Ja, de legger merke til det; de blir mistenksomme og går en eller to meter utenom patruljeruten sin før de gir opp. Bommer du, og treffer veggen bak, vet de plutselig at du er der og begynner å skyte mot deg. Så forklar meg logikken i dette; at en lyspære eksploderer kan liksom være hva-som-helst, mens lyden av en kule som treffer treverk er et klart tegn på at det er en antiterror-spion blant dem (og ikke nok med
det de reagerer innen et hundredels sekund)? Det er null logikk i hvordan AIen reagerer på forskjellige hendelser, men den vil alltid reagere på samme måte som sist. AIen er naiv og ulogisk--
perfekt for et spill som liksom skal være realistisk, med andre ord :ehm...: . Og med det at de organiserer seg bedre for hver gang de ser noe mistenksomt er bare veldig simple triggere som gjør at de tar på seg skuddsikre vester om de finner
ett lik, finner de
enda et tar de på seg hjelmer i tilleg, som om du ikke var stor nok trussel til å ta på seg dem ved første drap.
I Splinter Cell handler alt om å stealth-kille alle du kommer over og slepe dem til et sted hvor det er mørkt. Joda, noen ganger har du ikke lov til å drepe folk, og da handler det om å snike seg fra skygge til skygge til skygge til skygge.
Du sier også at MGS3 har en teit og forutsigbar historie, vel, deg om det, men den er uansett evig mye bedre enn hva Tom Clancy noen gang vil komme opp med. Og forutsigbar er den ikke. Ikke at det ville gjordt noe, da fokusen ligger på karakterutvikling og og ditt forhold til disse heller enn plot-twister ved hvert bidige hjørne. Og ikke kom med at det ikke er lagt noen stor fokus på den i SC, du trakk den inn som motargument.
Noe sier meg foresten at du spilte MGS3 på en veldig lav vanskelighetsgrad, med tanke på at man ifølge deg tåler mye. Man må altså ikke tenke seg om før man gjør ting, da man bare kan skyte seg ut av sittuasjonen? Vel, der har du enda et pluss med MGS, da dette er tilfellet om det er
det som passer
deg. Med tanke på at det er, skal vi se, hele seks forskjellige vanskelighetsgrader i MGS3 (samtlige med større innvirkning enn de i SC) så har du et spill som er tilpasset for en hver. VIL du ha muligheten til å redde deg ut av alle sittuasjoner kan du det, er du perfeksjonist har du muligheter til å la spillet straffe deg deretter.
Meh, hadde egentlig mer å komme med, men orker ikke da jeg er trøtt nå. Kom med resten av grunnene dine, du, så kanskje vi endelig får en (sånn passe) sakelig krangel her
Edit: Dette er rettet mot Sulky, selvsagt