Civilization VI kommer i Oktober

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#21

What are the system requirements for Civilization V?


Minimum System Requirements

  • Operating System: Windows® XP SP3/ Windows® Vista SP2/ Windows® 7
  • Processor: Intel Core 2 Duo 1.8 GHz or AMD Athlon X2 64 2.0 GHz
  • Memory: 2GB RAM
  • Hard Disk Space: 8 GB Free
  • DVD-ROM Drive: Required for disc-based installation
  • Video: 256 MB ATI HD2600 XT or better, 256 MB nVidia 7900 GS or better, or Core i3 or better integrated graphics
  • Sound: DirectX 9.0c-compatible sound card
  • DirectX®: DirectX® version 9.0c
Recommended System Requirements

  • Operating System: Windows® Vista SP2/ Windows® 7
  • Processor: 1.8 GHz Quad Core CPU
  • Memory: 4 GB RAM
  • Hard Disk Space: 8 GB Free
  • DVD-ROM Drive: Required for disc-based installation
  • Video: 512 MB ATI 4800 series or better, 512 MB nVidia 9800 series or better
  • Sound: DirectX 9.0c-compatible sound card
  • DirectX®: DirectX® version 11
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#23
Preloaden er i gang da dere. Jeg forhåndsbestilte med helt sikkert lovlig rabatt på greenmangaming, og jaggu hadde jeg fått nøklene mine så da blir det partaj til helga. Det er rett i underkant av 8GB, så de fleste bør være klare ved launch.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#25
Har egentlig ikke tid til å spille ordentlig så tenker å sikte på å plukke det opp billig på black friday-salg eller no.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#28
Det. Gledes.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#31
H-heh. Ja, det er noen som er litt hekta, får'n si! Ikke at jeg har tenkt å sitte oppe til over midnatt for å få tatt en kjapp test i kveld eller noe, altså! Nei, nei!

...

Jeg kommer ikke til å legge meg i natt, gjør jeg vel.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#33
hodet mitt
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
#34
Ser at anmelderne skriver at spillet trenger litt patchings og balanserings før det når sitt fulle potensial, gjør man klokt i å vente litt?!?!??!!?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#35
Det gjør man så godt som alltid. Jeg er bare ikke spesielt klok hele tida. -_-
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#38
Oooog DER kan jeg endelig sette meg ned ordentlig. Klarte bare et ensifret antall runder i natt før jeg var så trøtt at det føltes som om hjernen rant ut av øra.
 
#39
Noen førsteinntrykk:

Builders (de nye workerne) kan bare brukes tre ganger. Dette er jævlig uvant og krever mer planlegging enn i V, der man kunne lage et par arbeidere som dura og gikk gjennom hele spillet. Housing er også noe nytt, som jeg ikke har fått helt taket på enda. Det er kanskje det som har tatt over for happiness nå? Kort fortalt må man bygge nok shizz for å kunne opprettholde veksten. Diplomacy og city states er hakket mer komplisert. Jeg er på go'fot med Seoul, men etter 50-60 turns var jeg i krig med fire andre sivilisasjoner uten at jeg hadde provosert dem på noen måte. Barberer er fortsatt noen dicks. Tech-treet er velkjent, men nå er styringsmåtene for sivilisasjonen din veldig utvidet og jeg skjønner knapt bæret foreløpig. Det er lett å tjene penger med trade routes og sånn men fokuserer man på det går det på bekostning av utviklingen ellers, og det er jo en fin balansegang. Det er jo hyggelig når Ghandi hilser meg og sier det må være fint med så mye penger, bare før han i neste runde følger opp med å si det må være kjedelig at jeg har så lite folk.

Ellers ser og høres det jævlig nice ut, det er jo laget for å sitte og dille i timevis uten å bli lei. Det er fortsatt CIV, men det er mye nytt og noe er dumma ned mens annet har mer mikrostyring. Også crasha det datan da jeg skulle exit to windows, så helt feilfritt er det ikke.

Kort oppsummert tulla n' Sid ikke da han sa man måtte spille dette på en helt annen måte enn før, og det føles foreløpig ganske bra ut.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#40
Fyyyy faen jeg hater kinesere. Han tjukkebolla skal kokes i smult og serveres som hovedrett ved neste vinterblot, merk mine ord.