Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth

Lodin

Der Waaaah
#21
Kan vel også nevne at de historiene som har mest med CoC å gjøre er The Shadow Over Innsmouth, The Call of Cthulhu, The Shadow Out of Time, At the Mountains of Madness og Dagon. Leser du de vil du ha sånn nogenlunde peiling på hva som foregår i spillet.
Alle de historiene finnes forøvrig i The Lovecraft Omnibus 2 og 3 og de er tilgjengelige i alle gode bokhandlere med engelsk avdeling. Sånn i tilfelle du er en av de som ikke liker å lese på PC skjermen.
 
#22
Noen som har kjørt dette spillet på X360 uten problemer? Har lest at det er noe problemer med intro og cutsceens?

Noen som vet noe om dette? Har veldig lyst å kjøpe det men venter om det ikke funker 100% enda på X360.
 
#23
Lodin... Hva faen skal jeg gjøre i kjelleren til kirken? :rulleøyne: Send PM hvis du gidder, sitti her i 1time å finner ikke den..tingen :p

var ikke så fælt til spoil det der? var det?
 

Lodin

Der Waaaah
#24
Noen som har kjørt dette spillet på X360 uten problemer? Har lest at det er noe problemer med intro og cutsceens?

Noen som vet noe om dette? Har veldig lyst å kjøpe det men venter om det ikke funker 100% enda på X360.
[/b]
Er vel heller det at de fleste Xbox spill sliter litt på et eller annet vis på 360en. Det er rett og slett ikke idielt å emulere de spilla med tanke på at de har bytta sjermkortfabrikant og sånt.
Tviler på at dette blir så mye bedre med det første.
Lodin... Hva faen skal jeg gjøre i kjelleren til kirken? :rulleøyne: Send PM hvis du gidder, sitti her i 1time å finner ikke den..tingen :p

var ikke så fælt til spoil det der? var det?
[/b]
Har du fortsatt postkortet? Sjekk om det er noe du kan bruke det på der nede.
<div class="spoilertop" onClick="openClose('9727a6093a9a491b21623b4f064b562f')" style="font-weight: bold">» Klikk her for å vise Spoiler - Klikk igjen for å skjule... «<div class="spoilermain" id="9727a6093a9a491b21623b4f064b562f" style="display:none">Bruke kortet på den plata med tall på podiet. Da får du fram koden til safen og inni der ligger korset.
 
#25
ahh, noe så usselt enkelt hadde jeg aldri tenkt på :( Men takk Lodin du er en engel =D
 
#26
Noen som har kjørt dette spillet på X360 uten problemer? Har lest at det er noe problemer med intro og cutsceens?

Noen som vet noe om dette? Har veldig lyst å kjøpe det men venter om det ikke funker 100% enda på X360.
[/b]
Vet ikke om du har funnet svaret andre steder, men jeg testet det i går i rundt en time, og kunne ikke finne noe å utsette, fungerte akkurat som på den gamle xbox'en. Men det er ingen garanti for at det kan skje noe senere i spillet slik som når man spiller HL 2 på 360'en.
 
#27
<div class='quotemain'>
Noen som har kjørt dette spillet på X360 uten problemer? Har lest at det er noe problemer med intro og cutsceens?

Noen som vet noe om dette? Har veldig lyst å kjøpe det men venter om det ikke funker 100% enda på X360.
[/b]
Vet ikke om du har funnet svaret andre steder, men jeg testet det i går i rundt en time, og kunne ikke finne noe å utsette, fungerte akkurat som på den gamle xbox'en. Men det er ingen garanti for at det kan skje noe senere i spillet slik som når man spiller HL 2 på 360'en.
[/b][/quote]

Hva skjer med Half Life 2 senere i spillet på en xbox 360? :blunk:
 
#28
<div class='quotemain'>
Noen som har kjørt dette spillet på X360 uten problemer? Har lest at det er noe problemer med intro og cutsceens?

Noen som vet noe om dette? Har veldig lyst å kjøpe det men venter om det ikke funker 100% enda på X360.
[/b]
Vet ikke om du har funnet svaret andre steder, men jeg testet det i går i rundt en time, og kunne ikke finne noe å utsette, fungerte akkurat som på den gamle xbox'en. Men det er ingen garanti for at det kan skje noe senere i spillet slik som når man spiller HL 2 på 360'en.
[/b][/quote]

Ok, takker. Jeg får vel ta en sjangs å kjøpe det.
 
#29
Jeg kjøpte spillet idag, og introen fungerer ikke som den skal. Jeg ser en port men så blir bildet svart og så helt hvit.

Lyden går videre men en ser ikke en dritt, om jeg hopper over og den har lastet litt så starter en cutsceen som funker som den skal. Spillet ser ut til å funke også.

Men er jo utrolig kjipt å ikke kunne se introen da!

Har testet litt forskjellige ting, testet den i 50hz og 60hz og med regular og widescreen valg. Men det samme skjer....ARGH"!!!!!
 
#30
Hva intro er det du mener. Spillet har en prolog, er det den du mener?

Hva skjer med Half Life 2 senere i spillet på en xbox 360? :blunk:
[/b]
På andre level, dvs " Water Hazard"(eller noe lignende), hvor du kjører luftpute-båten kan man ikke spille lenger. Det som skjer er hovedsaklig to ting. Fysikkmotoren fuckes helt opp, slik at om du hiver en kasse opp i lufta, vil den bare fortsette i den retingen du heiv kassen, og aldri dette ned i gjen. Om du hiver den opp mot himmelen vil den bare fyke ut av synsfeltet og forsvinne. Den andre buggen som er årsasken til at du ikke kommer videre er at spillet gir deg muligheten til å gå gjennom vegger og objekter. Problemet kommer når du skal hoppe på noen planker opp på en kant, men du kjører jo bare rett igjennom plankene...
Nå prøvde jeg dette tidlig i desember, for det jeg vet kan M$ ha ordnet opp i dette nå...
 
#31
Hva intro er det du mener. Spillet har en prolog, er det den du mener?

<div class='quotemain'>
Hva skjer med Half Life 2 senere i spillet på en xbox 360? :blunk:
[/b]
På andre level, dvs " Water Hazard"(eller noe lignende), hvor du kjører luftpute-båten kan man ikke spille lenger. Det som skjer er hovedsaklig to ting. Fysikkmotoren fuckes helt opp, slik at om du hiver en kasse opp i lufta, vil den bare fortsette i den retingen du heiv kassen, og aldri dette ned i gjen. Om du hiver den opp mot himmelen vil den bare fyke ut av synsfeltet og forsvinne. Den andre buggen som er årsasken til at du ikke kommer videre er at spillet gir deg muligheten til å gå gjennom vegger og objekter. Problemet kommer når du skal hoppe på noen planker opp på en kant, men du kjører jo bare rett igjennom plankene...
Nå prøvde jeg dette tidlig i desember, for det jeg vet kan M$ ha ordnet opp i dette nå...
[/b][/quote]

Jeg ser en port og et hus i bakgrunnen, og han snakker om at han har sett hva som befinner seg i mørket eller noe. Den filmen blir svart..om jeg hopper over den ås begynner den å laste litt og så kommer en liten film snutt til, den virker og fra der så er alt ok vistnok.
 

Lodin

Der Waaaah
#32
Da går du i grunn ikke glipp av noe. Alt i den prologen er flashbacks til ting du får se etterhvert om jeg husker rett.
 
#35
Jeg har sett det ja, jeg må si det spillet her er skikkelig bra altså! Det er noe med det som får meg til å blir et nærvevrak til tider.

I natt så var jeg på hotellrommet når dem kommer brasans igjennom med økser....det fikk meg virkelig til å få panikk altså.
 

Lodin

Der Waaaah
#36
For de som måtte lure (nemlig meg) så har nå endelig PC versjonen fått en dato. 24 mars, altså om to uker er tidspunktet det braker løs på. Forhåpentligvis har de lagt til litt fri saving og bedre kontroll så det som allerede er et supert spill kan bli enda bedre.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#37
Oooog DER var det merket av i kalenderen. Har motstått fristelsen til å teste Xbox-versjonen i noen måneder nå, og endelig skal det betale seg. :D
 

Lodin

Der Waaaah
#39
Edit: Ehehehe, det fløy en liten yith inn vinduet mitt i stad og ga meg en kopi så nå har jeg faktisk fått testa det litt... :ehm...:

Grafikken er bedre enn på boxen, ganske enkelt pga. høyere oppløsning og bedre kvalitet på teksturene (faktisk overaskende bra noen steder). Kjører vist og noen bloom-filtere og litt stæsj. Det er alikevel ikke særlig pent å se på i 2006, men fungerer helt klart.
Kontrollen er grisedigg. Man har nå egne knapper for lening så man kan snike og strafe samtidig, dette og musesikting kommer nok til å gjøre kampene en god del enklere.
Savinga er den samme som på boxen, stjerner på veggen man aktiverer samt checkpoints, men siden det ser ut til at jeg er den eneste som hater slikt burde ikke det være så farlig.
Ellers virker spillet litt slurvete porta, med mapper og filer som helt klart ligger igjen etter konsollversjonen, men jeg møtte ikke på noen store problemer. Det kjører også strålende på den gamle rugen min av en maskin, så ingen burde ha store problemer med dette (kan du kjøre UT2004 kjører dette).
Alt i alt har jeg fått den versjonen av spillet jeg håpa på.