[PS4] BlodBÅREN heter det for faen Nilo herregud

Lodin

Der Waaaah
#26
Preordra nå siden man uansett får spillet allerede på onsdag og de pinglefjomsene man sender ut med meldinger får snassy hatter. :v

 
#27
Har ingen erfaring med Souls serien så jeg antar det blir mye rage. Har lest at det har en jævlig lang loading mellom hver gang man blir drept, nok en grunn for max rage (Hører du GTA Online?!!!)
Er temmelig nøytral til Bloodborne. Skal bli en interessant spillopplevelse. Håper bare det ikke er $$$ rett ut vinduet og at jeg blir hekta istedet.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#28
Kotakus utskremte reporter ser gleden, iallfall.
Hardcore Souls fans: Bloodborne is both familiar and fresh, a reimagining of the Souls formula as creative and boldly designed as Dark Souls. If you were disappointed by Dark Souls II, there's a good chance that this is the game you wanted.

Interested newcomers: If you thought the introduction of guns meant the Souls series was preparing to lower its guard, think again. Bloodborne is hard as hell. But while it pulls no punches, it's still the most accessible take on a Souls game yet, sporting a slick and modern interface that makes settling into the game easier than ever. The game's not about to hold your hand, but if you've found previous entries too obtuse, Bloodborne's early hours are an easier climb.
Jeg ble ikke akkurat skuffa av Dark Souls II, bortsett fra en stor greie som virkelig ikke var noe særlig stas. Men: Jeg er innmari interessert i å finne ut av hvordan det er med rændåm døndsjens i detta (var det ikke sånn?), kontra møysommelig designede områder i Souls.
 
#29
Jeg har ikke spilt noen av Souls spilla, fikk litt avsmak ved første øyekast (estetiske altså), mens BloodBorne virker mye freshere. I want them guns! Add meg på PSN: LawOfNorway
 
#31
Vurderer hive meg på bølgen selv, da jeg har lyst på en større greie på PS4, har 1000 kr i ubrukte digitale gavekort og har spillt det meste annet som frister.

Er litt redd da. Har aldri gitt Souls-serien en sjanse før, da jeg som regel har lav terkskel for dritvanskelige spill. Vi får se.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#32
Gavekort? Det er et tegn, hallejula! Kjøp den spillen. Souls er først og fremst innmari bra, ikke innmari vanskelig, fordi de ikke ville vært like bra hvis de ikke var såpass vanskelige.
 
#33
Ok. Overbevis med litt til, a. Er dette den type spill hvor man helst bør sitte oppe med en FAQ for å ha noen sjans?

Hint: Jeg er ikke veldig glad i den type spill.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#34
Altså, jeg har jo ikke testa Bloodborne, men mye av gleden i Souls for meg er å utforske og finne ut av ting. Det er mye som Zelda på den måten, at du ser noe et sted og så må du finne ut hvordan du skal få tak i det. Bare at du må finne hemmeligheter eller klare deg gjennom monsterkamper for å få til ting istedenfor å samle et nytt redskap, som i Zelda. Det er noe jeg konsekvent FAQ-er, som f.eks. hva man får for å bytte ting og hvor jeg må gå for å farme drops og sånt, men jeg pleier ikke å lese meg opp på områder eller bosser siden det ødelegger mye av gleden.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#35
Det som gjør Souls til et spill for voksne er ikke graden av vold, temaet eller hinting til pupp og dop. Souls er et spill for voksne fordi det forventer at du bruker intelligens og analyseferdigheter til å lære og dermed mestre det. Kamp er én del av spillet, men utforsking og eksperimentering er minst like viktig og dermed får Souls (i alle fall Demon's og Dark1) en flyt og variasjon jeg aldri har opplevd maken til. Spillet lærer deg lekser på den harde måten, men i tillegg til å lære deg hvordan fiender og feller fungerer, lærer det deg også å holde deg fattet og være observant. Dermed blir hver del av av verden og selv den minste fiende relevant, i stedet for at du måker deg gjennom trashmobs før du bryner deg på bossen. Mestringsfølelsen kommer dermed fort og gæli ved at du overvinner utfordringer du feilet på for bare litt siden og får se og oppleve nye ting.

Spillet er ikke vanskelig for å være dick, det er utfordrende fordi det ikke ønsker å behandler deg som en unge. Teaching by showing, not telling. Learning by doing.
 

Novastrum

Feminist-elitist
#36
Har hatt veldig lyst til å like alle souls-spillene, men føler at jeg dør litt når jeg spiller det og har absconda for lenge hver gang jeg har nerva/ragequitta, og dermed ikke kommet meg opp på hesten igjen. Apropos; noen som vet om man får permanent kjipere liv/noe annet av å dø i bloodborne-spillen? Det grinda giret mitt noe forferdelig i souls 2.
 
#37
Samme her. Har lyst til å like dem men jeg har bare ikke tålmodigheten til å komme over læringskneika. En dag klarer jeg det kanskje.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#39
Ingen slike greier når man dør i Bloodborne. Eurogamer har en preview ute, dvs førsteinntrykk da de ikke vil gi ut omtalen før de har spilt med maks serverpress etter launch.
 

Nabbe

Har fin hatt.
#40
Ikke skyt meg, men ...

... jeg har prøvd meg både på Demon´s Souls og Dark Souls uten å finne stort å like. Kampsystemet klikket ikke helt for meg (les: jeg synes ikke det gøy, og det er en fin grense mellom å ikke holde deg i hånda og bare være ugjennomtrengelig på trass. Og jo, jeg synes det så ut som søppel. Altså. For å understreke; det var ikke vanskelighetsgraden som dyttet meg bort, jeg bare... eh... likte det ikke. Ikke litt engang.

Med det sagt, så er jeg hypp på et "stort" spill på PS4, men basert på hva jeg tenker om Souls-spillene er det kanskje litt urealistisk å tro at Bloodborne kan vinne meg over? Eller?