Burnout 3 er ute!

D

Doctor Downs

Gjest
#1
"This is the best arcade racing game I've ever played. Criterion has redefined speed for all racers of the future. While classics like Wipeout and F-Zero were once the measuring stick, Burnout 3 has taken the crown. This will be one of your favorites, a true classic, and a definite contender for Game of the Year. The graphics are stunning, the soundtrack is customizable (as the EA trax are horrendous), and the racing is blazingly fast and incredibly addictive. There is no better racing experience on Xbox or any other system and anyone who ignores Burnout 3 is a fool. It's not often that every single IGN editor agrees with the greatness of a game, but there's not one among us who has voiced displeasure over this brilliant title. Believe the hype, believe the score -- this is your must-buy game of the fall."

- Hilary Goldstein, IGN.com

Presentation: 9.0
Crashes are presented stylishly, the World Tour mode is intuitive, and the rewards system is great. If only we earned licensed or cooler cars, we'd have nothing to nitpick over.

Graphics: 9.0
Mostly flawless 60-fps framerate, widescreen, progressive scan capable. The crash effects are beyond compare. This is a beautiful Xbox racer.

Sound: 8.5
Make your own custom soundtracks and forget the teen-angst stuff; but there are 40+ tracks if you're into that. The sound effects and in-game audio is fantastic, though. Dolby Digital support and all.

Gameplay: 9.5
Arcade-style racing at its best, but new life is breathed into it. Varied, unbelievably quick, clever, and groundbreaking. Not too challenging, but addiction sets in regardless. Basically, it owns.

Lasting Appeal: 10.0
Single-player alone is so magnetic you'll be constantly drawn back. However, all the rewards, plus the technical feat of 2-8 player online really opens it up for endless replay value.

OVERALL: 9.5
(out of 10 / not an average)





Dette var Xbox-versjonen. PS2-utgaven fikk 9.4 og GC-utgaven har ikke noen anmeldelse enda. Kommer vel om ikke altfor lenge.


Jeg har aldri vært en tilhenger av bilspill, men Burnout 2 syntes jeg var ganske gøy, husker jeg. Dette ser jo ut som et kanonspill og en god grunn til å kjøpe ratt og pedaler!
 
#3
Venter litt på gamespot reviwen, IGN sine Previwes har vært litt "suspekte" i det siste. De hyper opp et spill i previwen og slakter det i reviwen (driver 3 anyone)
 
#4
Opprinnelig skrevet av Aquila
Dette var Xbox-versjonen. PS2-utgaven fikk 9.4 og GC-utgaven har ikke noen anmeldelse enda. Kommer vel om ikke altfor lenge.
Kommer Burnout 3 til GameCube alikevel?
Uansett. Jeg liker heller ikke bilspill, men Burnout 3 ser temmelig råbøst ut. Men kommer neppe til å kjøpe det. Det får min broder gjøre. Han er stor fan av bilspill.
 
#5
Jeg har vært utålmodig og "slem gutt" og lastet ned spillet til Xbox, og kan bekrefte det alle håpet på. Dette spillet er antakelig det råeste og beste bilspillet jeg har spillt noensinne...

...et spill som definitivt står på toppen av handlelisten min akkurat nå.
 

Kilik

Lokal moderator
#6
Dette skal skaffes snarest! Det virker som alt jeg savnet i Burnout 2 har blitt fikset og mer til. Har mye mer sansen for denne typen racingspill enn simulatorspill som f.eks. GT4...
 
#7
Opprinnelig skrevet av Shigsyfreak+03.09.2004, 23.19-->
<!--QuoteBegin-Aquila
Dette var Xbox-versjonen. PS2-utgaven fikk 9.4 og GC-utgaven har ikke noen anmeldelse enda. Kommer vel om ikke altfor lenge.
Kommer Burnout 3 til GameCube alikevel?
Uansett. Jeg liker heller ikke bilspill, men Burnout 3 ser temmelig råbøst ut. Men kommer neppe til å kjøpe det. Det får min broder gjøre. Han er stor fan av bilspill.
97769​
[/b]
burnout 3 kommer nok til GC det, ja... slik som burnout 1 og 2 som også kom faktisk et par måneder før GC-versjonen. jeg kommer til å kjøpe dette umiddelbart når det kommer til gamecube, fordi jeg er en svær
burnout-fan! men at det utkonkurerer f-zero i fart har jeg serdelis ingen som helst tro på
 
D

Doctor Downs

Gjest
#8
For min del skal det ikke mye til å utkonkurrere F-Zero i underholdningsverdi ihvertfall.
 

SHDR

Gullmedlem
#9
Det skal jobbe noe helt utrolig for å kunne touche underholdningsfaktoren og fartsfølelsen til F-Zero GX, iallefall. Dessuten er det ingen tvil om at svevebiler er mye morsommere enn firehjulinger ;)

Uansett kommer det ikke til GameCube. Det er allerede for mye fokus på onlinedelen av spillet til at det kan portes til GC uten MASSE forandringer, ettersom selve spillet uten onlinekomponentene visstnok er ganske skrale greier. Dette har sjefen i Criterion confirmet for to måneder siden. Kan hende han har gått tilbake på det, men det tror jeg ikke.

Spørs om jeg gidder kjøpe det, ettersom online og konsoll for min del er !=
 
#10
Jeg prøvde en demo av Burnpout 3 i slutten av Mai. Det ser ut til at dette er verdt pengene.

Utgivelse i Norge er 9.sept. :)
 
#11
Shadar: Single player delen er faktisk meget bra, sammenlignet med andre bilspill. Dette er uten tvil et godt spill selv for de enslige. Jeg har ikke muligheten til online på Xbox (grunnet modding), men kommer nok likevel til å anskaffe spillet til Xbox. Greit nok, går jo glipp av online-mulighetene, men av det jeg har sett hittil så er singleplayeren godt nok i massevis, og milevis foran andre spill i denne sjangeren. Beste singleplayer modus siden Gran Turismo, synes nå jeg, men det kan jo være fordi spillet rett og slett er så gøy å spille at så og si alle race er morsomme.
 
#12
Opprinnelig skrevet av LocoLennon@04.09.2004, 13.04
Shadar: Single player delen er faktisk meget bra, sammenlignet med andre bilspill. Dette er uten tvil et godt spill selv for de enslige. Jeg har ikke muligheten til online på Xbox (grunnet modding), men kommer nok likevel til å anskaffe spillet til Xbox. Greit nok, går jo glipp av online-mulighetene, men av det jeg har sett hittil så er singleplayeren godt nok i massevis, og milevis foran andre spill i denne sjangeren. Beste singleplayer modus siden Gran Turismo, synes nå jeg, men det kan jo være fordi spillet rett og slett er så gøy å spille at så og si alle race er morsomme.
97942​
Ehh...du vet vel at du kan spille Online fordi om du har modda Xbox? Faktisk kan du spille kopierte spill over Xboxconnect og flere tjenester. Og du kan jo bare slå av chippen og spille orginale spill på Xbox Live.

Men over til spillet, jeg har spillet og synes det er veldig morro. Grafikken er skikkelig bra og du har det rettogslett morro når du spiller. Det som er veldig kult er at når du koliderer så holder du inne en knapp som gjør at alt går i slow motion og du kan styre vraket ditt som suser avgårde. Dette er skikkelig rått, spesielt når det smeller skikkelig!
 
#13
Høres ut som et fantastisk spill. Jeg skal nok få skaffet meg det i løpet av måneden. Det blir spesielt morsomt å prøve det ut online på PS2.
 
#15
Hvordan klarer spilet seg i forhold til PGR 2?

Er IMO ett relevant spørsmål på tross av gameplayforskjellene.
 
#16
Vel, i og med at jeg personlig synes Gotham spillene bare har gått nedover siden det originale på Dreamcast (Metropolis Street Racer), i tillegg til å gå over til et helt idiotisk navn fremfor det gamle navnet som faktisk var en mye bedre indikasjon på hva spillet handler om, og det at Burnout 3 er kanskje min absolutt beste arkade-racer opplevelse noensinne så vil jeg nok si at Burnout 3 er bedre enn PGR2.

Kjøp det, jeg ser ingen grunn til at noen skal bli skuffet. Liker man ikke dette spillet, så liker man ikke bilspill. Det går sinnsykt fort (selv de "treigeste" bilene gir en sinnsyk fartsfølelse), det har meget meget pen grafikk, noe av det beste på Xbox, lydene er ypperlige, krasjene er spektakulære, og Takeout modusen, eller Road Rage som det heter er utrolig morsom (take out as many cars as possible before your car is damaged beyond repair).

_Larzen_: ja fullt klar over at du kan spille det, men da må jeg ha en switch, og etter det jeg har hørt så sies det at denne switchen er ansvarlig for å gjort et stort antall xbox'er mer eller mindre ustabile, og jeg foretrekker heller å kjøpe meg en ny (ekstra) xbox istedenfor å risikere helsa til min gamle gode. Dessuten koster de ikke så mye lenger, og prisene går bare nedover, så det kan nok hende jeg ender opp med to stykk box'er også.
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
#17
diggeste grafikken paa ett bilspill til konsoll!!! ser tett digg ut, med verdens feteste partikkeleffekter. kanskje jeg kj0per det, men neppe til full pris...
Suger i bilspill :(
 
#18
Opprinnelig skrevet av Aquila@04.09.2004, 10.25
For min del skal det ikke mye til å utkonkurrere F-Zero i underholdningsverdi ihvertfall.
97867​
hehe, nei, mange synes nok det. men de som setter pris på et hardcore, fartsfyllt, og deadly vanskelig spill synes at det er nok underholdningesverdi i det, noe du synes å ikke like.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#19
Jeg gleder meg så forjææævlig til Burnout 3. Det har vært på ønskelisten min lenge nå, og jeg skal ha det, istedet for f.eks Fable. Jeg er overbevist om at Burnout 3 og Halo 2 blir de to beste Live-spillene noensinne. 4 EVHAH.