine tropper, bare sterke. De kan bli ganske nyttige for å tenne på graveyards.

Edit: legger forresten merke til at det er noen human zombies som er på vei mot min nærmeste dvergenabo. 4518 i styrke. Det vil gjøre vondt. håhåhååhåhh. det er også jævlig døvt, siden human zombies er MYE raskere enn de trolla som kommer fra andre siden. Blir spennende ihvertfall, det er sikkert.

Dobbeledit: Men jeg ser jo også at zombietrolla IKKE har like mange tropper på vei mot meg som i testrunden, noe som er veldig greit. Men blir spennende å se likevel.