[PS4] BlodBÅREN heter det for faen Nilo herregud

#42
Ut ifra reviews, er nok dette det beste spillet til PS4 hittil. Glæder meg så syyykt! :D
 
#44
Aldri spilt no Souls-ings før, men er av en eller annen grunn hypet. Skaffer jeg en PS4 i løpet av påsken for dette? Vi får simn.
 

Lodin

Der Waaaah
#45
Er ikke ferdig lasta ned fordi PSN lol, men nok til at jeg fikk teste litt og dø av første fienden. Uansett er det Souls som faen bare med ny estetikk jeg digger.
Fortsatt ikke sikker på åssen alt funker, men jeg valgte ihvertfall saga og pistolen som startvåpen. Første skikkelige område føles ikke så veldig vanskelig sålangt, men så har jeg også sett deler av det ellerede.
 
#46
Valgte også sag og blunderbuss. Sklidde rett gjennom starten og knerta de to første bossene uten for mye stress. Har farma en del blodgreier for å øke stats, men så langt ser det ikke ut til å være behov for det.

Skulle ønske dette hadde vært sant.

Jeg har blitt så brutalt rævpult av ulver og høygafler at jeg hadde lyst til å legge ps4en under dekket på land Cruiseren og rygge over den.

Har ett punkt jeg ikke kommer meg forbi. Har dødd og mista alt sikkert 15 ganger.

Men spillet er best da. Det er en system Seller spør du meg.

Skal spille mer etter jobb.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#47
Jeg ble voldtatt jeg også, helt til jeg ha opp og la meg. Gikk blant annet et kvarter før jeg fant ut at jeg kanskje burde skaffe meg et våpen før jeg gikk løs på varulven.

Men en merkelig form for tilfredsstillelse uansett.
 

Lodin

Der Waaaah
#48
Enda et eksempel på at spillpressen hater brukerne sine. Redaktøren hos MCV kaller folk som ønsker seg Bloodboner på PC "entitled". :v:
 
#51
Etter rundt 6 timer med Bloodborne og ingen Souls erfaring så er førsteinntrykket at dette er et bra men vanskelig spill. Men det er ikke uten riper i lakken. Styringen og animasjonene til jegeren føles stiv, kamera kontroll ved lock-ons er veldig irriterende når den resetter seg og grafikken var dårligere enn forventet. Og loading tid på 45sec er kjip.
Enkelte ting misliker jeg, som feks å måtte gjøre enkle men langvarige deler om og om igjen. Eksempel : Første delen før bossen er relativt lett, men det tar gjerne 15-20min å drepe alt for farming. Så kommer jeg til bossen og dør innen 2 min. Så må jeg repetere 15-20min av den lette farmingen igjen D;
Hører til historien at det finnes snarveier som kan åpnes og da slapp jeg billigere unna. Men fremdeles skrot for jeg vil bruke tid på bossen som jeg sliter med,ikke repetere den lette og utrolig kjedelige delen.
Men klarer man å ignorere sånt så er spillet sålangt underholdende. Men GOTY og 10/10 verdig? Personlig synes jeg ikke det. Men fremdeles absolutt verdt penga uansett
 

demake

Seksuelt godteri
#52
ARGH! Jeg har nettopp tatt DEN samtalen med Jarle :(

-Når kan vi kjøpe PS4?

Faen ta felles økonomi!

Oppdatering. Blir ikke noe Bloodborne i dag, gitt.
 
#53
Lettere å spør om tilgivelse enn tillatelse.. Du får mer timer med underholdning ved kjøp av PS4 enn antall timer med krangling som oppstår ved kjøp av PS4 ;)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#54
ARGH! Jeg har nettopp tatt DEN samtalen med Jarle :(

-Når kan vi kjøpe PS4?

Faen ta felles økonomi!

Oppdatering. Blir ikke noe Bloodborne i dag, gitt.
Si at du holder på med den nye maskuliniteten og trenger PS4 i morgengave?
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
#55
Jeg... jeg raegquita. 45 min med spilling i dass, da jeg tok et feilsteg og havna i avgrunnen med sju tusen giga-rotter rundt meg.

Det er nesten så jeg lurer på om det er verdt det. det er seriøst en EVIGHET mellom checkpointene.
 

Lodin

Der Waaaah
#57
Det er ikke bare kjemperotter nedi der, men og Skaven. =D
Jeg datt heldigvis ikke ned hølet, men fant en stige på sida.

Sånn ellers måtte jeg ty til wiki istad siden jeg ikke ante åssen man levler eller reparerer våpen. For siden det er Souls er det såklart ingen i spillet som gidder fortelle meg det. :v
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#58
The real Bloodborne starts here.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#59
Har spilt den samme seksjonen i tre timer, nå orker jeg ikke mer.

Ble drept av de to varulvene så jeg prøvde å gå en annen vei, kom til de rottene til Ronin. De var null stress, to slag med saga så dør en sånn. Med mindre du blir angrepet fra alle sider og stunlocked til døde da, det skjer hele tida med meg. Utforsket hele området før jeg gikk tilbake til ulvene, gjorde det bra men da jeg nesten hadde klart dem grabbet den ene meg og beit meg til døde uten at jeg kunne gjøre noe. Tre kvarter/en time og seks tusen blood i dass, for jeg døde selvsagt på en tidligere fiende neste gang.

Prøvde igjen noen ganger men døde på tidligere fiender fordi jeg var så demotivert og lei. Det eneste angrepet jeg bruker er det kjappe angrepet med foldet sag, ellers tar jeg bare skade mens han bruker fire sekunder på animasjonen. Etter så mange forsøk har jeg lært hvor mange ganger jeg må trykke på R1 for å drepe en spesifikk fiende: Vanlige nisser to ganger, høygafler, langt sverd og sverd/fakkel tre ganger, fyren med treskjold fire ganger evt to hvis man angriper mens han winder opp, men iblant løper han i deg med skjoldet og stunlocker deg så kompisene han voldtar deg.

Targeting er vrient, fienden må helst være midt på skjermen for at det skal funke. Hvis du trykker R3 og spillet mener du ikke var presis nok resetter kameraet istedet. Dette kan drepe deg.

Det er nesten så jeg tror at disse kontrollene ikke funker ordentlig til et spill som krever at du må være kjapp.

Det jeg kan gjøre er å drepe nok folk til å få råd til molotov cocktail å bruke på de verre fiendene, men når jeg kommer tilbake igjen vil alt ha respawna. Jeg har ikke hjerte til å drepe han fyren bak kassene enda en gang.
 
#60
Har brukt hele ettermiddagen på spillet. Kjenner sentrum som min egen bukselomme. Ikke at det hjelper så mye, for jeg er fortsatt helt elendig.

Kom meg til første boss og ble eid. Fant ut at jeg skulle farme å øke statsa mine litt. Rett før ungene skulle legge seg la jeg ds4en på bordet og løp for å hente no snacks. Når jeg kom tilbake hadde Magnus drept dokkedama. Fikk de i sengs og restarta men neida. Hun var dau fortsatt. Ble å starte på nytt og denne gangen spurta jeg det jeg kunne rett forbi fiendehavet og rett opp til bossen. Fikk han ned til 60% før jeg ble maltraktert.

Men nå er det paradiset hotel før jeg fortsetter. Har stor tro på at jeg klarer å drepe han i løpet av kvelden. Håper jeg hvertfall.

Hadde selv en svært demotiverende periode i dag hvor jeg løp rundt som en sau og nærmest bydde meg frem til alle fiendene. Døde sikkert 30 ganger i løpet av to timer, og klarte aldri å komme meg forbi den plassen med det store bålet i midten. Men merka at en pause gjorde underverker.