[PS4] BlodBÅREN heter det for faen Nilo herregud

Haha! Det er som å lese mine egne tanker rundt Demon's Souls da jeg var ny til det ^^ Hvilken boss er det snakk om for deg, Klaymen? Hvis det er Cleric Beast så finnes det en snarvei som gjør at du kommer deg dit på under 5 min. Husk at man MÅ ikke drepe alt hvis man prøver å ta f.eks en boss som man vet man sliter med. Da handler det bare om å komme seg dit fort.

Min opplevelse med Demon's Souls var at jeg spilte en del, møtte veggen, la det fra meg noen måneder, plukket opp noen gode råd her på forumet, fikk noen åpenbaringer om hvordan jeg hadde spilt "feil" og så ble jeg frelst.
 
Har da spilt ditta hær brorparten av helga. Jeg er helt hekta. Skal på hyttetur fra i morgen til onsdag, som burde bli innmari kos, men merker allerede at jeg trolig blir å ha det her jævla spillet i bakhodet mesteparten av tiden. Det er oppslukende på den best tenkelige måten. Det minner veldig om Dark Souls 1 i hvordan det liksom aldri slutter å overraske. Om det er ett utrolig fett designet område, en fiende som har patruljert seg inn der du trodde du hadde full kontroll eller en hemmelighet man finner tjuende gangen man utforsker et sted eller... en hel masse ting jeg ikke vil spoile. Det slutter liksom ikke å gi. De eneste store problemene jeg har med det er tekniske. Alt for mye loading og til tider sub-optimal frame rate, men det kan svelges.

Er veldig glad for at det retter opp ca. alle feiltrinnene til Dark Souls 2. En systematisk gjennomgang er på sin plass.

Healingen i DS2 føltes lite gjennomtenkt. En blanding av systemene fra Demon's og Dark Souls? Hva er vitsen? Jeg vil si at Dark Souls sitt system var overlegent Demon's sitt. Det kutta ned på farming og sørget for at det å heale ble til et interessant valg. Skal man spare for å maxe effekten eller holde seg i optimal tilstand til en hver tid? I DS2 var det ikke et valg. Hold deg ved full helse, alltid. Ikke bare kan du farme healing items, men du har estus-flasker i tillegg. Bloodborne gjør faktisk noe lignende, bare langt mer riktig. Fiender dropper healing items, men det er meningen å ha flust av dem til en hver tid. Healing er nemlig blandet inn i rytmen til kampssystemet. I alle Souls-spillene burde man trekke seg unna for å få tid til å heale. Det er til tider mulig her også, men det føles rett og slett mer naturlig å feilkorrigere som en del av dansen. Det skjer så kvikt at man kan gjøre det mellom angrep og dodging. Hos de mer aggressive fiendene (som det er langt fler av) er dette også eneste mulighet. :feelsgoodman:

Level-designet i DS2 var også ødelagt. Det føltes som en rekke brett limt sammen uten loading. Følelsen av at hele verdenen var sammenhengende var fullstendig borte og strukturen til Demon's Souls hadde gitt mer mening. Igjen, DS2 gikk for å være en slags hybrid av de to, uten at det virka som at designerne hadde skjønte hva styrkene til hver av strukturene var. Den enorme mengden checkpoints fjernet også lettelsen når man fant et nytt bonfire eller den fantastiske følelsen som var å låse opp en ny snarvei. Bloodborne er definitivt mer som Dark Souls 1 her. Det virker som at designerne har konkurrert med hverandre om hvem som kunne legge inn flest snarveier og det fører definitivt til mange aha-opplevelser. Det har også noen nye triks jeg ikke vil avsløre for spoiler-sensitive fælk. Gode saker, med andre ord. Og la oss ikke glemme at atmosfæren er tilbake til Blight Town / Tower of Latria-nivå. Yahrman er en by hvor det har skjedd litt faenskap, kan man si :eek:

Har mye mer jeg vil skrive, men må legge meg. Kan runde av med at dette er det første spillet på PS4 som gjør at innkjøpet føles delvis rettferdigjort. Skulle ønske fler spill var så selvsikre, gjennomtenkte og overraskende som dette.
 

Novastrum

Feminist-elitist
Begynte på DS2 i dag igjen etter flere måneders pause, og denne gangen klikket det meget bedre. Sitti klistra hele dagen, så dette bærer nok til Bloodborne etterhvert. Nervene mine.
 

demake

Seksuelt godteri
Og jeg starta på Dark Souls igjen denne helgen. Herregud, så jeg elsker det spillet! Jeg greier bare ikke å gå lei. Snart bærer det av gårde til Sen's Fortress igjen. Fint å høre at Bloodborne er mer som DS og mindre som DS2.
 
Haha! Det er som å lese mine egne tanker rundt Demon's Souls da jeg var ny til det ^^ Hvilken boss er det snakk om for deg, Klaymen? Hvis det er Cleric Beast så finnes det en snarvei som gjør at du kommer deg dit på under 5 min. Husk at man MÅ ikke drepe alt hvis man prøver å ta f.eks en boss som man vet man sliter med. Da handler det bare om å komme seg dit fort.

Min opplevelse med Demon's Souls var at jeg spilte en del, møtte veggen, la det fra meg noen måneder, plukket opp noen gode råd her på forumet, fikk noen åpenbaringer om hvordan jeg hadde spilt "feil" og så ble jeg frelst.
Eh. Ingen boss enda, gitt. Bare generell udugelighet. Skal stocke opp på molotovs og prøve igjen i dag.
 
Men! Når jeg endelig kom frem til bossen (tror det var cleric beast), klarte jeg han på første forsøk! Og det eide.

Etterpå prøvde jeg å hogge ned noen som sto og så på utsikten. Var visst egentlig vennlig. Jaja, håper hun ikke var viktig.
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
Ja hvordan liker vi Bloodborne da, gutta? Lenge siden jeg har blitt så hekta på et spill!
Har tatt totalt fire bosser nå, deriblant
Blood-starved Beast
på første forsøk :smugdog:.
Levla saga til +5 og vitality, endurance og strength til 22. Det er for så vidt de eneste statsa jeg har putta blechoes i. Tok meg en tur gjennom åpningsområdet før jeg ga meg i går og det var jævlig tilfredsstillende og bare måke ned fiender jeg frykta før som ingenting.
Planen i dag er å kraftlevle helligbladet til han Ludwig og knerte
Vicar Amelia
, som serverte ræva mi til meg sist jeg prøvde. Ja og så ta en tur ned i de derre tilfeldig genererte grottene eller hva det er.
 
Sist redigert:

Lodin

Der Waaaah
Det er ihvertfall en exploit ute nå som lar en dupe alt som er stackable. Man kan gi seg selv evig av sånne dingser som gir blood echoes fek.s. Så ja, nå blir invasions artig.
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
Men man kan vel bare bli invadert av dudes som er noenlunde samme level? Skjønt det stopper jo ikke kidsa fra å coppe alt det beste utstyret osv... THANKS OBAMA
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg fikk så mye kjeft på PSN da jeg lagde meg en level 1-figur jeg rundet spillet med og så invaderte startområdene i Dark Souls, i det spillet er så innmari mye gjort med utstyr. Det kom spesielt med klager av folk som ikke visste at man bare kan invadere folk med høyere level enn deg selv...

Good times!
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
Jeg fikk 3 paragrafer med kjeft via GFWL da jeg twinka ut en lvl1 og ble invadert av en lvl1 twink som ikke kunne drepe meg. Føltes godt, mann.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg twinka ikke, alt på den figuren var legit og anskaffet med den figuren.
 
Klarte å drepe fjerde boss i dag. Lykkerusen er ubeskrivelig. Sliter fælt nå med å navigere meg mellom alle nye områder jeg ikke er kjent i.

Har hørt rykter om at det er mulig å komme seg ut av Yarnham, men er usikker på hvordan, og når.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Lurer på om den som var ansvarlig for at det engelske navnet på byen Bloodborne foregår i skulle bli "Yharnam", egentlig var klar over hvor mye mer naturlig det er å skrive "Garnskinke".
 
Faen. Har løpt rundt å dødd overalt som en fortapt hund. Eier ikke stedsans nå. Føler at alt fører meg tilbake til start. Skogen var et helvete å komme seg gjennom. Følte til slutt at Byrgenwerth var verdt enda et besøk. Klarer lett å drepe den tingen som ser ut som Lucifers vagina. Men etterpå er det disse jævlene som debuffer deg. Og den jævelen som lusker oppi andre etasjen. Faen faen faen. Jeg følte jeg begynte å få teken. På toppen av det hele har det samla seg en skokk med drittsekker på stedet jeg bruker å sprinte tilbake til. Hele skogen suger. Den suger maks. Hadde dette vært resi 4 hadde jeg lurt fiendene oppi den åpenbare fella i midten, men hver gang ender det med at jeg blir skutt av scroogen med flosshatten, og deretter ruller rett i fella. 18000 bloddrit rett ut av vinduet. Og foran meg er det nå 4 av de jeg trodde var en miniboss. Han Miyazaki har nok røyka en gammel bleie, og samtidig dratt ei colastripe for å bli inspirert. For leveldesignet, og grunnen til at jeg har kommet meg hit er fordi jeg forleden tok noen øl og tenkte "fuck it, jeg hopper". Tettere mellom lyktene meg i ræva. Dør hver gang jeg i det hele tatt har tenkt å utforske et av disse nye områdene. Og den analservanten som står å skyter på deg oppi tårnet er en pikk. Og du må ikke drepe han engang. For ikke å snakke om de etthundredeogti rasshøla som står klar nedi kjelleren å venter på å forgifte deg til døde. Og når du endelig klarer det finner du ut at (insert spoiler).

Faen ta. Har fått blodbåren i underbevisstheten. Er på edderkoppbossen nå. Så JÆVLA mange addons!. Men hver eneste gang skriker jeg " JAAAAAAA!" og vekker hele huset. Så det er verdt det.


Edit: JAAA!! Drepte den dritten med helsa såvidt i behold. Første bossen jeg har tatt på bare to Forsøk.
 
Sist redigert:
Og der var jeg ferdig. Yes!! Det tar helt av mot slutten. Fikk skikkelige Castlevania 4 vibber av det. Litt latterlig at du bare kan løpe forbi alt av svært vanskelige områder og rett på 2 bosser, men jeg trodde aldri jeg skulle komme meg forbi et av de siste stedene. Spesielt ikke etter at jeg mista bortimot 200k med blodekko. Helt på slutten får du et valg. Uten å vite noe som helst valgte jeg det jeg trodde var riktig. Bare for å få en dårlig slutt og ng+. Fikk ikke slåss mot sistebossen. Menmen. Er i gang igjen. Klarte såvidt første bossen i går.