[PS4] BlodBÅREN heter det for faen Nilo herregud

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Knæsa Vicar Amelia i kveld, og før det så knæsa jeg Blood-Starved Beast på første forsøk. Det er da man skulle hatt en "Like a Boss"-emote men "Triumph" fikk duge.

PS bosskampene i dette spillet er ganske så jævla dritbra. Mvh.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ålbings, spilte litt akkurat oooog her er offesiele Knæse Lista(TM) for onsdag:
  • Yharnam Phantoms
  • Rom, Vacuous Spider
  • Witch of Hemwick
Det må da være et ålreit dagsverk. Skalv forøvrig i flere minutter etter at jeg tok (you da bomb in) Phantoms, det var en 10 på intens-skalaen. Byrgenwerth tar også prisen som mest jævligste sted jeg har hatt gleden av å utforske i et spill, det er ingenting i det området som er noe ålreit.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ooooog da var man jaggu ferdig. Mistenker at jeg gikk glipp av en del på slutten da, siden jeg godtok et visst tilbud. Hehe uansett, må jo bare spille gjennom en gang til da! ;) ;) ;)

Nei men seriøst, jeg skal spille gjennom en gang til nå. Er litt keen på platina merker jeg, kan da ikke værra så vanskelig. Og siden det er NG kan jeg jo finne guide og greier. ^^
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Joda, ble ferdig med NG+ i går, så nå er jeg på NG++. Da jeg starta på NG+ tenkte jeg at jøss dette var mye bedre balansert enn Dark Souls' NG+, vanskeligere liksom, men det avtok etter hvert Kan Du Si. Og NG++ føles ikke vanskeligere overhodet enn så lenge (har bare daska Cleric Beast). Kan uansett si at jeg fortsatt rådigger dette spillet, og at jeg bare såvidt har pirka borti Chalice Dungeons som hittil er en udelt kongekul opplevelse (har bare most noen Central Pthumeru og Hintertomb Chalices så langt).

Uansett litt fornøyd med at jeg klarte å finne såpass mye av meg selv på første gjennomspilling (klarte å misse Blood Rock da, men til mitt forsvar var jeg i småpanikk gjennom hele det området siden det er så fantastisk creepy (GRISENE)), fant både Vileblood- og Executioner-covenants og klarte å loke til Hunter of Hunters ved å ta Rom for tidlig. Har fiksa den nå, da.

Uansett: Selv om spillet er jæskla bra, er det noen ting som burde vært litt annerledes. Jeg liker at det er færre stats med tydeligere bruksområder, mindre fokus på masse gear og oppgraderings, og ikke minst blood gems istedenfor ores og ascension og drit. Litt fordi det konseptet har jeg kommet på før. Men! From kunne godt ha stjælt litt mer fra konseptet mitt, og latt meg lagre ulike sett med gems som jeg kunne bytta mellom. Det føles litt kunstig å måtte skyfle tilbake til Hunter's Dream mellom områder bare for å bytte gems siden det er en ny fiendetype, og det blir for mye ork å utforske på egen hånd slik.

Og så har vi Balansen da mæssom. Bloodborne er, med soleklar margin, det letteste Souls-spillet, hands down; det var flere bosser jeg tok på første forsøk, inkludert Mergo's Wet Nurse (første gjennomspilling) og Moon Presence (NG+). På den lyse siden var det flere bosser jeg knæsa på første forsøk i NG som krevde mange, mange forsøk i NG+ (Blood-Starved Beast og Darkbeast Paarl kan smile fornøyd nå). Jeg er klar over at balansering av et såpass komplisert spill over flere gjennomspillinger antageligvis er omtrent like lett som å hekle en genser av syltetøy, men når sistebossen på NG+ ramler på første forsøk når jeg er tom for QS og vials da altså. Da.

Jeg er heller ikke spesielt glad i det nye invasion/summon-systemet. Altså, summons funker greit nok, men det burde vært mye lettere å bli utsatt for invasions. Jeg spiller aleine noe sånt som 99% av tida, og dermed ble det totalt en invasion på to gjennomspillinger (takket være at den bjelleringende dama ringte ei illevarslende bjelle). Er det nok, da? Nei, det er ikke det, vettu. Men samma det, Bloodborne er - alt tatt i betraktning - bedre enn Dark Souls 2, spør du meg. Det er bare kos å starte på en ny gjennomspilling, mens jeg sliter med å orke å spille videre på Scholar of the First Sin-saven min. Bør forøvrig være unødvendig å nevne at Bloodborne ikke er bedre enn Dark Souls. Siden det ikke er noen spill som er det.
 
Hvis det ikke er sagt tidligere så...: Denne spillen koster 314kr for PS+ folk frem til 13.08.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ende-jævla-lig myrda jeg faens Watchdog. Det har jeg gjort noen ganger før også, men ikke med halvt liv og boost til statsa hans som gjorde samtlige angrep til one- eller two-shots. Og nå må dere se videoen hvor jeg spiller som en ost og flakser meg gjennom mesteparten.
Protip: rull rett inn i de hardeste angrepene til bossen og vent så lenge som mulig før du tar noen slag når du endelig har fått på stun.
Protip 2: jeg hater den drittbossen der.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Ah, Watchdog er en av de tre bossene jeg har tatt i min eneste chalice dungeon. De første tre gangene lurte jeg på hvordan i helsike jeg skulle greie dette, spesielt siden figuren min var meget lav level da jeg testet dette chalice-greiene tidlig. Watchdog hadde et angrep som instadrepte meg, de andre angrepene tålte jeg vanligvis ikke to av. Med andre ord måtte jeg finne ut hvordan denne bossen rullet. Heldigvis er chalice dungeons lagt opp slik at du utforsket for å finne spaken som åpner bossdøra like ved der du spawner, så du trenger ikke løpe langt mellom hvert forsøk.

Da jeg endelig tok bossen var det uten å ta skade selv. :smugdog:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Første gang bare måkte jeg ham rett ned, siden jeg var level ~90 fordi jeg hadde venta en stund med chalice dungeons. I Cursed Pthumerian Defilement har du halvparten så mye liv som ellers, og bossene er boosta ganske grundig (depth 4), så det er noe helt annet. :p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Gjett om jeg er stuck på Amygdala nå da hint jeg er stuck på Amygdala. Ta denne som vederkvegelse.

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#denfølelsen når du har bossen nede på en centimeter og så bommer du og blir truffet av et angrep som egentlig ikke skal oneshotte deg men som oneshotter deg allikevel fordi årsaker. Da slo jeg av og spilte noe mer avslappende, nemlig Mega Man 1.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Souls-serien og Bloodborne opererer med et system som beregner skade ut ifra animasjonen du er i, for å si det litt klønete. Står du stille, tar du 100% skade av angrepet, men hvis du f.eks. har gjort et angrep og bommer står du mer utsatt til og tar ekstra skade. Prøv det på en mob. Slår du til mens en mob har våpenet sitt i bakken på slutten av et angrep blir det en form for crit.

Slik kan du dø av et angrep som til vanlig bare tar 90% av helsa di.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Hver gang jeg ser denne tråden tenker jeg at jeg må komme inn i hele Souls-serien. Elsker spilla, men har ikke kapasitet til å dille med de da jeg blir så vanvittig sliten pga drugs og smerte. Men fy faen. Demon's Souls er fortsatt et av mine favorittspill. Såpass at jeg måtte få fatt på en kinesisk versjon back in the day
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen



DEN JÆVLA SAGA HVA FAEN ER DET FOR NOE

E3:
IGN skrev:
From Software's first Bloodborne expansion has been announced: The Old Hunters, which expands on story elements from the main game. It will be available on November 24. On December 3, Bloodborne: The Old Hunters Edition is coming to retail.
E:



E2: I tilfelle noen bryr seg så har jeg myrda Amygdala og er nå stuck på første boss i den siste jævla Chalice Dungeonen jeg har tenkt å ta. :p
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Eurogamer skrev:
Bloodborne: The Old Hunters will launch in the UK on the same day as Japan, 24th November, and will be priced £11.99/€14.99.
~150 spennasjer for noen timer ekstra Bloodborne-innhold høres bra ut for meg, iallfall. Hvis Souls-spillene er noe å gå etter, blir DLC-et også integrert i hovedspillet, og det håper jeg virkelig. Gjør meg lite om det er som med Cainhurst (altså, at du må gjøre noe spess for å komme til et separat DLC-område), så lenge man ikke må dille med å velge om man vil starte hovedspill eller DLC eller noe sånt ræl.

Ellers: Noe av det jeg husker best fra første runde gjennom spillet, er katedralen man ser på samme side av Yharnam som Forbidden Woods; du kan se den når du går oppover mot Great Cathedral/Vicar Amelia. Den jeg tenker på, har tjukk, svart røyk veltende ut av noen digre fabrikkpiper. Man drar da aldri dit i hovedspillen, så jeg krysser fingra for at det dukker opp i DLC-biten...