Call of Duty: World at War

Trench_Rat

Sommerbildene våre
Eller det. Spilte nettopp litt av CoH: Opposing Fronts sin tysker-campaign, og jeg følte meg vagt ukomfortabel hele tiden. Det er rett og slett feil for meg å slakte alle de stakkars fallskjermtroppene som deiset rett ned på en SS-Panzergruppe under Market Garden, jeg får ingen godfølelse av å vinne. :(
helt off-topic men beste RTT spill du aldri har spilt

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Lastet ned betaen på xbox live tidligere i dag og har fått prøvd litt. Det virker morro, men det er vel strengt talt best beskrevet som en WWII expansion pack til CoD4. Har bare såvidt unlocket muligheten til å lage egne klasser så kan ikke si så altfor mye om våpnene. Eneste jeg har bitt meg merke i så langt er det virker som det er veldig lite recoil på våpnene.

Håper de slipper PC-betaen snart og at jeg får en key til den. Jeg har spilt CoD4 på PC en stund nå og det er ikke trivelig å vende tilbake...

CyberK

Finner ikke på noe.
helt off-topic men beste RTT spill du aldri har spilt
Ahh, men jeg har faktisk spilt den. Close Combat er Company of Heroes sin steinharde bestefar, lite tilgivende men meget belønnende om du får det til. (Grafikken står også i stil til Windows 95. Legg også merke til at det er et Microsoft-spill som kunne spilles på Mac. Det var lenge før DX10-maset, det.)

^^

Lurtz: Får jeg spørre hvor du fikk keyen fra? Har registrert meg gjennom Eurogamer selv.

Leste i Gamereactors papirutgave at førsteinntrykket av COD5 ikke var så bra. Mtp. flerformatutgivelse er grafikken nedgradert, merker du noe av det i forhold til Call of Duty 4, som hvis jeg ikke husker feil også ble lansert på flere formater enn PS3, 360 og PC?

Shit happens, men hva synes du ellers da om spillet? Sånn direkte sammenlignet med COD4, leser at du synes det virker som WWII expansion. Det du skrev der samt det jeg leste i GR har gjort at hypen min brått tok slutt.

Det er kanskje like så greit, med tanke på alle kvalitetsspillene som kommer. Fable II, Fallout 3, James Bond: Quantum of Solace...

Håper jeg får betakey og får testa det ut. Husker betaen til COD4, den overbeviste hvertfall meg.

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Prøvd det litt mer nå. Det er ganske mye sløvere enn CoD4, jeg ser absolutt ingen grunn til å spille CoD5 over CoD4. Men må ta i betraktning at jeg spiller på konsoll. Beklager, men synes FPS er ulidelig ræva på konsoll.

Fikk ordnet meg key, har trykka F5 en del i dag :p
Men jeg klarte å bli stukket av en veps i håndflaten litt før jeg fikk key, strategisk plassert slik at jeg ikke kan holde i en x360 kontroll enda :argh:

K999

Keystone State Of Mind
Fikk key jeg også, så det blir spilling litt senere i kveld og sikkert resten av uka. Er uheldigvis opptatt frem til senere i kveld. :(

Shit happens, men hva synes du ellers da om spillet? Sånn direkte sammenlignet med COD4, leser at du synes det virker som WWII expansion. Det du skrev der samt det jeg leste i GR har gjort at hypen min brått tok slutt.

Det er kanskje like så greit, med tanke på alle kvalitetsspillene som kommer. Fable II, Fallout 3, James Bond: Quantum of Solace...

Håper jeg får betakey og får testa det ut. Husker betaen til COD4, den overbeviste hvertfall meg.
Jeg tviler på bond som kvalitetsspill.

Cod5 er forøvrig ett veldig unødvendig spill.:(

Virket ganske så kjedelig det her... våpene høres ut som noen lekepistoler. for meg virker det som grafikken er værre enn cod 4. de skulle i det minste inkludert hardcore team deathmatch... man tåler for mye i vanlig :/

etter det her så kommer jeg neppe til å kjøpe det... med mindre jeg finner det til en sinnsykt billig penge.

får vel teste det litt mer nå... kan jo hende at det blir bedre

D

Deleted member 91

Gjest
Revan: Like greit, tro meg. Faenmeg katastrofale greier. Kort sagt føles det som en småbedriten WWII-mod til CoD4. Våpnene er uinteressante og ubalanserte, motoren er som CoD4 bare litt for "floaty" og mongo, løpinga er litt for treig, alt føles rett og slett skikkelig ... meh. Veldig Guitar Hero 3 til Guitar Hero 2, om det høres ut som en ålreit sammenligning. Alt av menyer osv. ser ut som CoD4 bare jævligere, du får sånne basic-våpen du burde hatt innen de ti første nivåene på sånn typ level 50. Det er generelt sett bare møl. Tipper Dirty D digger det.

Liker svarene deres, det åpner for andre spill som Fallout 3, Fable 2, James Bond som ser ut til å bli det første gode Bond-spillet siden Goldeneye, og fordypning i GOW2 og Far Cry 2. Var redd dette skulle bli en braksuksess og ta fokus vekk fra andre spill, som COD4 har gjort.

Likevel er jeg veldig i tvil, fire player co-op er alltids morsomt. Er det null sjanse for å skaffe betakey? Ingen som har en til overs?

Du vet at Quantum of Solace også utvikles av Treyarch i Cod4-motoren? Det vil med andre ord trolig ha akkurat de samme problemene som Cod5 har, i tillegg til at de ikke har en såpass god mal å følge som med Cod5, så de får trolig til å røre spillet om til en eneste stor smørje. Gamer.no (Kent William) sin preview var i hvertfall ikke spesielt positiv til det så vidt jeg kan huske.

Har uansett lasta ned betaen, men ikke fått spilt den enda. Skal vel prøve den litt i morra, men har ikke store forhåpningene etter det jeg leser her. Me får se.

Nå har jeg ikke prøvd betaen enda så jeg gidder forsåvidt ikke uttale meg om hvorvidt spillet er bra eller ei. Men det er en beta tross alt, tror ikke folket bør glemme det ut.

Har spilt det litt selv nå, og vil ikke si at det er så dårlig som noen her påstår. Det føles rett og slett ut som en WWII-expansion (å kalle det en "bedriten" mod er ganske latterlig) til Cod4, på godt og vondt. For det meste er jeg enig i at Cod4 er det absolutt bedre spillet, men det er visse ting i dette som er ganske kult. Liker f.eks hundene MYE bedre enn helikopterene fra Cod4. Det føles mer fortjent når jeg blir drept av dem, og jeg hadde et lite Resident Evil-deja vu hvor en hund plutselig hoppe inn et vindu rett forran meg. Det var tøft. Ellers er det en del nye perks som virker veldig nyttige, det at man på visse maps kan kjøre tanks er ganske kult, og det er deilig med nye småting som at man får mer assist-poeng jo mer man skader noen før de blir drept. Jeg kan faktisk forestille meg at jeg tandemmer litt mellom World at War og Cod4 om jeg noen gang skulle finne førstnevnte til en rimelig penge.