Civilization VI kommer i Oktober

#42
Vikingdiktatoren Harald har blitt kjent fordi han har oppdaget Great Barrier Reef i det kalde nord, men er også mislikt fordi han har okkupert områdene til Kleopatra, som tilfeldigvis også var plassert ganske langt nord. I tillegg har sikhismen begynt å spre seg i Bergen. Historians hate him!
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#43
Jeg er ihvertfall kulere enn alle dere sauer!


har ikke råd
 
#45
Har snart spilt ferdig to games som Norge. Ett der jeg ble grusa pga. at jeg ikke hadde nok militær og ett der jeg ble nødt å gruse de andre militært, selv om jeg ikke ville. Er litt skuffet. Hadde håpet på to ting; at de fikset AIen (de har prøvd, men ikke fått det til) og at de la til systemer som gjorde kriging langt mindre pålitelig. Altså, det er godt mulig disse systemene finnes der et sted og at jeg spiller på for lav vanskelighetsgrad (prince) og at jeg bare ikke har nok oversikt enda, men når spillet presser meg hardt mot å måtte forsvare meg som så fører til at jeg står igjen totalt overlegen så synes jeg de har store problemer de må fikse. Legg til at det føles litt vel likt Civ5 og jeg vet ikke... Synes vi har lov å forvente mer. Btw så blir jeg bare glad om noen kan forklare meg at og hvorfor jeg tar feil :p
 
#46
Avbrøt Norge-gamet og startet et nytt med Kina. Er alliert med Russerne og er på godfot med Hellas og Scythia, men faens Ghandi og Norge starter kriger med meg støtt og stadig bare for å forhandle fred like etter. De er så langt unna at det ikke blir noe action uansett. Har spilt 160 turns, er feit og rik og skal snart utvikle militæret til å kunne knuse alle på kartet. Spiller med Islands-kart så her skal det bombes og nukes etterhvert som jeg får fly og raketter før alle andre.

Ellers er der irriterende at spillet crasher Windows hver gang jeg avslutter det. Snedig metode for å få meg til å spille lengre da.
 
#47
Dette spillet har sine quirks men det er et av de beste spillene jeg har spilt i det siste. Nå holder jeg på med et scenario der Russland er blitt en islamsk stat, og sakte men sikkert tar over kontinentet. Den afrikanske lederen hvis navn jeg ikke husker var ikke særlig begeistret over styreformen min, så jeg sendte like så godt noen termonukleære våpen i hans retning og viste hvem som er Pappa.
 

Lodin

Der Waaaah
#48
Så de har fortsatt ikke fiksa buggen hvor Ghandi i moderne tid plutselig går bananas og nuker alle? :v
I Civ1 hadde han spillets laveste aggresjonsnivå. Problemet oppsto når noen mekka FN fordi da ble alles aggresjon senka. For Ghandi sin del gikk ikke denne i minus, men ble istedet nesten max.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#49
Det har vært en bug så lenge at det har blitt en feature.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#50
Har enda ikke anskaffet grunnet tid, men kjenner en fyr som er så sykt misfornøyd, synes det er dritt og ikke verdt penger uansett hvor billig jeg finner det (ca 400kr på GreenManGaming nå) men ikke helt det inntrykket jeg har fra andre. Hva med dere, nå som dere har spilt noen timer hva er status?
 
#51
Ser også det er en del som surmuler. Det vil det nok alltid være. De har endra på ganske mye, og mange av strategiene man brukte i V er ubrukelige nå. Jeg liker det da, men har ikke gjort meg opp noen endelig mening enda siden jeg ikke har spilt nok.

Mens vi er på tråden, er det bare hos meg det tar så innforjævlig lang tid å loade inn en save? Ikke at jeg har tatt tida eller noe, men lenge nok til at jeg tenker at datan har kræsja.
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
#52
Har spilt ett game fra start til slutt som Norge på nest lettest vanskelighetsgrad bare for å gjøre meg kjent med spillet. Det gamet vant jeg plutselig helt uten at jeg skjønte hvorfor, men det var da altså en score victory. Da hadde jeg ikke snøring på hvor nærme jeg var å vinne, eller hva som var kriteriet - jeg scrambla som faen for å bli førstemann til Mars...

Ellers har det kommet (for) mange nye systemer som jeg ikke klarer å bli helt klok på, og som gjør at jeg føler meg som en dumming. Må lese noen faqs og litt sånn før jeg begir meg ut på neste game tror jeg.

Men ja nei jeg liker det jo tydeligvis nok til å spille 450 turns uten å bli lei, så hvis du er fan av serien tror jeg nok du vil like denne utgaven og.
 
#53
Det er masse forandringer og det vil ta tid å bli vant med dem. Nevnte han hvorfor han hata det så innmari? Denne anmeldelsen går ganske greit inn i hva de har gjort og med hvilke formål. Har ikke gitt det noe mer tid siden min forrige post, men ble ganske overbevist om at det er noe jeg absolutt burde:

 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#54
Nei det jeg synes er litt sært, har bare fått sånn "nei det er bare dritt ikke spill det". Kommer jo til å gjøre det da seff, fant det til 400 kroner nå så hmmmmm.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
#55
Har spilt det en del, og må si at det er, by far, den beste Vanilla Civ'en.

De største problemene mine er:

- Litt vanskelig å vite hvor bra du gjør det (Global happiness var bra her, siden man fikk en slags indikasjon)
- Civvene er EKSTREMT ubalanserte, eg. Scythia knuser alt og alle early-game. Og kan snøballe derfra, mye fordi det er så lett å holde sivilisasjonen ganske happy.

Eller så synes jeg det er rimelig gull!