Call of Duty 4

Halky

Veteran bruker ;)
#21
Hehe, vel jeg vil heller tippe at den M60 eller M245'n går varm isteden for, hvis du skulle stått og skytet på en murvegg med fullauto.

Dessuten og skyte gjennom vegger på den måten ekke no nytt i spill. Se bare på CS, der har man kunnet det omtrent hele tiden siden det kom ut, for mange mange år siden. Og det er ikke særlig realistisk.
 
#22
Er det noen som faktisk kan bekrefte at det ikke går an å skyte gjennom murvegger med tung skyts? Ikke at jeg syns det virker særlig sannsynlig, men jeg gidder uansett ikke grine over hvor usannsynlig det er før jeg faktisk vet det. I alle fall, urealistisk eller ei, virka det litt dritt. Spillet i seg selv ser jo for så vidt ganske stilig ut, og jeg likte virkelig den Last Stand greia.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#23
Det spørs jo helt og holdent på ting som innfallsvinkel, distanse, våpen... Ja, dere skjønner tegninga. Nøkkelordet her er "årsakssammenheng". En vegg av helt vanlig murstein kan man skyte gjennom med en AK-47 fra litt avstand, men med mindre skyts går det dårlig(det er bare å glemme med f.eks. en M-16).
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#24
Jeg får si at det jeg syntes var aller mest mongo på den videoen, var at det å bli skutt gjennom ikke førte til noe annet for veggen/gulvet enn at det ble noen kulehull-decals der. Plis, det så vi i Counter-Strike for svarte. <_<
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#25
Haha, du sier noe der. Å skyte gjennom visse objekter er da intet nytt, selv Battlefield-spillene har det nå. :D
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#26
I militæret lærte broren min at dersom en fiendtlig kladd prøvde seg på klassisk videospill-gjemme-seg-ved-siden-av-vinduet-og-dukke-frem-for-å-skyte, så var det bare å ta AG3en og skyte tufsen gjennom veggen. Så det går nok an. Og i forigårs så jeg et program om kamprifler på Discovery der de brukte en M16 til skyte gjennom Lecablokker, så det er greit å ikke være for skråsikker i møtet med den, heller. LEcablokker er riktignok litt veikere enn mursten, men så er mange flere hus laget av det nå om dagen.

PS: Ikke gjem dere bak biler heller. Det har jeg nemlig sett på Mythbusters.
 
#28
SITAT(Yetipants @ 03.07.07, 13.51) 72319
Les hva han skriver da mann. Som sagt er det litt vrient å skyte gjennom en murvegg, som man ser på videoen, med gevær. :rulleøyne:
[/b]

Vel, jeg er ingen ekspert paa vaapen, men jeg regner da med at et gevaer av typen vi saa kan skyte gjennom husvegger. Husvegger pleier ikke aa vaere laget av betong. Gips, treverk eller lekablokker er vel mer sannsynlig.


En annen ting. Hvorfor diskuterer vi realisme i COD4 egentlig? :p Jeg tror ikke utviklerne la inn den nye muligheten for aa gjoere spillet mer realistisk.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#29
Joa, men argumentet gjaldt murvegger, som man også får se i videoen. Selv får jeg vel si at jeg ikke helt er med på at det første skuddet gjennom en murvegg, fra en MG eller ikke, er spesielt risky for kisen på andre sida. Sånn. Ferdig. <_<
 
#30
Tenkter soldatene nede i midtøstens etter pris på at de fleste bygningnene der er laget av stein(eller er de det?)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#31
Gjørme.
 
#32
Tror jeg heller kaster en granat inn vinduet i BETONGVEGGEN som jeg ikke kan skyte gjennom, og popper dem når de løper ut. Problem solved.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#33
Eller gjør det på ekte koalisjonsvis. Trekk deg tilbake, send forespørsel om air strike og skyt litt på huset fra trygg avstand nå og da, slik at folka inni tror de fremdeles har en standoff på gang. Ain't nothin' to it.
 
#35
E3-traileren er borte og den er helt sinnsyk! Dette spillet blir episk, actionfylt og grusomt. Sjelden jeg blir saa paavirket av en trailer. Call of Duty 4 gled plutselig inn paa min topp 5 liste for hoesten.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#37
Ah, flotte saker. Nettkoden i de tidligere CoD-spillene har vært, øh, manglende (ihvertfall på 360-versjonene), så at de investerer litt mer tid i testing og slikt i forkant av utgivelsen framfor å patche det til det uendelige i etterkant er godt å høre. CoD2 brukte rundt fem måneder på å bli noe i nærheten av fungerende over nett på 360, syns jeg å huske.

... Pluss at jeg får spille CoD4 tidligere, såklart. :v:
 

Kilik

Lokal moderator
#38
4 min. gameplayvideo
Virker veldig lovende. Grunnen til at grafikken er gråaktig er at det skal representere flashbacks. Foregår i Ukraina, så dette gir litt STALKER-feeling.
 

Kilik

Lokal moderator
#40
Jepp, endelig har de fått grafikken opp på next-gen-nivå, men det kan fortsatt ikke måle seg helt med dette.