Company of Heroes (PC)

Kilik

Lokal moderator
Strategispillet har fått overraskende gode anmeldelser:

1UP.com - 10/10
IGN - 9.4
Gamespot - 9.0
PC Gamer - 96%

Endelig et ambisøst strategispill som virkelig lever opp til forventningene, ser det ut til.

EDIT: Ser Gamer.no har singleplayer-demo (1,8 GB). Må få prøvd dette når jeg får tid...
Spillet er visstnok ikke tilgjengelig i Norge før 29.sept.

Lodin

Der Waaaah
Er så evig lei både WW2 og RTSer, men vi snakker jo Relic her og det minner vistnok en del om Dawn of War etter som jeg har lest. Må vel ta en titt så fort jeg får unna et av de andre spilla jeg knoter med. <_<

Har snuskeversjonen av spillet (skal kjøpes så snart det kommer) og det er mer enn bare litt konge. Jeg har vanligvis ingenting til overs for WWII-spill, men selv om jeg kunne foretrukket en fiktiv setting til dette så må jeg bare bøje meg i støvet for Relic her. Veldig strategisk, nydelig å se på, enkelt å lære osv. osv. Noen små problemer er det, men helheten i spillet er ikke noe annet enn imponerende.

Jeg var mer eller mindre ganske så skeptisk til dette RTS-spillet. Da det ble annonsert sammen med amnge andre WW2 RTS-spill ofret jeg det ikke en tanke. Etter å ha hørt litt rykter om et ganske så ambisiøst RTS-spill overrasket det meg at det var Company of heroes. Jeg leste litt om det, syntes det så kult ut og lastet ned demoen så fort jeg kunne.

Spillet virker veldig bra. Det kan enkelt beskrives som en blanding av Brothers in Arms, Battlefield-serien og Panzers serien.

Spillet bruker squad mekanikken som ble introdusert i Dawn of Wars, som etter min mening et av det kuleste RTS på markede. I spillet kan du ødelgge ganske så mye og det er fryd å se tankser bli ødelagt av arty. Lyden er også ektremt bra. Det gjør vondt i hjertet når mennene dine blir skutt i filller av en tysk MG 42 post. Det spesielle med dette spillet er at det akkurat som Dawn of War ikke nytter å ruste på hæren din. Du må kjempe konstant på flere fronter samtidig. Spillet er intenst og byr på utfordringer selv om du er en driven RTS-spiller. Enhetene i spillet ditt tåler holder ikke lenge hvis du lar dem stå fritt åpent. Du må barrikadere bunkere og arty, men hvis du skal drive intense forflytninger så er to "rifle" squads tingen. Man kan også oppgradere hver gruppe induvidelt eller alle. F.eks. Du kan oppgrader alle grupper til å ha BAR 1918 rifler, men du igjen kan velge hvor mange rakettkastere du vil ha innen hver gruppe. Dette spillet er morsomt hele tiden, ikke bare på slutte av et massesla, men absolutt hele tiden.

Allerde nå løper det rykter om flere fraksjoner og muligens en russer kampanje. Personlig synes jeg det hadde vært kult med en Akse kampanje (Italia, Tyskland og Japan)

Kommer sikkert til å ta en nærmere titt på dette spillet. I så fall stay tuned

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Jeg kan si så mye som at jeg har spilt dette, og at det er noe av det aller beste jeg har spilt innenfor rts sjangeren. Jeg synes det er bedre enn dawn of war, og jeg syntes det var bedre enn starcraft. Jeg kommer faktisk ikke på noe jeg synes er bedre enn dette akkurat nå.
Alt føles som krig. Eksplosjonene er realistiske. mengder av røyk, steiner som fyker rundt og bygninger som faller. Dette spillet er bare deilig.

I starten var det litt uvant fra andre ww2rts'er jeg har spilt, men jeg forstår godt hvorfor det er sånn.

kjøp!

Lodin

Der Waaaah
Etter så så mange forsøk på skirmisher må jeg innse at dette som vanlig ikke er noe for meg. Grafikken er utrolig god og videreutviklingen av DOW systemet artig, men det er for mye å holde styr på på en gang. Dette er derimot ikke spillet sin skyld og har kun med at jeg ikke takler RTSer. Blir bare stressa og klarer ikke å holde styr på flere fronter samtidig. :$
Så konklusjonen blir vel at dette er sinnsykt bra og for de som liker sånn er det bare å plukke opp mens jeg sitter fortsatt å venter på neste ad-on til DOW (siden jeg av en eller annen grunn kan spille det).

Dæven døtte, har helt glemt DoW og nå kommer jo necrons og Tau:D Husker jeg hadde necrons mineatyrer en gang i tida, de var så ultrabarske:D

Må npk finne frem DoW igjen og skaffe meg de to add-onsa...

BTW: Krever Company of heroes sinnsykt mye maskinkraft?

jaja, skaffet meg spillet og spiller det på relativt lavt nivå, men det funker fett, har ikke i nærheten av anbefalt maskinvare:p
Syntes hvertfall spillet var skitkult!

Spillet var skikkelig bra, men får vente til i vår med å spille det skikkelig (blir oppgradering da, må jo få med seg supreme commander også, også THQ som står bak). Har bare gjort første mission, hakker jo så inni H.... Spillet krever sin PC kan man si med en gang. Trodde jeg hadde en ok PC til å spille med egentlig, men neida. Bør nok ha 2GB med minne og nyeste generasjon av skjermkort (ikke de billigste) for å drive dette høvelig, samt en kurant CPU.

Har spillt spillet en god stund nå og må si jeg er kraftig betatt av det:D Det er ikke så alt for frustrenrende vansklig og man har masse muligheter og måter å spille på som jeg liker veldig godt:D Det er liksom ikke helt som command & conquer serien der man bygger baser hele tiden og skal angripe å beskytte seg selv, mye går ut på at man starter med et team og skal snike til seg områder og er avhengig av forsterkninger som kommer når man klarer det og det. Det er også skitkult å sende luftangrep på forsvarstårn og mose ned anti-tank teams med snipers:D Suppressing, flanking, okkupering av bygninger, det har alt!

Ser for meg at dette kan være et kult spill å spille multiplayer med:D

huff... nå er jeg trøtt...

Nå fikk jeg veldig lyst på det spillet. Er ikke noe fan av stratgi-spill, men var en hardbarka Red Alert fan når det kom. :)

Kan jeg dra spillet med disse PC spes?

Amd Athlon 64 3700+
2 Gb ram
Radeon X1600

Ja, jeg har dårligere enn det og jeg spiller det helt greit, på laveste settings da seff:p Men det ser greit ut forde:D

Novastrum

Feminist-elitist
Meget bra spill. Lenge siden jeg har kost meg så mye med spill. Og enda lenger siden jeg har kost meg så mye med et RTS! Tror faktisk vi må tilbake til det originale Command & Conquer. Spillet er jo selvsagt helt annerledes, men det har som nevnt tidligere alt. + En meget godt fortalt historie - som jeg faktisk bryr meg om, i motsetning til ALLE andre krigsspill jeg har spilt. Dessuten er disse historiesekvensene merkverdig godt integrert i resten av spillopplevelsen. Jeg digger at man kan fjerne førerene fra biler, og se disse sjangle uten kontroll før de krasjer. Jeg digger luftangrepene som penetrerer jorda og pælmer debris hundrevis av meter oppi lufta. Jeg digger de brutale effektene og actionfølelsen. Og til slutt digger jeg følelsen av at alt er i kaos, og at det virkelig foregår en krig rundt deg. Alt i alt, et SKJELDENT toppspill i både RTS-sjangeren og krigsspill-sjangeren.
Deilig.

Faen heller sier jeg bare. Av alle butikker som selger spill i Bodø så var det kun Spaceworld som hadde spillet ifølge en kompis. Og det var etterpå jeg hadde sjekka alle spillbutikkene i et annet område. Og etter å sittet på legevakta i 1 time og ventet på bussen i 30 min i dette sinnsyke kalde været, så gadd jeg ikke å ta bussen ned til sentrum. Bah!

Må nok kjøpe spillet imorgen eller noe sånt. :(