Chief Gutti Diary

#21
7. januar

Endelig var det tid for aa sende av gaarde en droess av ting jeg hadde kjoept hittil. Det ble en ganske svaer boks paa rundt 10 kilo tilsammen. Det kostet til og med 16500 yen for aa sende (950 kroner) med EMS, men da kommer ihvertfall pakka fram paa faa dager. Etterpaa stakk jeg alene til Ginza. Ginza er Japans svar paa Wall Street. Der fins det driiit mange classy butikker, og jeg stakk spesielt innom Yamano Music shop (kjoepte noen guitar tablaturboeker), en gedigen leketoeysbutikk med masse fett, og selvfoelgelig Sony Building. Jeg har tenkt aa kjoepe meg en Sony Vaio laptop som koster rundt 15500 kroner. Eneste problemet er at en ny versjon kommer om et par uker saa jeg maa kanskje vurdere aa skaffe den isteden. Da blir prisen desidert hoeyere! Den er 17" Wide Screen og jeavli stilig, saa det blir nok vanskelig for meg aa unngaa aa kjoepe den nyeste versjonen! Sony Building hadde sinnsykt mye fett aa se paa. Alt fra bilde, lyd, Aibo og games. Fikk muligheten til aa proeve mye nytt paa PSP i tillegg. De hadde demoer paa spill som ikke har kommet ut ennaa.

Senere paa kvelden dro jeg til Sega Club Shinjuku Nishi for aa game litt VF. Fredag er hoveddagen for alle pro VF spillere, og mesteparten moetes paa Shinjuku Club Sega. Fikk juling saa det holdt av Itoshun og Osu Akira, men det var spesielt underholdende aa spille mot Itabashi Zangief. Han brukte Jeffry og var paa Mousha rank (to over 10.dan). Klarte heldigvis aa holde meg paa 9. Dan. Har holdt paa aa rykke ned flere ganger. Folk er bare FOR gode! Til og med Netrom og Raider ville faatt litt problemer her.

Etter det dro jeg for aa moete Hiroshima og en venninne av ham (Eriko). Vi dro foerst for aa spise, for aa saa dra senere for aa spille litt biljard. Utrolig nok hadde jeg lykken med meg hele kvelden. Slo begge i biljard og VF den kvelden. Da vi kom jeg tok vi et par matcher med Winning Eleven 8. Hiroshima ville vinne i ihvertfall et eller annet den kvelden. Utrolig nok slo jeg han 4 av 5 ganger med Liverpool mot Barcelona, noe som han ikke kommer til aa glemme, hehe.

Jeg kjoepte GT4, Samurai Western, Ace Combat 5, MGS3, Piposaru Academy (Ape Escape PSP) og Mawaru Wario til GBA (den hvor man maa vrikke paa maskinen for aa styre). Fikk proevd Samurai Western i stoerre grad enn tidligere, og for dere som ikke vet er Spike utvikleren til dette spillet (Utvikler av Tenchu-serien foer amerikanerne Activision kom aa fucka opp alt som har med beauty og deepness aa gjoere). Boss-battles'ene er skikkelig underholdende, hihi.
 
#22
8. januar

I dag stod jeg opp tidlig for aa moete en jente som heter Akemi. Vi hadde kun muligheten til aa prate sammen i 40 minutter fordi jeg maatte komme meg videre til Kawasaki for aa hoere Live music performance av forskjellige artister som haaper paa aa slaa skikkelig igjennom. Det foerste bandet som kom paa var faktisk sinnsykt bra! Ingen synging, men driiit bra saxophone og gitar. De hadde meg seg CD til salgs saa jeg kjoepte like saa godt begge de hadde. Bandet het forresten Bronze. Det var litt for mye punk style bands tilstede syns jeg, men noen faa band skilte seg ut. Kompisen min kom ikke paa foer 19:00, og da hadde jeg staatt aa hoert paa Live musikk siden 14:00! Begynte aa bli rimelig sliten i beina! En ting jeg kan si er at det var vel verdt ventingen! My friend the guitarist (han blir kalt Mr. Great Mazaka) er faen meg helt gud paa gitar! Jeg foeler meg noen ganger som en riktig taper i det siste, dette fordi jeg har kun blitt introdusert til super businessmenn, musikere, folk som jobber i gamesindustrien og liknende. Jeg faar bare haape paa at jeg noen gang kommer til aa faa vist hva jeg kanskje har peiling paa.

Et annet medlem av Lion Rafale no kai var paa besoek i Tokyo (bor i Osaka), saa vi dro tilbake til Shinjuku for aa moete ham paa kvelden. Han hadde da ventet paa oss i flere timer siden vi ikke kunne gaa fra konsertlokalet foer kompisen min kom paa scenen. Han hadde ihvertfall klart aa skaffe seg en PSP maskin tidlig paa morgenen i Shibuya. I tillegg sa han at han saa den nyeste animasjonsfilmen til Hayao Miyazaki (Howl's Moving Castle) paa kino den dagen. Den var vist meget underholdende! Gleder meg selv til aa se den! Etter vi hadde spist maatte vi selvfoelgelig en tur til spillebula foer det stengte (30 minutter igjen). Vant sammenlagt 5-2 eller noe saant men hadde skikkelig problemer da han spilte Lau eller Jacky.

Paa trikken hjem satt Osu Akira og Hanabi ved siden av oss. De to pleier enten aa dra til Nishi Club Sega eller Beat Tribe Arcade paa loerdager. Det er skremmende aa se at alle famous folka spiller paa toppnivaa med absolutt ALLE characters. Experience og game engine skills er utrolig viktig! Det er faktisk i morgen Tekken 5 turneringen blir holdt. Jeg har desverre ikke muligheten til aa dra dit fordi jeg skal spille ekte Five A Side Footy med noen kompiser rundt samme tid. Tekken konkurranser blir det nok tonnevis av uansett.
 
#23
Hotness

Yeah man! Fucking hell! Haven't had the chance to play guitar once since I arrived but plan to do PLENTY when I get to Kyoto! Actually, the place Hiroshima has moved to now is located next to the greatest Heavy Metal concert hall in all of Japan! All the greats come here, like Megadeth, Metallica, Dokken, Iron Maiden, Pantera, as well as solo performances by George Lynch, Steve Vai, Joe Satriani, Eric Johnson and the like!

Man, I wish you guys were here so much! We'd fucking rock the country, LOL!
Just remember man, you guys break it, you bought it, LOLOLOLOLOL! I'll be checking it closely when I get home, LOLOL!
 
#24
9. januar

Yaga overnattet til i dag men maatte opp ganske tidlig. Han dro foer jeg fikk sagt skikkelig ha-det (how the fuck do you spell this, hehe). Klokken 12:00 kom en kompis jeg og tvillingene (Netrom og Raider) moette for foerste gang for et halvt aar siden. Han heter Yuki Hosoya og er CEO for et bilde-editing company. En venn av han (Mizu) kom ogsaa med, saa vi fikk spilt litt Winning Eleven 8 mot dem foer Sasa og HHH skulle komme. Jeg og Hiroshima spilte bra og vant kampene, hehe. Da Sasa og HHH (Triple H) kom tok en noen faa matcher til (3 mot 3). Etterpaa dro vi ut for aa spille futsal (Five a side footy). Det var faktisk driiiiiiiit fett, og vi sleit ut sinnsykt ut! Har vaert FOR lenge siden jeg sist gjorde noe skikkelig excercise! (Vi maa spille footy naar jeg kommer hjem, eWils). Jeg hadde selvfoelgelig paa meg Liverpool-drakta, mens Hiroshima hadde Greece, Mizu Arsenal og Hosoya England. Vi spilte kanskje i 2 timer tilsammen. Det holdt nok for Sasa og HHH. Disse to er ikke akkurat de beste gutta i form, LOL. Vi hadde det goey ihvertfall! Enda mer Winning Eleven gaming ble det da vi kom hjem. Er faktisk morsomt aa spille 3 mot 3. Blir saa sinnsykt manuelt! Kan nesten gjoere absolutt hva man vil!

I morgen har Hiroshima fri fra jobb saa jeg vet ikke helt hva som skjer ennaa. Det kan hende jeg skal ta meg en tur innom noen bruktsjapper for aa sjekke gamle CDer eller sjeldne spill.
Moette forresten 2 amerikanere i gaar paa trikken til Shinjuku. De var i US Navy og hadde bodd i Japan siden 2001. Gutta fortalte meg at de elsket real fighting, og hadde vaert med i mange turneringer. Faatt selvfoelgelig skikkelig juling i tillegg, hehe.
Gleder meg ihvertfall til aa faa sett Prider og K1 Live snart!
 

Dukie

nice girl
#25
Skal love deg at den får kjørt seg
Fy faen Netti! Den lo jeg skikkelig av! *HAHA*

...hvor god han var, og jeg kan ikke tenke meg han noen gang har moett opp til skolen til riktig tid,...
*LOL*

Hiroshima ville vinne i ihvertfall et eller annet den kvelden.
Smiler han enda selv om han taper? *haha*

I begynnelsen hadde jeg virkelig problemer med aa se hvilken character de spilte med siden alle har helt crazy items equipped!
Haha!! Jeg så en kamp hvor Nina var PRIKK LIK Sarah!

Gutti... Jævla fet den dagboken din! Gutti, jeg kjøpte deg en avskjedsgave.. men fikk aldri gitt den. :/ Fy faen as, jeg gleder meg maks til å besøke Japan i vår/sommer. Du må lage reklame for damene for meg Gutti! En muskuløs IKKE-SOLARIUM brun gutt som spiller VF :kul: Faen as, jeg angrer som faen at jeg ikke ble med til Japan ifjor. Men skal 100% i vår/sommer iallefall. Ser fram til å møte Hiroshima igjen. Fett at han enda gamer Winning Eleven, du får hilse ham fra meg. Ser også utrolig fram til vi alle får gamet sammen igjen!

Jeg rett og slett gleder meg til å komme på besøk!

Stay cool, stay red ! - Duke
 
#26
Cool rapport Gutti, vi får spille fotball igjen en gang. Hadde vært fett å være med på five a side...lol
Heier Hiroshima på Greece...lol ? Fy faen....

///
----------------american ninja......lol
\\\
Trodde du hadde slutta med vf duke, er nok best at du holder deg til Tekken.
 

Dukie

nice girl
#27
Å fy som jeg lo nå Netti... American Ninja! :D Serisøst... første perm du har fra militæret, så tar du, jeg og Raider en American Ninja maraton!!! Klarer du dét, da klarer du en Jack Bauer maraton uten stress.

Når det gjelder VF, jeg spiller ikke fightinggames lengre.. men jeg venter på VF FT og T5, så da skal jeg begynne. Akkurat nå så gamer jeg bare CS og venter på WOW og GTA SA på pc. Ikke spoil denne gangen da. *LOL*

Til sommeren må vi seriøst få spilt fotball sammen! Akkurat som da du, Raider og Gutti skytet i stykker min vakre Gary/Phil Neville plakat! Faen ta dere! :( Tiden løper jo fra oss jo! Det er jo ikke så lenge siden JINsama anbefalte American Ninja og vi spiste Fox som faen. :kul:
 
#28
1 sprsm. Gutti


Hva lever du av borti der, du bruker jo 10000 kroner på shopping i uken jo?
 
#29
10. januar

Er hardtrening paa fotballfeltet i gaar (hehe) var vi foer troette til aa klare aa staa opp til avtalt tid. Vi fant ut at vi kunne dra til et sted som heter Ueno hvor de har et shopping market som ligner litt paa Hong Kong, Shenmue Yokosuka style. Foer vi dro dit maatte jeg innom Ginza igjen for aa kjoepe en gitartablaturbok av et japansk band som heter Siam Shade. Moette Eriko etterpaa og hun ble med oss til Ueno. Det ble en del windowshopping foerst, og jeg var paa utkikk etter en Jacky Bryant (Virtua Fighter character) replicajakke. De hadde mange forskjellige men jeg fant desverre ikke den jeg ville ha. Maa nok innom en Custom Play sjappe for aa finne noe saant. Sjekket etter en del sko ogsaa. Har godt med et par Armani shoes siden jeg kom til Japan og det er paa tid jeg faar meg noen joggesko, samt innefotballsko. Uheldigvis er 28 cm det lengste i skostoerrelse er i Japan, saa det er vanskelig aa finne 29-30 cm sko i akkurat den fasongen og design som kanskje er interessant. Det var 3 forksjellige par som var virkelig kule men alle var for smaa for meg (bruker 29 cm). Dro innom en futsalsjappe (fotball). Det kjoepte jeg noen Nike futsalsko som kostet kun 600 kroner (nyeste modell). Gleder meg sinnsykt til aa benytte meg av dem! Maa ut aa spille fotball naa!!! Ellers ble det ikke som mye annen shopping. Vi dro til flere steder for aa spise. I Ginza ble det dyrt meg ganske godt, i Ueno ble det billig men kjempe godt, og tilbake i Nakano (omraade Hiroshima bor) ble det billig og medium godt. Vi satte paa noen runder VS battles i Gran Turismo 4 da vi kom hjem. GT4 fucking rules man, no doubt! Til og med Summer Song av Joe Satriani er som bakgrunnsmusikk, no fucking joke!!!
Til slutt ville Hiroshima ha noen rematchkamper i Winning Eleven 8. Jeg ble knust 3 kamper paa rad. Liverpool ville bare ikke jobbe skikkelig i dag.

I morgen ble det alenegaaing i Tokyo. Skal kanskje ringe et par kompiser for aa se om dem har tid til aa moete meg. Shou (best current VF player in the USA, came 2nd at Evolution 2004) kommer til Japan snart. Han er foreloepig opptatt meg jobb paa grunn av uhellet i soer-oest asia. Ellers blir det en kompis som er halvt norsk halvt japansk. Han jobber i et insurance company naa.

Oh by the fucking way! Fikk nettopp mail fra sjefen paa Spiderman (Kjell Gunnar) om at et Naomi Universal Cabinet (de kabinettene til Sega i spillebula med Virtua Tennis, Virtua Striker, Crazy Taxi, Jambo Safari etc) ligger aa venter paa meg paa jobben!!! That's a fucking dream come true!! Da blir det ekte VF gaming naar jeg kommer hjem til Norge! Kommer til aa kjoepe VF Evolution PCB her i Japan (koster kun 4000 kroner), og hvis Final Tuned blir billigere foer jeg drar hjem tar jeg kanskje med meg det ogsaa. VF FT kommer til PS2 til sommeren ut ifra today's forecasts. Jeg vil tippe rundt 17. juli eller noe saant.

Da maa jeg snakke med Bear Crusher Pai slik at hun faar Sega til aa inkludere meg, Raider, Netrom og RATsama som motstandere paa Quest Mode i hjemmeversjonen av Final Tuned.

Uansett, naa maa jeg komme meg i sengs!
 
#30
Raider: Yeah, yeah! Si ifra naar junior maa til militaeret. And by the way, husk aa fortell meg hvordan Megadeth konserten blir paa valentine's day!

Duke: Yeah, you better get your ass down to Japan asap man. All the ladies are waiting for you. Got to know tons already.

Aku: Paa ferie foreloepig. Skolen begynner ikke foer den 22. januar. Inntil da blir det gaming, shopping, football og partying.
 
#31
Chief Gutti:

Hey man, it’s awesome to read your diary man, and it looks like you are having a great time over there!
I’ll be sure to tell you everything regarding the Megadeth concert, (This will be the last tour before Megadeth is history) and also get you some t-shirts and stuff.

Good thing that you are playing footy over there, I’m looking forward to more guitar and footy playing when you get back home.
The army thingy is happening tomorrow already.

Anyway, keep up the writing!
 
#32
11. januar

Sto opp relativt sent i dag men klarte aa komme meg ut foer 15:00 tiden. Tenkte jeg skulle dra ned til Harajuku for aa sjekke noen bruktsjapper. Var innom et sted som heter Book Off. Der har de alt av brukte CDer, spill, DVDer, boeker og tegneserier. Siden jeg ikke hadde tatt med meg noen Japanske CDer jeg kun har liggende i Norge kjoepte jeg de paa brukt isteden. Det ble selvfoeligelig Siam Shade albumer, B'z albumer og Grand Slam. I tillegg tok jeg med med Great Teacher Onizuka mangapockets volum 1 til 5 (fins 12 volum). De kostet kun 6 kroner stykk, hehe. I Japan er det liten plass, saa det er veldig vanlig at folk kaster ting de ikke har lenger bruk for eller er gaatt lei av. Det fins derfor mange steder som man kan selge brukte varer. Innkjoepsprisen er EKSTREMT liten. Jeg fikk sjokk da jeg hoerte fra en venn som jobber paa et slikt hvor mye man fikk for ting man solgte. Grunnen til at jeg spurte han, var at alt kostet saa sinnsykt billig paa brukt til vanlig (saa lenge det ikke er attraktive ting). En spillguide som koster 2000 yen ny koster kun 200 yen brukt. Innkjoepsprisen paa denne ligger pa rundt 10 yen! Det er ca 60 oeret! Saa, det loenner seg mange ganger aa sjekke ting paa brukt, men naar det gjelder TVspill vil jeg at salget skal registreres. Derfor kjoeper jeg kun paa ny (noe som jeg ikke gjorde tidligere) fra naa av.

Etter Harajuku dro jeg til Shinjuku igjen. Der tok jeg meg en tur innom noen klesbutikker. Har kun hatt med meg duffel coat'en siden jeg kom til Japan saa det var paa tide aa kjoepe meg en nye jakke. Dro innom en Hugo Boss butikk aa kjoepte en jaevlig fet jakke til 3000 kroner (var 30% off). Var jammen meg paa tide med tanke paa at jeg har gaat meg Duffel jakka i flere aar i strekk naa. Etterpaa dro jeg innom en gamesjappe for aa kjoepe Tekken Tag til EagleJin. Ringte til en kompis jeg moette for et halvt aar tilbake og avtalte aa moete han paa Shinjuku Club Sega Nishi for aa game litt VF mot hverandre. Han heter David Heston og har bodd i Japan siden 2001. Han gaar paa skole til daglig, i tillegg til aa vaere oversetter for Harvest Moon spillene som blir lansert i Europa (nyere versjonene).
Han hadde blitt veldig mye bedre i VF siden et halvt aar siden. Han var 9 Dan med Shun (Shun har blitt mye bedre enn foer sa han) og hadde en meget kul playstyle. Pratet en del med K-2 etterpaa angaaende bruk av Wolf i VF. Han mente at Wolf var den character som var vanskeligst aa bruke i VF 4 serien, saa de fleste har droppet Wolf for aa velge en annen character. Han fortalte meg en del triks med han fra forskjellige situasjoner. Han mente ogsaa at mange dukket veldig ofte mot Wolf fordi Wolf ikke har muligheten til aa gjoere noe saerlig damage mot folk som dukker. Man maa derfor gjoere flere low throw setups naar man spiller med Wolf. Segaru spiller kun VF hvis det er noen turneringer paa gang. Hideo klarer utrolig nok fortsatt aa spille bra med Wolf og klarte aa kvalifisere seg til en hovedturnering forrige dagen.

Dro hjemmover rundt tolvtiden. Da jeg kom hjem til Hiroshimas leilighet var Mr. Great (gitaristen) paa besoek. Han laerte meg MASSE gitarstuff som jeg ikke hadde peiling paa hittil! Alle spoersmaal jeg hadde om forskjellige teknikker kunne han svare paa. Han fikset opp gitaren min i tillegg. Hver gang jeg er i Tokyo skal jeg stikke innom han for aa laere litt ekstra gitarskills!
 

EagleJin

Bear Necessity
#33
:D Konge! Takker, Gutti!

Hmm.. Gjelder det i VF:EVO også, at Wolf er vanskeligst å spille bra med? (vfdc-tid...)
 
#34
12. januar

Ble en sen kveld med Mr. Great paa besoek saa stod faktisk ikke opp foer Hiroshima kom hjem fra jobb i rundt 16:00 tiden. Da ble det bare litt rydding her og der mens Hiroshima lagde mat til oss. I bakgrunnen satt vi paa en DVD som viser deg hvordan man skal utfoere fotballfinter i Futsal (5 aside footy). Hiroshima lager menu design for en fotballblad som skal gi ut denne DVDen. Det kommer vel ut en gang i februar. Her er det mange fete finter som jeg gleder meg til aa teste ut paa eWil Twins'a naar jeg kommer hjem (eWil Twins = Netrom og Raider)!
Akkurat naa er en av Twins'a paa vei inn i militaeret, men gleder meg veldig til de begge kommer ut slik at vi kan game litt VF, spille gitar og farte rundt paa gressmatta i fotball versus battle! Utover kvelden ble det litt versus i Winning Eleven. Etter eller annet shitty har skjedd for naa vinner jeg bare ikke lenger! Jeg klarer bare ikke aa slaa Hiroshima med Liverpool naar han er them bastards Barcelona. Ble irritert som vanlig, og maatte finne paa noen unnskyldning for at Barcelona var bedre i spillet enn det de er i virkeligheten. Uansett, skal nok ta han i dag! Proevde Dragon's Quest 8 og Piposaru Academia etterpaa. DQ8 har insane graphics! Really nice! Piposaru hadde mange kule mini games. Var MYE morsommere enn jeg hadde trodd (how do you spell this...)! Dette er et must game for PSP folk!
 
#35
13. januar

Dro ned til Shinjuku for aa sjekke noe klesbutikker. Hadde mye fett, men LANGT mye dyrere enn det jeg haapet paa at ting skulle koste. Dro til Kentucky Fried Chicken for aa faa litt fet mat. Faktisk ganske paa tide, har bare spist relativ sunn mat siden jeg kom hit. Etter noen timer dro jeg til Akihabara for aa kjoepe noen SEGA musikk-CDer, samt Guilty Gear Soundtrack (det aller foerste. MYE bra her og!) og Zelda og Mario Live Band CD. Kjoepte plush animal figur av Bowser til meg selv. Jeg liker Bowser mest av alle kosedyr, hehe. Fant ikke saa mye mer enn det, men det var masse brukt stasj som ALLE paa spillegal hadde vaert gale etter. Moette Hiroshima senere for aa gaa ut aa spise. Ble god mat paa et sted som vi alle dro til for et halvt aar siden (Netrom, Raider, Morten, RATsama og jeg var paa ferie i Japan). Gleder meg til aa dra hit igjen neste gang dere blir med! DUKE! Du maa bli med hit!
Etter det ble det hjem for aa sjekke internett. I morgen maa jeg sende en PSP maskin til en venn av meg i Norge. Han skal ha Ridge Racer, Lumines, Vampire Chronicles og et ekstra batteri i tillegg. Ny forhaandsbestilling paa PSP skjer i morgen klokken 12:00 paa formiddagen. Skal bestille en til da ogsaa. Eneste problemet er at jeg maa registrere meg med ny profil og ekte addresse hver eneste gang jeg skal ha en PSP fra Playstation.com Japan. I morgen maa jeg bruke en 3. kompis sitt navn og addresse. Skal kanskje spille litt mer Piposaru naa. Er jeg heldig blir det futsal i morgen! Gleder meg allerede!
 
#36
14. januar

I dag maatte jeg opp foer tid fordi delivery man fra Playstation.com Japan skulle levere en PSP maskin mellom 10:00 og 12:00. Han kom rundt 10:20, men jeg kunne ikke dra hjemme ifra foer etter tolv fordi det var en ny PSP forhaandsbestilling som skjedde da. Fikk tak i en til uten problem. Dro saa til Akihabara for aa kjoepe en del spill til venner og jobb. Jeg dro overalt for aa sjekke billigst priser men endte opp med aa kjoepe 2 PSP value pack maskiner paa en butikk som nettopp hadde faatt inn. I tillegg tok jeg med meg Naruto 3 til GC og en haug med PSP spill. Jeg maatte si at jeg skulle ha en ekstra til lillebroren min i Norge for ellers faar man bare lov til aa kjoepe en PSP per person. Dro videre til en annen sjappe og saa at de hadde faatt inn noe faa PSP maskiner de ogsaa. Kjoepte enda en PSP Value pack samt spill. Videre fant jeg butikker som fortsatt hadde PSP normal pack inne. Kjoepte med meg en der ogsaa. Paa slutten av dagen fant jeg ett sted til som hadde et par PSP normal packs igjen. Kjoepte en maskin med 3 Ridge Racer og 4 Minna no Golf. Jeg var oedelagt etter dette. Hadde loept og loept fra gamesjappe til gamesjappe for aa finne dinne maskinene og spillene, saa etterpaa ble det digg aa slappe av litt hjemme.

Etter vi hadde spist fikk Hiroshima telefon fra Famitsu som sa at de hadde tenkt aa holde innspillingen til Nakatsu sin Tekken 5 100 kill battle mission. Det som var saa utrolig var at de var i Nakano (der hvor Hiroshima bor) for aa spille inn! Vi dro selvfoelgelig for aa sjekke det ut! Hilste paa Nakatsu foer vi begynte aa spille (var lang koe, mange var der for aa proeve aa slaa Nakatsu), han hadde vel 53 wins foreloepig og trengte 47 wins til. Vi avtalte med Famitsu Wave at de skulle filme meg mens jeg spilte mot Nakatsu. Etter kampen filmet de mens jeg saa et par ord om kampen, i tillegg til naar jeg gikk rundt for aa gratulere Nakatsu. Det blir saa sinnsykt fett hvis noe av meg kommer med paa neste FamitsuWave DVD April Issue! Da blir jeg absolutt maaloes! Da maa jeg sende dere link til en side hvor dere kan kjoepe April issue! Uansett, det er fortsatt stoerst mulig sjanse for at jeg ikke blir med, men hvis!! hohohoho! Tok et par ekstra kamper mot Nakatsu, men han maatte videre paa terningkastet sitt til en annen spillebule ved en annen togstasjon (Ikebukuro). Det er slik at han skal innen en dag ha 100 wins i Tekken 5. Han kan kun vaere i en spillebule i maks 1 time av gangen. Saa maa han kaste en terning for aa sjekke hvor mange togholdeplasser han maa dra for aa finne en ny spillebule aa spille i.

Etter det dro vil til en annen spillebule. Namco arcaden vi nettopp var i hadde ikke noe Virtua Fighter. Utrolig nok saa var Shu (Super god Shun spiller i tillegg til at han jobber med producing for Famitsu) tilstede! Han bare snudde seg mens jeg og Hiroshima pratet i bakgrunnen. Vi bare, oh! Shu! Han kan desverre ikke vaere med til kvalifiseringsturneringen til Kakutou Shinseiki 3 i morgen fordi han maa paa jobb. Han skulle ihvertfall komme til 7th VF Beat Tribe cup den 13. februar. Da kommer til og med folk fra USA, Canada, Singapore, England og Australia for aa vaere med. Det er en team turnering. Jeg skal proeve aa vaere med sammen med de andre gamerne fra Lion Rafale no kai.

Shou kommer til Japan den 1. februar. Han kommer til aa vaere i Japan ihvertfall 3 maaneder. Han skal vinne Beat Tribe for USA, lol! Vise USA hvordan man virkelig spiller VF!

Naa er det rimelig sent paa kvelden saa maa komme meg i sengs saa fort som mulig. Skal kjoepe noen ekstra spill i morgen fordi jeg maa sende store pakker til Norge foer jeg drar til Kakutou Shinseiki 3 kvalifiseringsturneringen. Uansett, god natt!
 
#37
15. januar

En kompis var paa besoek hos Hiroshima i gaar kveld saa vi fikk ikke lagt oss foer havl seks om morgenen. Stod derfor ikke opp foer rundt 14:00. Moette forte meg opp og komme meg av gaarde til postkontoret for aa sende en pakken med PSP og noen spill til en kompis i Norge. Etterpaa dro jeg videre til Shinjuku for aa handle inn de 7 siste PSP spillene til folk i bransjen. Dro saa hjem for aa hente alt av PSP maskiner og annet utstyr kjoept hittil. Dro til postkontoret igjen og sendte alt sammen i en gediger eske. Kostet jammen meg 15 000 yen i shipping denne gangen og.

Kakutou Shinseiki 3 kvalifiseringsturneringen start klokka 18:00 saa vi moette forte oss til Shibuya High Tech Land Sega etter at vi hadde sendt pakken. Jeg rakk akkurat aa komme i tide til aa registrere meg! Var heldig der! Det som var som kult var at jeg ble trukket til aa vaere den aller foerste til aa spille! Settingen var slik at det var en stor Live Monitor som alle kunne se paa, hvor hver arkadeautomat stod paa hver sin siden av monitoren. Det var videofilming, live kommentator og alt! Det var fett naar announcer'en ropte " Kan Chief Gutti og Kou komme opp paa scenen". Der hilste vi paa hverandre i tillegg til at vi maatte ta stein, saks, papir for aa velge hvilken side vi ville spille paa. Min kommentar var "jeg kan bare proeve saa godt jeg kan! hehe". Jeg tapte selvfoelgelig kampen mot en Mousha rangert Akira spiller. Var naerme paa aa vinne en runde, men ellers ble jeg totalt knust, lol! Alle knappa og hoiet mens kampen paagikk. Jeg er ihvertfall den aller foerste personen til aa spille i en Kakutou Shinseiki 3 turnering! Jeg faar bare vaere stolt av det selv om jeg tapte, lol! Akira spilleren jeg tapte mot tapte neste kamp mot en Ooja Lion player som vant hele kvalifiseringsturneringen. Det var kult aa faa vaere med paa noe saant noe. Fikk en VF Final Tuned neck strap som presang for aa vaere med, jippi!

Etter det dro vi tilbake til Nakano for aa game mot hverandre i VF Final Tuned. Man faar 2 kreditt for 100 yen der, pluss det var langt faerre folk. Helt stappet i Shibuya High Tech Sega. Spilte mot Hiroshima og vant 5-1 eller noe saant i kamper. Begynner aa faa overtaket paa han naa, hehe.

I morgen stikker jeg kanskje fra Tokyo og er paa vei mot Nagoya (det er den 3. stoerste byen i Japan etter Osaka og Tokyo). Skal nok vaere der noen dager foer jeg maa videre til Kyoto for aa moete school staff den 22. januar. Jeg lurer faert paa hvordan enromsleiligheten blir! Kanskje jeg maa kjoepe masser med interioer! Tror ikke jeg har raad til dette her. Maa bo hos en venn eller noe saant, lol!

Naa sitter Hiroshima aa spiller Dragon Quest 8. Fortsatt veldig behagelig aa se paa. Jeg har nok tenkt meg til sengs. I morgen maa jeg jo pakke alle sakene mine, og en ting er sikkert, lett blir det ikke!
 
#38
16. januar

Kom meg ikke opp foer rundt 14:00 tiden. Snakket med Hiroshima om en del forskjellige ting fram til jeg maatte pakke sakene mine. Med tanke paa at jeg hadde kjoept en del greier mens jeg har vaert her ble det utrolig mye ekstra jeg maatte drasse med meg. Tilsammen hadde jeg en 111 liters volum suitcase paa 35 kilo, en el-gitar, GT-6 effects pedal, stor bag paa rundt 20 kilo, en pose med ekstra klaer og en PS2 sekk med andre viktige saker oppe i. Fikk heldigvis hjelp av Hiroshima til aa komme meg til Tokyo stasjon. Der kjoepte jeg meg en Shinkansen-billett til Nagoya (koster 700 kroner circa). Hiroshima maatte betale 130 yen for en plattformbillett. Dette for aa hjelpe meg med aa faa inn alt av bagasje inn paa Shinkansentoget. En ting er sikkert, og som eWil Twins'a, RAT og Morten vet, Japan er IKKE laget for aa ha med deg heavy luggage!!!! Det er et helvete rett og slett! De har ikke ekstra plass for bagasje paa toget, saa jeg maatte ha kofferten foran beina mens resten oppe i mini compartments'a. Stjal jo all plassen til alle andre paa toget. Heldigvis hadde jeg saa flaks at INGEN hadde reservert plass ved siden av meg paa vei fra Tokyo til Nagoya. Den kan hende at den personen ikke skulle paa foer Nagoya for aa dra videre til Osaka eller noe. Da jeg skulle komme meg ut av toget ble det et helvete stress. Klarte det utrolig nok allikevel men dette er siste gang. Fra Nagoya og saa videre til Kyoto sender jeg det jeg ikke trenger med en gang med posten. Jeg skulle videre fra Nagoya til Toyota-city, saa lettere ble det ikke naar jeg maatte komme meg paa undergrundsbanen, bytte tog en gang (LANGT mellom hver linje!) og saa ta et vanlig tog til Toyota-city. Da jeg kom fram ble jeg hentet. Spiste saa middag i tillegg til aa prate litt om ting som har skjedd. Var sinnsykt kaldt paa rommet (Vegger i Japan er laget for et varmere klima saa kjoelig blir det med tynne vegger og vinduer) saa fikk ikke sove foer 5 om morgenen. Central Heating er heller ikke noe vanlig i japanske hjem. Ble derfor en del musikklytting, tv-titting og PSP gaming.
 
#39
17. januar

Stod opp klokka 15:00. Dro ned paa kjoekkenet for aa spise litt brunch. Etter det ble klokka rundt 17:00 saa jeg fant ut at jeg skulle ta meg en tur ned i byen for aa kjoepe en PS2 composite cable (TV-en paa rommet hadde kun composite utgang, og det eneste jeg hadde med meg var S-Video). Var innom en gamesjappe som heter Magical. Dette er en gamesjappe som kun selger TV-spill. De solgte en slik original kabel til 70 kroner, men jeg gikk videre for aa sjekke om noen butikker hadde en slik kabel brukt. Var derfor innom et sted som selger baade nytt og brukte varer fra alt til DVD, Musikk, Tegneserier og TV-spill. De hadde sinnsykt utvalg av spill og utstyr, men uheldigvis hadde de ingen brukt PS2 composite kabel. Stakk videre til noen kjoepesentre, men der var alle spillbutikker blitt borte. Siden jeg maatte tilbake til middagg foer klokka 19:00 tok jeg meg en tur innom naermeste spillebule for aa game litt VF FT. Det var det ogsaa 50 yen kreditt. eWil Twins: Dere husker dette stedet. Rett ved siden av battingsenteret. Da jeg kom inn i bula saa jeg at de hadde en Tekken 5 maskin ogsaa. Hvis dere husker hu jenta fra i fjor som hadde hoeyest rank og wins i VF, saa jeg henne naa game Tekken 5 med Xaioyuu (spelling?) og hadde 16 wins! Helt fucking utrolig hu dama der. Fin er hun i tillegg! Scary shit man.
Mens jeg spilte VF var det en som challenge'a meg. Vant lett mot han, men det var kanskje fordi han var paa lav Dan rank og ikke boende rett utenfor Shinjuku Club Sega Nishi, hehe. Foer klokka ble sju stakk jeg tilbake til Magical. Kjoepte composite kabelen der. I dag blir det kanskje litt PS2 gaming. MGS3, Ace Combat 5 eller noe saant. Har jo ikke en gang begynt skikkelig! Nesten redd for det, tro jeg blir avhengig med en gang! Naa er klokken kun 21:00 i Japan saa det kan hende at jeg tar meg en tur ut igjen for aa ringe noen kompiser, sjekke noe bruktsjapper osv.
 

EagleJin

Bear Necessity
#40
*host host* Xiaoyu, hehe.

Høres ut som jentene der kan knuse de beste her i Norge i hvilket som helst fighting-spill :(
Skummelt...