Etter 6 lange år er altså endelig tiden for oss Lovecraft fans inne. Midt i mørkeste Halloween tida (ihvertfall for Xboxere, PC versjonen slippes i mars neste år) slipper Bethesda litt galskap som nok de færreste av oss vil takle. Call of Cthulhu: DCOTE er et FPS satt i den lille fiskelandsbyen Insmouth en gang rundt 1925 hvor man som privatetterforskeren Jack Walters skal finne ut av hva som er skjedd med en lokal handelsmann. Byen er full av rare folk som ikke virker helt gode. Folk i nærheten kaller det Insmouth-looken, men hadde man ikke vist bedre hadde man trodd de ligna litt på fisker. Uansett viser det seg raskt at man ikke er ønsket i byen og man må kjempe for å bare overleve.
Jeg har ikke prøvd det ennå selv, men utifra det jeg har lest er spillet veldig tro mot bøkene det er basert på. Det betyr feks. at man ikke bare kan løpe omkring å slakte alt, men må passe seg og faktisk bruker de to første timene uten noen som helst måte å forsvare seg. Det har fått litt pepper for dette, men personlig har jeg lengta etter noe sånt. Høres rimelig skummelt ut.
Når man blir skada dukker det opp visse likhetstrekk med MGS3 i at man må inn på en meny og helbrede seg. Man blir også hindra hvis man ikke gjør noe med skadene sine. Ødelagte bein senker deg og skader på øyet gjør det verre å sikte.
Noe annet gøy er sanity effectsene. Selvom Nintendo patenterte dette for noen år siden med Eternal Darkness vil man her også merke det når man blir stressa. Man kan få vertigo av å stirre for lenge ned fra store høyder og hjerterytmen øker kraftig når man ser skumle ting. Hvis man så ikke tar det rolig ved å slappe av eller skyte litt morfin vil man begynne å se og høre ting, prate til seg selv og i verste fall rette en pistol mot sin egen tinning og avslutte spillet tidlig. Høres grusomt festlig ut.
Dagon kult? Hvilken Dagon kult?
Her har vi Jacky boy, som vanlig frisk, rask og klar til dyst.
E det han bæssfar sjøl æ skue?
Spillets hjemmeside
Eurogamer ga det 8/10
Historien spillet hovedsaklig baseres på
Jeg har ikke prøvd det ennå selv, men utifra det jeg har lest er spillet veldig tro mot bøkene det er basert på. Det betyr feks. at man ikke bare kan løpe omkring å slakte alt, men må passe seg og faktisk bruker de to første timene uten noen som helst måte å forsvare seg. Det har fått litt pepper for dette, men personlig har jeg lengta etter noe sånt. Høres rimelig skummelt ut.
Når man blir skada dukker det opp visse likhetstrekk med MGS3 i at man må inn på en meny og helbrede seg. Man blir også hindra hvis man ikke gjør noe med skadene sine. Ødelagte bein senker deg og skader på øyet gjør det verre å sikte.
Noe annet gøy er sanity effectsene. Selvom Nintendo patenterte dette for noen år siden med Eternal Darkness vil man her også merke det når man blir stressa. Man kan få vertigo av å stirre for lenge ned fra store høyder og hjerterytmen øker kraftig når man ser skumle ting. Hvis man så ikke tar det rolig ved å slappe av eller skyte litt morfin vil man begynne å se og høre ting, prate til seg selv og i verste fall rette en pistol mot sin egen tinning og avslutte spillet tidlig. Høres grusomt festlig ut.

Dagon kult? Hvilken Dagon kult?

Her har vi Jacky boy, som vanlig frisk, rask og klar til dyst.

E det han bæssfar sjøl æ skue?
Spillets hjemmeside
Eurogamer ga det 8/10
Historien spillet hovedsaklig baseres på