Chief Gutti Diary

#41
18. januar

Har for tiden hatt problemer med aa klare aa legge meg tidlig i det siste. Var oppe til klokka 5 paa natta foer jeg fikk sove. Proevde forresten MGS3 i stoerre grad, men paa grunn av at TV'en jeg brukte kun hadde composite inngang og ikke av beste sort, var det et helvete aa see hva som skjedde paa skjermen. Med tanke paa at det er et stealth jungle spill i tillegg hjalp ikke det noe mer. Jeg satte derfor heller paa Tougeki 2 Streetfighter 3 3rd Strike DVD'en istedenfor (Tougeki er en fighting games turnering liknende Evolution turnering som skjer hvert aar i USA. De har alle de beste fra Japan og et invitasjonslag fra utlandet i hvert spill til stede). Maa si det var en mye heftig Ibuki spilling der! Etter DVD'en var ferdig var jeg fortsatt ikke troett nok til aa klare aa legge meg. Jeg satte derfor paa en annen DVD rett etterpaa. Virtua Fighter-serien hadde 10-aars jubileum i 2003, og feiret dette ved aa lansere en tribute DVD om serien som heter Virtua Fighter: 10th Anniversary Memory of Decade. Det er kanskje den beste spillDVDen jeg noen gang har sett. De starter med aa fortelle om VF, og inkluderer intervjuer med alle famous VF gutta som spilte paa den tiden. Slik fortsetter DVDen til de har presentert alle spillene fram til Virtua Fighter 4 Evolution. Intervjuene og klipp fra gamledager er utrolig interessant aa hoere paa. Det som var saa spesielt paa den tiden da internett ikke var saa stort utbrett var at det var ikke alltid at de beste gamerne bodde i hovedstaden. Det kunne finnes mange gode spillere i lokale stroek som hadde funnet opp teknikker for aa vinne som ingen andre visste om. Folk dro derfor flere mil for aa utfordre andre folk som de hadde hoert var uslaaelige. De som var famous foer i tiden maatte rett og slett slutte aa spille for fullt i ettertid grunnet at de ble FOR famous. Det ble slik at de ble gjenkjent hvor enn de gikk i byen, og folk kom opp til dem for aa snakke med dem hele tiden. Sega promoterte spillerne sine med full navn, alder, bilde osv for aa skape et community i serien, og slik at folk kunne ha spillere aa se opp til osv. Slike VF gamerne (I Japan er det KUN VF gamere som blir virkelig promotert grunnet masser av DVDer, intervjuer i blader osv) finnes fortsatt naa til dags, men det har blitt vanskeligere aa holde seg paa topp i like lang tid som det var foer i tiden. DVD'en er selvfoelgelig kun paa japansk, noe som er litt synd for fans som ikke vil forstaa hva som blir fortalt, men jeg anbefaler sterkt hardcore VF-fansen aa sjekke den ut.

Kom meg derfor ikke opp foer rundt 16:00 den dagen heller. Ble derfor ikke noe annet enn middag, TV-titting og prating utover kvelden. Foer man gaar aa legger seg i Japan tar man alltid en dusj (for aa gjoere seg ren, hehe) for aa saa sette seg ned i et bad som kalles ofuro. Vannet som er i ofuro-badet benyttes av alle medlemmer i familien og er til for at man for slappet av paa grunn av daglig stress osv. Med det foerste for man sjokk naar man tenker paa at man bruker samme vannet per dag, men siden man tar en ordentlig dusj foer man setter seg oppi er det faktisk ikke gaeernt allikevel, hihi. Det hjelper ihvertfall veldig bra! Blir skikkelig avslappet! Etter kun et par ganger venner sikkert alle seg til det, saa naar dere er paa besoek i Japan forvent dere dette, hehe.

Paa rommet hoerte jeg paa en del Japansk Rock/Metal musikk. Satt aa fulgte med i gitartablaturboka mens soloene kom. Jaevlig mye fet ROCK/Metal musikk i Japan! Jeg kjoepte forresten et annen Guilty Gear XX soundtrack forrige uke. Det var en LIVE CD med bandet A.S.H! Foerst var jeg redd for at det ble synging istedenfor gitarspilling men det var det ikke! Det var pure excellent gitar riffs, solos og alt annet! Jeg kunne ha oensket at jeg kunne vaere tilstede paa denne konserten. De hadde en kul arranged versjon av May Stage: Blue Water Blue Sky. Pianospilling kombinert med sologitar! Resten av sangene pluss ending themes'ene hoertes mye fetere live en studioinnspilling ogsaa! Tohru Iwao og Ryu Suzuki er kings paa gitar, hehe.
 
#42
19. januar

Kom meg opp tidligere enn vanlig i dag. Skulle moete en gammel japansklaerer jeg hadde for 7 aar tilbake. Foer det sjekket jeg litt spillnyheter paa internett, svarte paa en del emails og chattet med noen kompiser via MSN. Tok bilen til Toyota International Culture Center foer aa hilse paa gamlelaereren. Hun var nok ogsaa en stor grunn til at jeg klarte aa komme meg inn paa japanskskolen jeg begynner paa neste uke. Etter det dro jeg hjem, spiste litt mat, for og saa dra ut igjen for aa game litt VF. En ting er sikkert som jeg har sagt tidligere, finne absolutt ingen som spiller saerlig VF her i Toyota. Fikk bare challenge'a 5 folk i hele dag, og den hoeyeste rank karen jeg spilte mot var kun 8. Dan. Han var heller ikke Shinjuku/Shibuya 8. Dan level heller saa det ble ikke akkurat vanskelig matcher.

Maa bare si dette her rett ut: Tekken 5 is still as fucking crap as ever man. In what fucking way is Tekken 5 different to Tekken 4?!!?!?
It's just the same shit over and over again, pulling of moves which within 80 percent of the time have no absolute consequences of doing.

Var i spillebula til 01:00 om natta faktisk fordi de hadde ekstra aapent for folk som spilte fighting games. Ble derfor baade VF og Tekken 5 gaming.

I morgen blir det bare pakking av saker som jeg ikke trenger aa ha med meg paa toget/bussen fra Nagoya til Kyoto. Blir nok 2 bokser med ting jeg maa sende. Kanskje en liten tur til i spillebula. Faar haape det er noe gamere der.
 

EagleJin

Bear Necessity
#45
Såpass, ja..
btw, Gutti: Fikk spillet i dag

Luthien: Vel. Ingenting galt med det, men det er ikke akkurat slik det er her hjemme...
:p
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#46
Opprinnelig skrevet av Luthien+20.01.2005, 13.25-->
<!--QuoteBegin-Hyulvinji
@17.01.2005, 17.38
*host host* Xiaoyu, hehe.

Høres ut som jentene der kan knuse de beste her i Norge i hvilket som helst fighting-spill :(
Skummelt...
164800​

Hva er galt med det da?
166008​
[/b]
GB2/Kvinnegruppa Ottar plz.
 
#47
20. januar

I dag ble det god mat til middag. Jeg er super fan av noen som heter gyouza (chinese dumplings), og minst 30 stykk var laget kun for meg, hehe. Etter det sjekket jeg litt nyheter paa internett for og saa ta meg en tur ut for aa utforske Toyota-city i stoerre grad. Dro derfor innom noen nye nye/brukt og utleiebutikker for aa sjekke om de hadde noe spesielt. Desverre var det ingen som hadde noen PSP maskiner til salgs, men jeg venter en i morgen fra Playstation.com. Kjoepte noen brukt CDer og et Nintendo Dream blad som det fulgte med en handy phone strap som var ganske kul. Sjekket flere og flere butikker men uheldigvis var det lite igjen av super spesielle ting som kanskje var interessant. Det var blitt sent paa kvelden saa jeg maatte jo innom spillebula foer jeg maatte i sengs. Denne gangen var jeg heldig. Da jeg kom inn i spillebula var det en fyr som spilte Virtua Fighter Final Tuned. Han var 8. Dan med Kage, noe som var det samme som jeg har vaert siden jeg rykket ned fra 9. Dan da jeg moette Mr. David (Mukatsuku Shun). Jeg spilte mot han foerst med Lion. Siden jeg har blitt medlem av Lion Rafale no kai har jeg begynt aa spille med han. Jeg er fortsatt kun paa 3. Kyuu men har 65% win percentage. Etter noen faa wins mot han tapte jeg. Da challenge'a jeg han som Wolf siden vi var paa samme nivaa. Vant 2 eller 3 kamper paa rad mot hans Kage saa rykket opp til 9. Dan. Da challenge'a han meg igjen som Lei-Fei som ogsaa var paa 9. Dan. Jeg vant foerste kamp, tapte neste, vant to neste, tapte 3 ganger paa rad, saa vant jeg 5 ganger paa rad slik at jeg rykket akkurat opp til 10. Dan mens han rykket ned til 8. Dan. Vi fortsatte aa spille mot hverandre med disse to character'ene og jeg vant vel 85% av kampene. Han byttet saa til Lau (uten kort), slo min Wolf, saa jeg challenge'a han igjen med forskjellige none-card characters. Saann holdt vi paa i ca. to timer slik at Lion og Vanessa gikk hoeyere og hoeyere opp i rank. Etter at klokka var blitt 01:00 paa natta maatte han stikke. Han valgte "Tusen takk for kampene" som avslutningsmelding og kom rundt for aa si ha det bra. Vi begynte saa aa prate med hverandre en stund. Han lurte paa hvordan jeg hadde blitt saa god i VF, og om vi hadde spillet og spillebuler i Norge. Jeg fortalte at vi hadde kun PS2 som mulighet og at vi kom til Japan for aa game hvis vi hadde muligheten. Han hadde bodd i Tokyo mens han spilte gitar i et band, men naa bodde han i Toyota-city og jobbet for Mitsubishi (hehe). Vi diskuterte mange forskjellige ting og endte opp med aa bytte telefonnummer og visittkort. Blir nok kult aa ha muligheten til aa moete han igjen. Han var forresten 28 aar og het Ito (Judge Ito, hehe).

Etter det tok jeg 3 matcher med Tekken 5. Spiller kun med Kazuya og vant foerst mot en none-card Murdok. Saa klarte UTROLIG nok aa slaa en Paul spiller paa Kentatsu rank! Jeg var insanly passiv den kampen. Vent og ventet paa min tur til aa ha frames, saa wave dashet jeg alt jeg kunne for aa enten launch'e eller sweep'e motstanderen. En annen kar challenge'a meg etterpaa med Hwoarang. Da ble jeg knust. Hwoarang har faatt mange nye kule knep virket det som. En meget interessant character.

Da jeg kom jeg satte jeg paa en 5th VF Beat Tribe Cup DVD som vi fikk av Yamagishi (eieren av Beat Tribe arkaden) da vi (eWils'a, RATsama) var der for et halvt aar siden. Utrolig mye laererikt. Selv om det var VF Evolution har man fortsatt muligheten til aa laere nye set-ups man ikke har sett foer.

I morgen blir det levert en PSP fra Playstation.com. Etter det saa skal jeg sende to esker med stasj jeg har drasset med meg fra Tokyo tidligere til skolen jeg begynner paa (ligger mellom Osaka og Kyoto. Heter Kansai Gaidai University). Maa stikke en tur innom Nagoya-city fordi jeg trenger aa faa tatt ut noen penger i en City Bank. Det gaar desverre ikke an aa ta ut penger paa vanlige banker her i Japan hvis man har et utenlands VISA kort. City Bank er derfor redningen for utenlandske turister.
 
#48
21. januar

Stod opp klokka halv tid i dag fordi delivery mannen kommer med PSP pakka rundt 10 - 12 tiden. Satt meg ned ved PC'en og sjekke daglig nyheter som vanlig. Denne gangen kom ikke pakka foer 11:35 saa jeg fikk spist frokost i mellomtida. Etter det dro vi til et annet delivery byraa fordi jeg skulle sende 2 store esker med klaer, boeker, CDer og annet stasj til skolen. Kostet faktisk veldig billig. Rundt 1500 yen bare! One day delivery til og med! Insane service her i Japan!
Med tanke paa at jeg maatte skaffe meg noen kontanter foer jeg reiser til Kyoto i morgen dro jeg en tur til Nagoya. Det er kun der de hadde en City Bank. Man faar desverre ikke tatt ut penger med vanlig utenlandsvisa i japanske banker, og hvis noen av dere skal en tur til Japan saa maa dere finne ut hvor de forksjellige City Bank'ene er i omraade dere skal til. Da jeg kom fram saa jeg meg litt rundt i omraade. Det hadde kommet noen nye bygninger siden sist. Dro innom en spillebule rett etterpaa, hehe. Der tok jeg en match i Tekken 5. Det var ingen paa samme Dan nivaa med Wolf der desverre. Dro saa til City Bank. Tok ut 100 000 yen (6 200 kroner circa) og trodde det skulle holde et par uker. Sjekket et par gitarbutikker for musikknoter til noen japanske metalband. Fant desverre ingen.

Saa var det paa tide aa sjekke gamersjapper. Jeg hadde haapet om at butikkene hadde faatt inn noen eksemplarer paa PSP maskiner med tanke paa at 21. januar var en batch dag. Foerste sjappe jeg dro til hadde selvfoelgelig inne. Tok med meg en Value pack og to spill. Brukte VISA kortet mitt, men siden det kan vaere problemer med bruk av utenlandske kort maatte de ringe til kredittkortfirmaet for aa sjekke at det gikk an aa brukes. Det gikk greit etter et kvarter. Dro saa videre, fant et nytt sted med PSP. Fikk ikke lov til aa bruke kort der saa jeg maatte bruke 32 000 yen fra det jeg hadde tatt ut tidligere. Spurte etterpaa om jeg kunne kjoepe en til men det fikk jeg ikke lov til. Da hadde jeg ihvertfall 3 hittil (inkludert PSP fra Playstation.com). Lette etter flere gamesjapper. Fant en til i et kjoepesenter som heter LOFT. I oeverste etasje hadde de flere maskiner igjen saa jeg tok med meg en PSP og 2 spill, samt en kopi av Band Brothers til DS (Fucking awesome game!!!!!). Her fikk jeg heldigvis brukt kredittkort. Etter all letingen hadde det blitt seint, og jeg maatte vaere hjemme foer sju om kvelden. Dro derfor hjemover. I Toyota-City kjoepte jeg med meg 2 PSP maskiner til fra to andre butikker mens jeg gikk hjem fra stasjonen. Med tanke paa at det var 2 butikker til i Toyota-City tenke jeg at jeg skulle dra dit etterpaa for aa kjoepe fler. Spiste derfor middag fra sju til aatte, dro saa ut igjen og kjoepte 2 nye PSP maskiner. Maatte bruker kontanter igjen saa paa slutten av dagen hadde jeg kun 30 000 yen igjen fra de 100 000 jeg tok ut! By the way, foer jeg dro fra Nagoya dro jeg innom City Bank igjen for aa ta ut nye 50 000 yen til og med! Det vil si at etter jeg har betalt 15 000 yen i EMS shipping kostander for alle de 8 PSP maskinene samt 16 PSP spill, har jeg kun 15 000 yen igjen til aa komme meg til Kyoto!

Da jeg kom hjem fant jeg to tomme esker. Fikk heldigvis stappet alt oppi den stoerste esken jeg hadde. EMS service i Japan er faktisk 24 hour service, noe som vil si at du kan hente, levere naar som helst paa dagen!! I morgen gaar bussen til Kyoto halv ti om morgenen. Maa derfor innom postkontoret paa veien for aa sende pakka.
 
#50
22. januar

Endelig, naa var det paa tide aa komme meg til Kyoto. Back to school, I'm going back to schooool. Stod opp tidligere enn vanlig for aa gjoere meg klar. Utrolig digg at jeg kun trengte aa ha med meg kofferten, gitaren og en liten ryggsekk denne gangen! Godt at jeg sendte unoedvendig stasj paa forhaand! Spiste derfor frokost, tok paa meg noe decent clothing, og sjekke emailen en siste gang foer jeg maatte dra. Ble kjoert til Toyota City intersection. Betalte kun 2750 yen i busspenger faktisk! Sinnsykt bra! Paa veien kjoerte bussen forbi MANGE kjente steder fra gamledager, og hvis noen av dere har spilt et PS2 spill som heter Kessen saa hadde dere kjente igjen mange omraadenavn paa skilter og saant! Ekstra kult aa kjoere gjennom Sekigahara. Det var her den avgjoerende kampen mellom Tokugawa og Mitsunari Ishida tok sted. Paa bussen hoerte jeg paa musikk samt leste litt detaljer om Lei Fei i VF Orange book. Lei Fei plager meg fortsatt for mye.

Kom fram til Kyoto kvart over tolv. Kyoto er sett paa som den tradisjonelle delen av Japan. Det som er saa utrolig rart er at Kyoto ombygget togstasjonen for noen aar siden! Det er den feteste togstasjonen jeg noen gang har vaert paa! Ikke sant eWils!? Foerste inntrykk av byen blir derfor helt feil naar man ser det teknologiske komplekset med en gang man kommer fram. Fant foerst et sted jeg kunne legge fra meg bagasje. Kostet rundt 800 yen for det. Dro etterpaa til en City Bank for aa ta ut mer penger. Problemet med DNB korter er at det har blitt en slags security issue med den. Det er som om jeg kun kan ta ut 10 000 kroner i uken eller noe saant! Det er derfor et helvte naar jeg maa legge ut cash for ting jeg kjoeper med tanke paa at bruk av credit cards ikke er fullt utbrett i Japan ennaa. Maatte derfor benytte meg av et VISA kort jeg har fra posten. Hadde heldigvis cash der og. Skulle moete staff members fra skolen klokka 15:00 saa jeg hadde kun litt tid til aa sjekke Kyoto. Dro derfor til A-Cho (Lyden som Bruce Lee gir fra seg naar han sloss) som er den mest kjente spillebula i Kyoto. Spilte VF en del der, samt et par matcher med Tekken 5. Igjen, Tekken 5 SUGER. Dere faar glede dere saa mye som dere kan, men Tekken serien forblir kun et morrospill og ikke noe mer.

Da klokka var blitt 15:00 moette jeg en annen student (Ken) som nettopp hadde kommet. Han var fra USA og var super fan av tradisjonell japansk kultur, samt filmer som omhandlet Yakuza osv, lol. Det tok oss rundt 40 minutter tilsammen fra Kyoto til school dormitory-omraade. Da vi kom fram maatte vi registrere oss. Fikk saa beskjed om aa legge fra oss sakene vaares i det dormitory vi skulle vaere i. Han ble sendt til dormitory 1, mens jeg til 3. Dormitory'ene blir kalt Seminar House 1,2 og 3. De er fullt utrystet med PCer, public phones, vending machines, TVer og annet greier. Alle PCene er helt nye (Fujitsu), og alle skjermene er EIZO skjermer.

Vi planla aa moetes etter en halvtime. Rommet jeg laa paa var stappet med fire futons (madrasser etc). Her blir det trangt naar de andre kommer paa mandag, hehe. Skal kun vaere her til slutten av januar. Etter det blir jeg flyttet til en et-romsleiglighet i naerheten. Da skal jeg kjoepe meg en TV og strykejern med det samme. Sykkel maa jeg kanskje ha ogsaa.

Etter at jeg moette opp med Ken fant vi ut at vi skulle utforske litt i omraade. Vi gikk rundt i over 6 timer faktisk tilsammen. Ble sinnsykt sliten til slutt, men vi fikk ihvertfall sjekket hva som var av restauranter, convenient stores, sjapper og lokaltransport. Dro innom en Kaiten Sushi (Sushi som blir servert paa tallerkener som ruller rundt paa et rullebaand) restaurant for aa spise middagg. Vanligvis fins det forksjellige fargede tallerkener, noe som avgjoer prisen paa det man velger. Vi tok noen som heter Kappa Sushi. Her er alt som kommer rundt paa rullebaandet til 100 yen per stykk.
Paa vei tilbake gikk vi gjennom skoleomraade. Jeg lover dere, dere hadde faatt sjokk av aa vaere her! Det er akkurat som aa vaere i en amerikansk tenaaringsfilm! Skolen fikk et helt nytt kompleks for 2 aar siden, og det er saa store fine bygninger at du nesten skulle tro du var paa en togstasjon det ene oeyeblikket til og saa tro du er paa NASA HQ. De har solpanel et sted, gediger sportslokalet og kongebibliotek! Skolen heter forresten Kansai Gaidai. De spesialiserer seg i internasjonal handel og relasjoner. Det er vist driiit dyrt aa gaa her! Heldig at BI har relasjoner med denne skolen fordi jeg kun behoevde aa betale BI avgift.

Lurer faert paa hvor mye stress det blir paa skolen. Fra mandag til fredag maa vi gjennom masser av forberedningssaker. Maa ta japanskproeve for aa sjekke japansknivaaet paa alle de nye studentene som kommer verden over. Vi blir saa satt i klasser ut i fra hvor gode vi er i japansk. Vi maa ogsaa skaffe oss gaikokujin touroku card (Foreigner registration card) foer vi kan begynne aa skaffe utleiekort, bibliotekskort, mobiltelefon osv. Haaper dette gaar kjapt, maa ha meg en mobiltelefon snart. Maa faktisk si at det har vaert deilig aa ikke ha noen klokke eller mobil de siste 3 ukene! Har kun hatt muligheten til aa sjekke PC butikker hver gang jeg lurte paa hvor mye klokka var. Naa har jeg med meg enten PSP maskinen eller DS'en for aa sjekke tiden.
Foer jeg gikk aa la meg dro jeg fram gitaren for aa spille noen Siam Shade laater. Var sinnsykt troett etter all gaaingen saa i natt skal det bli digg aa sove!
 
#51
23. januar

Som sagt, grunnet sliten dag i gaar sov jeg til klokka 16:00 i dag! Kom meg derfor opp senere enn absolutt alle andre. Jeg overhoerte noen folk som faktisk trodde jeg hadde dratt noen sted tidlig om morgenen. Gjorde meg derfor klar til aa gaa ut paa en date med en jente som heter Keiko (Ikke hvalen, lol). Istedenfor aa moetes i Kyoto moettes vi i Osaka istedenfor. Rakk desverre akkurat ikke bussen fra seminar house omraade saa jeg tok taxi ned til togstasjonen. Derfra ble det 25 minutter med tog til et sted som heter Yodoyabashi. Byttet saa fra tog til undergrunnsbanen for aa dro en stoppeplass videre. Vi dro saa for aa spise kinesisk mat. Var faktisk utrolig godt! Husker desverre ikke navnet paa maten men, hehe. Etterpaa dro vi til toppen av et av de store bygningene i omraade for aa ta en kopp kaffe og kake. Paa veien dit saa vi et band som spilte musikk. En politimann kom akkurat da vi gikk fordi, saa vi hoerte sangeren si tusen takk for naa. De maa bare flytte seg videre hvor politimannen ikke kan hoere dem. Etter vi hadde vaert og spist, tok vi samme vei tilbake igjen. Da vi gikk over brua foelte jeg at hele bakken skalv som et helvete! Foerst trodde jeg det var noe galt med beinet mitt siden jeg hadde faatt noen blaamerker der etter litt fotballspilling dagen foer. Jeg opplevde faktisk minijordskjelv! Var helt rart! Alt ble liksom boelgete! Gikk over paa noen faa sekunder, men en erfaring som jeg ikke kommer til aa glemme. Faar haape det ikke blir noe stoerre skjelv neste gang, hehe! Portene paa seminar house'ene stenger klokka 11 om kvelden saa jeg maatte desverre komme meg hjemover i ti tiden. Dro ikke fra Osaka foer kvart over, saa jeg hadde faktisk MYE daarligere tid enn jeg foerst trodde! Klokka var 22:50 da jeg kom til Hirakata City (Navnet til byen som Kansai Gaidai University ligger i), maatte derfor sette meg i en taxi og si kjoer som et helvete. Kom derfor fram 2 minutter foer! Excellent! Dro saa opp til rommet for aa legge fra meg sakene. Etterpaa dro jeg ned til PC-rommet for aa oppdatere dagboka. I morgen skjer det sikkert mye skolerelaterte ting. Hele denne uka er som sagt Orientation Period.
 
#52
MOFO: Hehe, aa holde paa med noe saant noe er UTROLIG stress! Jeg kommer nok aldri til aa ha tid til det etter jeg faar meg skikkelig jobb. Foreloepig blir det studie, contact establishing osv, hehe. OG en del spillebulespilling. Har jo ikke roert de PS2 spillene jeg kjoepte forrige dagen mer en 2 ganger tilsammen. For meg er en ting sikkert, hva skal jeg meg konsoll i det hele tatt mens jeg er i Japan? Spillebula er det eneste som er interessant uansett!
 
#54
Hmm, kanskje det er det jeg skal gjøre da, bo i Japan og eksportere spill? Leste på et annet forum om en som hadde/har tenkt å starte, folk sier det er en del arbeid om man gjør det alene. Det avhenger vel på kundegruppen og hvor profilert man ønsker å bli, på størrelse med LikSang eller bare selge til kjente?

MoFo2
 
#56
blizzy: Ja, jeg kan japansk, hehe. Jeg tror den vanlig prisen du kan forvente for en flybillett til Japan er rundt 9 000 kroner. Det kan derfor bli billigere samt dyrere ut ifra tidspunktet fra avreise samt naar tid paa aaret du bestiller. Det kan nok hende du finner priser paa rundt 8 000 kroner hvis du bestiller akkurat naa.
 
#59
24. januar

Fikk utrolig nok ikke sove i det hele tatt i gaar, var derfor oppe LENGE aa spilte Band Brothers. Jeg vet ikke om spillet har kommet ut i vesten ennaa, men jeg skal love dere at den japanske versjonen er paa ingen maate daarligere selv om den har japanske sanger! Spillet inneholder to av favorittsangene mine faktisk. Den ene heter Sora mo toberu hazu som er en sang av et band som heter Spitz, og den andre heter Na mo naki Uta som er laget av Mr. Children. Var faktisk redd en periode at det ikke skulle fantes noen superspill til Nintendo DS'en, men etter aa ha testet dette her maa jeg si at jeg er mer enn fornoeyd!! Them Nintendo dudes did it this time, hehe. Da klokka var blitt rundt 05:00 om morgenen satt jeg paa alarmen paa DS. Maatte komme meg opp foer 11:00 (trodde jeg) fordi de var ting som var obligatorisk for meg aa gjoere. Heldigvis kunne jeg gjoere i morgen isteden, saa dro derfor til skolen for aa plukke opp de to eskene jeg hadde sendt tidligere. Fikk hjelp av school staff til aa bare de til en taxi i naerheten. Etter det dro jeg tilbake til skolen for aa spise lunsj for kantina for foerste gang. Var sinnsykt mange folk paa skolen i dag. Er forresten 8 til 1 jenter paa skolen saa jeg kan bare si en ting! I'm in fucking heaven! LOL!

Dro saa til Hirakata trikkestasjon. Tenkte aa dra til Kyoto for aa game litt i spillebula idag. Var derfor i A-cho i flere timer. Ble derfor masse VF og Tekken 5 gaming. Tekken 5 spiller jeg kun for aa bevise for meg selv hvor crap spillet egentlig er. Klarte til og med aa miste Tekken 5 kortet etter at jeg hadde endelig kommet meg ned til 1. Dan. Spilte derfor flere ganger uten kort. Etter et par timer snakket jeg med A-cho staff for aa sjekke om de hadde faatt inn et gjenglemt kort. Det hadde de ikke, men en driit hyggelig kar som jobbet der sa at han kunne gi meg et gratis kort som troest, hehe. Ble derfor Kazuya fra start igjen. Har begynt aa faa inn Fuujin step skikkelig naa, saa vunnet mye mer i det siste. Paa det nyeste kortet er jeg vel paa 7 kyuu og 9 wins og 6 tap.
Rykket ned til 9. Dan med Wolf forresten. Rykket opp til 1. Dan med Lion. Moette sinnsykt mange gode folk. Fikk sjokk da jeg ble challenge'a av en 2. Dan Lion som knuste meg totalt. Spilte da Wolf mot han isteden. Klarte da aa ta han, med da challenge'a han meg med en 10. Dan Brad. ALDRI i livet har jeg sett en saa rask Brad spiller! Fy faen, ble helt ommoeblert! Proevde flere ganger men rykket ned til slutt som sagt over. Etter det saa jeg han spille mot andre folk. Han hadde vist en 10. Dan Kage i tillegg, en CHISHOU (fucking hell!) Vanessa, flere 10. Dan og over characters som jeg ikke husker saa godt. This guy was insane! Fikk heldigvis juling av folk til slutt. Da kom Demae Akira og knuste han med Wolfen sin. Han hadde en Tsuwamono Wolf.

Dro saa hjemover i 22:00 tiden fordi dormitory inngangen stenger rundt 23:00 (heldigvis ikke foer fra den 26. januar ser det ut som). Var ikke framme i Hirakata foer over elleve saa jeg gikk hjem mens jeg hoerte paa Siam Shade musikk paa portable CDspilleren. I morgen blir det masser med schedules. Da skal jeg ta japanskproeven i tillegg til aa betale avgifter og dra i masse moeter. Lurer paa hvordan det gaar.

En siste ting for dere som er interessert i Japan. I motsetning til Norge hvor 24% commodity taxes (eller er det 25% naa?) er inkludert i prisen, sto det kun pris uten moms i Japan tidligere (5%). Naa er det blitt paabudt at prisen med tax skal staa paa, eller saa skal ihvertall begge prisene staa paa varen. Naa slipper man det stresse med aa kjoepe en is som det staar koster 100 yen, men saa finner du ut at naar du kommer til kasse mangler du 5 yen som du selvfoelgelig ikke har, lol. Speaking from self experience, lol.