[PS4] BlodBÅREN heter det for faen Nilo herregud

Shinra85

Spillegals effort emo
#63
Bare nevner at når Thinnie og Ronin ragequitter, så er det bare å sende meg en PM så overtar jeg mer enn gjerne både Ps4 og Bloodborne
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#64
[Disclaimer: Jeg har aldri spilt Souls-spillene i mer enn en halvtime]

Altså, er det meningen at jeg skal drite i varulvene og gå ned til gigant-rottene i stedet? Jeg ser at spillet legger opp til en viss grad av freeroam, men jeg har ikke helt klart å skaffe meg perspektiv på hvor åpent det egentlig er. Går jeg feil om jeg stikker ned i kloakken?

Jeg liker forøvrig at hele forumet ser ut til å ha fått sugd livskraften ut av seg før man knapt har lært seg å lagre :laugh:
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#65
Du går ikke feil, jeg fant
noe nye klær der
er selvsagt en nigger der med spyd som kan drepe deg på to slag
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#66
Da er det bare å ønske velkommen til første del av Souls-syklusen da kara!

Uansett, uten å ha testa spillet kan jeg jo nevne at med mindre de har slått helt om på designfilosofien siden Souls så kan du gå nøyaktig hvor du vil uten at spillet bryr seg så veldig. Spørsmålet er heller om du er hard nok til å klare deg der; i Dark Souls kan du gå direkte fra start og ned i to nivåer som leder mot siste-biten-før-endgame-innhold og er EKSTREMT lite aktuelt for lavnivåfigurer med mindre du veit hva du driver med, for eksempel.
 

Lodin

Der Waaaah
#67
Du må ha møtt første boss. Har ikke noe å si bare du har kommet deg dit. Bare gjør som meg og safe det. Løp forbi alt og rett forbi varulvene.
Nope. Dokka våkner opp om du teleporterer tilbake til hubben med 1 insight. Jeg har ikke møtt første boss enda, men fikk det av å ete hodeskallen jeg fant like ved varulvene.
Og jeg trur du er ganske skrudd i pompen om hu er dau, Mike. :sukk:
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
#68
Må innrømme jeg hata dette spillet i går da jeg la det fra meg, men merker jeg elsker det nå - sikkert sånn det er å leve med en voldelig ektemann.

Gjett hvem som drepte ulven og halve pitchforkmoben med bare never da, fordi han ikke skjønte at han skulle finne våpen i den derre trappa? This fucking guy. Altså jeg skjønte at spillet skulle være vanskelig, men SÅ vanskelig liksom.

Er det noen som har tatt livet av han feite jævelen med kløyveren som dasser rundt ikke langt fra den første stigen? Og er det i så fall verdt bryet?
 
#69
De svarte varulvene på brua tar man rimelig lett med molotovs.
Fikk kommet litt videre igår, slo nok en boss (Father Gascoigne) og har kommet meg opp til level 19, bruker "hammeren" som våpen og har den fortified til +3. Kjenner at jeg fremdeles blir forbanna av å gjøre så mye om igjen når jeg dauer. Og det møkka kameraet som konstant resetter seg, argh!!! Dette burde fikses asap.
 

Lodin

Der Waaaah
#70
Kameraet har alltid vært sånn så nei. *solbrillene daler ned*

Cock: Han har jeg ikke mer enn giddi plukke litt på. Hovedproblemet er at man gjør nada skade på ham så jeg tipper han er sårbar mot no spesifikt. Ikke ild forresten. :p Ikke at det er no kult nedi smuget hans uansett.

Sånn ellers, for dere som sliter mot fek.s første boss er helt klart coop et godt elternativ. Ikke noen spoiler for storyen eller no, men men.
Skaff 1 Intuition fra å møte bossen eller ete en sånn madmans hodeskalle og dra tilbake til jegerdrømmen. Ved trappa hvor dokka står
er det noen messengers som gir deg ei bjelle. Ved å bruke den før bossen spawner og ofre den ene Intuitionen (man får lett fler) slenger man ut en invitasjon så andre spillere kan dukke opp og hjelpe. Disse har ofte også gjort dette før og vet åssen bosser og sånt tas ut. Eneste virkelige negative med dette er skammen over å ikke gjøre ting aleine. Det er også gøy å gå inn i andres verden å hjelpe dem etterhvert.

Nytt for Souls er at coop med venner faktisk er en "enkel" ting. Hvis begge går i options og setter nettet til worldwide, bruker samme passord og avtaler en plass man skal møtes så slipper man at randoms dukker opp. Man må dog fortsatt være innen 10 levels av hverandre.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#71
Ser det er mange som bitcher om kamera-lock-greia-tingen. greia er vel at den alltid har vært ganske kronglete når man ikke er vant til den, men begynte jo å spille litt Dark Souls 2 her om dagen (for jeg har ikke Bloodborne enda, men snart bursdag så kanskje da??? hmm? PLiz?) og la jo merke til at jeg locka som en motherfucker og at ting generelt gikk ganske greit på akkurat den fronten. Det at jeg suger i spillet er en annen faktor som jeg ikke kan gjøre noe med da.

VIL HA BLODBÅREN!
 
#72
Syns kameraet og alt annet funker ganske greit.

Måtte starte på ny, og har umiddelbart begynt å øve meg mer på dodging. Fant ut at jeg ikke skjønte noe som helst av regain systemet til nå, og nå er det en velsignelse. i starten på vei mot det store leirbålet har jeg funnet ut at saga fungerer utmerket ved å transformere den å tappe r2 for å drepe 3-4 fiender om gangen. Det er ganske kult så lenge jeg unngår å bli truffet av den jævla fakkelen til de der van helsing cosplay fiendene.

Har utforsket andre deler av sentrum jeg ikke hadde vært i før. Kom meg inni et hus og klarte også å få meg drept fire ganger av han med spydet som drepte Thinaran.
Prøvde meg på bossen for moro skyld bare for å få en bedre forståelse av angrepsmønsteret hans, og gikk mot han uten noen healing items og klarte å få han ned til cirka 10%. Nå har jeg oppgradert health og stamina ett poeng hver, så det skal bli litt greiere nå. Skal farme fiender en times tid, respawne de, og repeate. Ikke bare er det en grei måte å skaffe seg maks antall med sånne blood vials, men disse "blod poenga" skyter jo i været. Bra trening er det også. Føler meg selvsikker. Veit ikke hva det er med spillet som drar meg gjennom samme løype gang etter gang, men jeg er blitt helt avhengig. Kan ikke huske sist gang et spill hadde sånn balletak på meg.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#74
Og vi ønsker Mike velkommen til andre del av Souls-syklusen. =D
 
#75
Må ærlig innrømme at jeg ble veldig hekta selv og prøver å glemme irritasjonsmomenter som uggent kamera og repetisjon av enklere seksjoner. Bare fire timer igjen av jobb, så er det rett tilbake på hesten som kaster meg av konstant.
 
#76
Er det noen andre som har funnet ut hvordan man unlocker døra ved den første lykta? Klarte tilfeldigvis å åpne den snarveien mens jeg løp for livet fra disse kjempene som nesten oneshotter deg. Hjelper på veldig å ha en tryggere og ikke minst kortere vei til bossen.

Driver fortsatt å failer på han. Blir truffet en gang og mister halve livet. Prøver å Dodge, men hver gang Dodger jeg i feil retning og blir spist.

Men NÅ tok jeg han. Og for en deilig følelse.
Dreiv å rota meg rundt i kloakken nå og klarte på mirakuløst vis å holde meg i live til jeg kom til en cutscene. Var visstnok neste boss. Fikk ned hpen hans halvveis før de grusomme røde bokstavene dukka opp på skjermen. Blir å utforske kloakken nærmere før jeg våger meg på han igjen.
 

Lodin

Der Waaaah
#80
Ingen er helt sikre, men det virker som blodsporet ditt dør ut med tid. Tar vistnok en del timer.
Jo også maser spillet på deg om du dør og skrur av maskina før det har reloada ferdig. :v