Jeg var mer eller mindre ganske så skeptisk til dette RTS-spillet. Da det ble annonsert sammen med amnge andre WW2 RTS-spill ofret jeg det ikke en tanke. Etter å ha hørt litt rykter om et ganske så ambisiøst RTS-spill overrasket det meg at det var Company of heroes. Jeg leste litt om det, syntes det så kult ut og lastet ned demoen så fort jeg kunne.
Spillet virker veldig bra. Det kan enkelt beskrives som en blanding av Brothers in Arms, Battlefield-serien og Panzers serien.
Spillet bruker squad mekanikken som ble introdusert i Dawn of Wars, som etter min mening et av det kuleste RTS på markede. I spillet kan du ødelgge ganske så mye og det er fryd å se tankser bli ødelagt av arty. Lyden er også ektremt bra. Det gjør vondt i hjertet når mennene dine blir skutt i filller av en tysk MG 42 post. Det spesielle med dette spillet er at det akkurat som Dawn of War ikke nytter å ruste på hæren din. Du må kjempe konstant på flere fronter samtidig. Spillet er intenst og byr på utfordringer selv om du er en driven RTS-spiller. Enhetene i spillet ditt tåler holder ikke lenge hvis du lar dem stå fritt åpent. Du må barrikadere bunkere og arty, men hvis du skal drive intense forflytninger så er to "rifle" squads tingen. Man kan også oppgradere hver gruppe induvidelt eller alle. F.eks. Du kan oppgrader alle grupper til å ha BAR 1918 rifler, men du igjen kan velge hvor mange rakettkastere du vil ha innen hver gruppe. Dette spillet er morsomt hele tiden, ikke bare på slutte av et massesla, men absolutt hele tiden.
Allerde nå løper det rykter om flere fraksjoner og muligens en russer kampanje. Personlig synes jeg det hadde vært kult med en Akse kampanje (Italia, Tyskland og Japan)
Kommer sikkert til å ta en nærmere titt på dette spillet. I så fall stay tuned