Chief Gutti Diary

#1
Hei fellow fighting game fans.

Naa har jeg kommet meg godt til rette i Tokyo. Alt har gaatt utmerket hittil. Siden jeg ikke har faatt om siden min ennaa kommer jeg til aa skrive litt om hva jeg holder paa mens jeg styrer og stresser i Japan.

28. desember

Stresset som et helvete dagen foer med all pakking, pengeoverfoering osv, men utrolig nok gikk alt som det skulle til slutt. Flyet mitt gikk fra Gardermoen klokken kvart paa ni om morgenen, og jeg kom meg til flyplassen med taxi og flytoget. Hadde med meg 29 kilo i kofferten, og gitaren, guitar effects pad`en og to PS2 bagger som haandbagasje. Trodde foerst jeg kom til aa faa problemer med aa faa med meg alt dette som haandbagasje, men det viste seg at ingen i metalldetektorseksjonen brydde seg noe om det. Foerste flyet gikk til Helsinki Finland, og der maatte jeg vente i 5 timer paa neste fly til Tokyo. Hadde med meg PSP maskinen og DS`en, saa hadde nok aa gjoere. Ridge Racer paa PSP er faen driiit fett!!! I begynnelsen var det ganske kjedelig, men etterhvert som man kom til nye baner og fikk raskere biler ble det som aa spille OutRun2 nesten. Uheldigvis gikk batteriet ut etter rundt 4 timer, men den lille tiden jeg fikk spilt er jeg enormt takknemlig for! Seriously, PSP fucking rules! Kjoepte 2 mummitrollbamser som gaver til noen venner i Japan, samt the regular amount of booze etc. Fikk nesten ikke sove noe som helst paa flyet til Tokyo saa var sinnsykt troett da jeg kom fram (Flyturen tok rundt 12 timer fra Helsinki). Tok meg en tur ned til Shinjuku (med all bagasjen) for aa ha et sted aa vaere til kompisen var ferdig paa jobb. Jeg holdte paa aa slite meg ihjel paa aa drasse rundt med all bagasjen, men fant noe locker rooms etter hvert. Maatte bruke 110 kroner paa bruken av det. Stakk med en gang til gamle Shinjuku Nishi Sportsland arkaden som naa heter Shinjuku Club Sega Nishiguchi. Det fikk jeg sett ferdigversjonen av Tekken 5 for foerste gang. Kjoepte med et Tekken 5 IC card og valgte Kazuya som character. Fikk juling saa det holdt, men fikk ihvertfall nok inntrykk av spillet. To me, it`s just regular Tekken, saa Tekken fansen her kommer sikkert til aa bli meget fornoyd. For meg virket det som Tekken 4, grafikk og animasjonsmessig, men brettene var aapne nok til at spacing funskjonene fra TTT serien er det som er det viktigtse konseptet med Tekken-serien igjen.

Proevde meg noen matcher paa 3rd Strike mot en Ken player som hadde 8 wins in a row. Han knuste meg. Alt han proevde paa fungerte. Resten av timene jeg var i bula spilte jeg Virtua Fighter Final Tuned. Brukte nok rundt 3000 yen (100 yen credit) og vant kun 8 ganger. Moette saa kompisen fra Famitsu etter hvert. Vi tok et par matcher mot hverandre foer vi dra fra arkaden. Paa veien stakk jeg innom en gamesjappe for aa kjoepe MGS3 Limited Edition pakka. Tok med meg ekstra batteri og beskyttelsesbelegg til PSP-maskinen (kun 300 kroner for ekstra batteri, saa istedenfor aa klage paa batteritid, just fucking get another unit, hehe)
 
#2
30-31. desember

Neste dag ble det mye Pro Evolution 4 og 3rd Strike gaming hjemme hos kompisen min. Vi var 4 folk tilsammen. Hadde vaert lenge oppe dagen foer, saa det ble ingen tid til shopping annet enn smaating fra forskjellige convenient stores. Den 31. desember skulle vi besoeke Kurita og Bear Crusher Pai (two famous VF players). Vi var hos de og spiste mat og annet fram til 2004-aaret var over, og fra senere til Beat Tribe arkaden for aa vaere med i en Team turnering i VF rundt i 4 tiden om natten. Turnering var driit kul, og jeg kom paa lag med Mask de Hijitetsu, Chemuru, ItoShun, Marumusu, Hishi-daru, og en 7dan jente med Kage. Vi ble slaatt av kompisen min sitt lag som bestod av mange gode spillere. I bronsefinalen vant vi over Bear Crusher Pai sitt lag som inneholdt Chibita som siste ledd. ItoShun paa laget mitt klarte utrolig nok aa vinne 3-0 i runder mot han! Vi maatte betale 300 yen per person for aa vaere med, og det tapende laget tilslutt (Bear Crusher Pai sitt team) maatte betale 300 yen ekstra. Det vinnende laget fikk da 1500 yen hver i premie.

Vi dro saa hjem rundt 9 tiden om morgenen. Sov til 7 om kvelden. Dro deretter til en discount shop-kjede som heter Donki Hohte. Sitter naa paa en internettkafe aa skriver dette. I morgen blir det shopping i SHibuya, Shinjuku og Akihabara. Kommer nok til aa kjope tonnevis av stuff da, saa hvis jeg finner noe kult noe saa sier jeg ifra.
 
#3
Chief, fy faen du har det jævlig kult!! Post mer info om tekken5 da:) Jeg skal dra ditt jeg også, en vakker dag!! Gleder meg!!! Hvor mye kosta billetten ned ditt? Og er det noen smude caber der nede som er gerne i arcaden? eller er gutta som ruler? Noen gerne Marshall Law spillere der? På nivå til PigLaw fra korea?
 
#4
Lol Nilo :p


Flott at du skriver litt om hva som skjer der nede gutti ;) Var kos og få si hade til deg før du dro :p hehe
Kjipt at det ble på linje med T4 da :( Håper jeg synes annerledes når den tid kommer!

Fint du begynner å finne deg til rette og jager tjejs rundt med kompisser i bulene da;)

Så får du sende meg en mail så får fiksa alt tullet eller noe :p hehe
 
#5
2. januar - 3. januar

Stod opp driit tidlig den 2. januar for aa rekke salg i butikkene. Vi hadde tenkt aa kjoepe et futonsett som koster sinnsykt mye billigere enn vanlig. Da vi kom fram til butikken var en haugevis med kunder som stod i koe. Vi stilte oss selvfoelgelig bakerst og fikk en lapp fra en av de ansatte hvor det stod at vi kunne bytte inn kupongen mot en presang fra butikken. Etter 10 minutter sa en paa hoeytaleren at de som ikke skulle ha presang kunne bare gaa rett inn i butikken. Vi wrestlet oss framover og klarte akkurat aa faa tak i det vi skulle, so no problem allikevel.

Etterpaa dro vi til Shinjuku for aa shoppe litt her og der. Kjoepte ikke noe spesielt annet enn en carry bag for Nintendo DS maskinen. Oh, i tillegg kjoepte jeg selvfoelgelig sugekopper til joystikker, hehe. En del titting rundt i klesbutikker og gitarsjapper ble det ogsaa. Guitar Effects Pad`en til BOSS, GT-8 har nettopp kommet ut. Etterhvert moette vi en proff musikerkompis, og to andre Pro Evolution Soccer kompiser. Dro deretter til Shinjuku Club Sega Nishi for aa game litt VF FT. Klarte faen meg aa slaa K-2 to ganger paa rad. Har begynt aa skjoenne mer om spillet i det siste. Kjopete 8 colaflasker i tillegg. Sega har kampanje med Coca Cola naa slik at det foelger med VF Final Tuned keychain (med forksjellige bilder) naar man kjoeper en flaske.

Dro saa hjem for aa legge oss.


I dag, den 3. januar, dro vi for aa moete familien til kompisen jeg bor hos. Spiste buffet med driit god mat paa et hotel. Etterpaa stakk vi til Tokyo Tower med noen venner fra Lion Rafale no kai homepage`en. Tokyo Tower rules at night! Istedenfor aa ta heisen gikk vi alle etasjene opp! Vi sparte 2000 yen paa det! Ble sliten som et helvete men, hehe. Etter noen timer der tok vi trikken til Shibuya. Dro til spillebula for aa spille litt Virtua Fighter Final Tuned mot kompisen fra Lion Rafale homepage`en. Vant ganske bra i dag. Ligger fortsatt paa 7 Dan, men har holdt paa aa rykke ned flere ganger.

Tekken 5 orker jeg ikke aa spille, men hvis jeg legger merke til noe spesielt saa sier jeg sikkert ifra.
 
#6
Hvordan er det med å skjønne språket der nede da? Eller er du japansk? Og har du flyttet ned dit for godt? Er det japanske venner du har? Eller er det innflyttere? Hehe, blei litt nyskjerrig på det jeg da.
 
#7
Ah, fett med massive diary! Håper vi har mulighet til å treffes mellom 29. mars og 9. april, er først i Tokyo et par dager, før vi drar til Kyoto og returnerer til Tokyo senere. Hombu Dojo... :confused:

Fortsett å skrive, var enjoyable lesing dette her.
 

EagleJin

Bear Necessity
#8
AHH! Kult å lese diary! Ser ut til at du ar det relativt bra der borte, hehe.

Er faktisk mer hypp på å lese om FT og PSP enn T5 av "japan-nytt"... T5-info har vi tz for ;)
 
#9
4. januar

En av VF kompisene vaare overnattet i leiligheten til neste dag. Han maatte dra hjem tidlig i dag saa vi stakk til Shibuya Gigo for aa game litt VF foer han maatte stikke hjemover til Gifu.
Skulle ikke moete noen foer ganske sent paa kvelden saa jeg tok meg en tur rundt om i Shibuya for aa sjekke gamer shops, CD shops, clothing shops og annet morro. Stakk videre til Shibuya High Tech Sega etter det og spilt en del timer ekstra med VF. Rykket desverre ned til 6.Dan etter aa ha veart paa minus siden lenge. Klarte utrolig nok aa sloss meg opp til 8. Dan samme dag, og kan endelig si at jeg har begynt aa skjoenne hvordan spillet fungerer med hit confirmation og low level fuzzy guard (hehe). Det var en liten kid som sikkert ikke var eldre enn 14 aar som hadde MANGE characters med driiiit hoey rank! Det var helt fucking unbelievable hvor god han var, og jeg kan ikke tenke meg han noen gang har moett opp til skolen til riktig tid, hehe. Han kalte seg forresten Yoppy Bryant og var faktisk en kul fyr. Moette senere andre friends fra Lion Rafale no Kai. Spilte en del kamper i VF foerst, og dro saa utover for aa finne noe aa spise. Det ble koreansk mat denne gangen. Excellent food by the way!
 
#10
5. januar

I dag ble det kun shopping i Akihabara. For dere som ikke har hoert om Akihabara saa kan jeg fortelle dere det at Akiba (forkortelse for Akihabara) er der det fins fleste gamer sjapper i hele Japan. De har alt fra gamer til PC utstyr, og hvis man skal finne seg noe godis i brukt hylla er det her man burde dra. Brukte opp i mot 8 timer med shopping, og ble driiit sliten etter hvert. Jeg var i absolutt alle gamer butikkene som fantes, og saa mye fett! Hvis det er noen nye spill jeg har tenkt aa kjoepe meg saa er det uten tvil MGS3, Gran Turismo 4 (fy faen saa fett GT4 er!), Ace Combat 5 og et nytt sinnsykt underholdende spill som heter Samurai Western. Her skal man fighte med katana mot cowboyer med pistoler! Etter aa ha brukt rundt 8000 kroner paa aa handle greier for kompiser i Norge tok jeg med en tur paa MOS burger (Moon, Ocean, Sunshine burger, LOL) som er en Japansk versjon av en junk food hamburger restaurant. Dro i spillebula paa slutten av dagen for aa spille mot noen gode folk i VF. Har begynt aa se paa Tekken5 i bakgrunnen. Tekken 5 fans har absolutt ikke noe aa frykte. Det er helt UTROLIG populeart i Japan! Kortsystemet og Live Monitorene har virkelig gjort alt som skal til! Det er som aa vaere inne i Colosseum nesten. Mange Tekken fans staar rundt aa ser paa naar andre spiller, mens man kan ogsaa sjekke heftige prerecorded kamper paa live monitoren av spillere som er ranked best i Japan. Har sett noe crazy greier, saa kanskje dette kortsystemet faar Japan til aa bli interessert i Tekken serien igjen slik at de kanskje klarer aa gi Amerika og Korea litt challenge igjen (noe som doede etter Tekken 3). Spillet gaar ganske fort, og motions for stepping techniques og annet er skikkelig smooth! Spiller er fortsatt satt opp som Tekken 4 stil hvor det er timing paa slag og spark som er det viktige. Det har blitt MYE vanskeligere aa benytte seg av stepping, og det ser ut som characterene er mer jevngode naa. Det som er kult med kortsystemet er at characteren din blir veldig personlig. Det staar nemlig ikke navn paa hvilke character du bruker naar du benytter deg av kortet. Det staar kun navnet ditt og rank. I begynnelsen hadde jeg virkelig problemer med aa se hvilken character de spilte med siden alle har helt crazy items equipped! Jeg kan bare helt enkelt si at Tekken 5 miljoeet i Japan med hensyn til arcade conditions og live monitor, er et heaven for dere Tekken fans i Norge! Det er en singles tournament i Tekken 5 den 15. januar i Shinjuku Club Sega Nishi. Har tenkt meg dit for aa se hvordan det blir. Kanskje jeg toer aa vaere med! Hittil har jeg spilt spillet 16 ganger, og ligger 1-15 i wins. Som dere skjoenner er jeg crap, hehe.
 
#11
6. januar

Kompisen min Hiroshima (kallenavnet hans fordi han er fan av baseballaget Hiroshima Carp) maatte dra tidlig hjemme ifra fordi han skulle i moete med Famitsu og Enterbrain. Saa forresten alpha versjonen av Famitsu Wave DVD March issue. Det var kult aa se Nakatsu klare aa komme paa 2. plass i Area tournament'en i Winning Eleven 8. Han har naa kvalifisert seg til All Japan turneringen som forhaapentligvis gaar i hans retning! Saa mye nye unreleased videosnutter av Biohazard 4, Radiata Stories og annet goey. Jeg ble i leiligheten til rundt 16:00 aa dro til Shibuya for aa sjekke flere shops og game mer VF. Klarte aa rykke opp til 9. Dan i Shibuya High Tech Sega. Dro til Shinjuku club Sega Nishi senere paa kvelden etter at jeg hadde shoppet enda mer stuff for kompiser. Det klarte jeg og komme i pluss 3, men falt ned til minus 1 foer jeg dro hjem. Folka er saa sinnsykt gode, og jeg har hoert at mange har gitt opp aa spille VF FT fordi det har nesten blitt umulig aa slaa motstandere med lavt Dan nivaa fordi de allerede er helt paa toppen med main characterene sine. De kan absolutt hele game engine, og hvis man kan det kommer man langt med sub characters selv om man kun har spilt kort tid med dem. Jeg kommer ikke til aa klage uansett fordi all top level training jeg kan faa mens jeg er i Tokyo skal jeg vaere hoeyest takknemlig for. Hang med Mask de Hijitetsu, Osu Akira og Mukki Akira utover den kvelden. I morgen er det ny preorder dag paa PSP paa playstation.com (Japan), saa jeg maa vaere klar til det klokka 12:00. Haaper det gaar greit. Som sagt, det er ikke noe problem aa faa tak i PSP hvis man er villig til aa betale 600 kroner ekstra for en. Men hvis man vil ha til utsalgspris (rundt 1300 kroner) saa maa man haape paa preorder dag. Butikker sier desverre ikke ifra naar det blir utsalg igjen, saa det blir gambling hele tiden hvis man tror man skal faa tak i noe fra sjapper. Tror ikke jeg har sett 2nd batch og utover blitt solgt i butikker en gang.
 

EagleJin

Bear Necessity
#12
Så Tekken community i Japan vokser igjen? T5... Høres bra ut :D
btw: Ligg unna Kaz. Spill Ganryu (som skal være time released innen nå) =D. Han (om vi ser bort fra Kuma) er den eneste jeg fremdeles er nysgjerrig på når det gjelder spillestil, hurtighet, kraft, teknikker..

Noe mer info om Samurai Western? Vil det komme hitover? Høres tøft ut!
 
#13
EagleJin

Nei, jeg har funnet ut en ting. Jeg skal holde meg til en character jeg liker uansett hvor crap eller god han vil vaere i forhold til andre. Jeg sliter livet av meg med Wolf, men kommer til aa gjoere alt jeg kan for aa bli bedre med han. Det samme gjelder for Kazuya hvis jeg kommer til aa sette meg inn i Tekken. GanRyu har vaert tilgjengelig siden i gaar ihvertfall. De er paa Time Release stadie 3 as of today. I dag ble VF FT version B released ogsaa. Ikke akkurat noe ekstreme forandringer der kan jeg si.
 
#14
Dette høres veldig morsomt ut, et mer rent "Mekka" for gamere skal en nok lete lenge etter, hehe. Du har ikke tenkt å lage deg en blog da hvor du kan laste opp bilder etc?

MoFo2
 

Alexander

frilans ufør
#15
Ennå ikke kommet over noen skoleuniformer til meg eller min kjære? Ser uansett ut som du har altfor mye å gjøre, så jeg skal ikke mase på deg. Ha det gøy videre, mann. Vi må leke når du kommer hjem.
 
#16
Genialt Gutti! Bare se å kom deg tilbake for fullt med Tekken igjen du..hehe ;)

VF'en høres ganske bra ut den og, men er mest glad for at Japan er tilbake til Tekken igjen :)

Hvor lenge skal du være der borte?
 
#17
Dæven, nå husker jeg Chief Gutti. Han bak kassa på Spiderman. Dæven, lenge siden sist. Jeg er/(var) han innbitte xbox-entusiasten med lua, hvis du husker :)
 
#18
Hehe, i dag ble ihvertfall lanseringsdatoen paa Tekken 5 utgitt. 31. mars er utgivelsesdatoen i Japan. Spillet kommer til aa koste mer en veiledende pris ser det ut som, 7980 yen.

Alexander: Dude, hva er det derre leke med greiene, sounds too gay to me. Det er mulig aa faa tak i uekte skoleuniformer paa et sted som heter Don Kihohte. Har ikke peiling paa hva som skulle passet men.

Mofo: Naar siden min er oppe kommer jeg til aa laste opp masser av bilder jeg har tatt.

Haaper dere har det fett i Norge ihvertfall! FOR MANGE bra damer her i Japan! Likt som Norge! Both countries rule when it comes to women!

Skriver dagens diary i morgen. Er for sliten naa.
 
#19
Konge at du gidder å skrive! Setter pris på at du forteller hvordan du har det og dine inntrykk. Fortsett med det!!!
 
#20
hi man!

kult å høre at du har det bra, er jævla morsomt å lese om det du opplever. Husk å ta masse bilder, gleder meg til å se dem når du kommer hjem.
Vi spiller gitar som faen, sprenger den jævla ampen din. Skal love deg at den får kjørt seg..lol... gleder meg allerede til neste gang vi kan jamme!!
Kiss of death man!!!!

ser deg senere....


:gevær: \m/